Annons:
Etikettkänslor
Läst 2422 ggr
Mannez
2014-10-23 11:32

Träffat någon

Hejsan! Jag är precis ny på denna ifokussida och jag kan väl lite kort berätta om mig själv innan jag börjar skriva om det jag tänkt, haha. 🙂

Jag är då en sjuttonårig tjej vid namn Amanda som bor på Gotland, läser första året på vård och omorgsprogrammet och mitt största intresse är kaniner.

---

Till ämnet nu då, det är nämligen så att jag träffat någon och känner att jag behöver få skriva av mig lite.

För några veckor sedan fick jag en vänförfrågan på facebook av en jämnårig kille som också bor på Gotland, vi började skriva till varandra rätt mycket, ja varje dag faktiskt. Vi bytte bla. nummer och kik.

Han är verkligen jättetrevlig och vi hade en del saker gemensamt, tillslut bestämde vi oss för att vi måste ta och träffas någon gång och det gjorde vi förra onsdagen på ett fik.

Vi var båda väldigt nervösa, jag var nog den som var mest nervös. Jag har nämligen aldrig haft pojkvän eller killkompisar för den delen, så allting var helt nytt. Men nervositeten släppte efter ett tag och samtalet flöt på väldigt bra. Han var väldigt trevlig och extremt charmig.

Efter ett par timmar behövde vi gå till våra bussar för att åka hem, så vi kramades och sa hejdå. Kändes faktiskt jättetråkigt att behöva lämna honom, men vi fortsatte snacka på telefon hela kvällen.

I fredags sågs vi även en kort stund vid busstationen medan vi väntade på våra bussar och i förrgår på eftermiddagen var jag hemma hos honom. Då såg vi på film, gosade lite och sedan rätt som det var kysste han mig. Det var min första kyss och det var jättetrevligt.

Jag gillar honom verkligen jättemycket och han har själv sagt att han gillar mig, så det är nog på gång nu.

Däremot är jag fortfarande väldigt osäker för att jag ska göra något fel och "skrämma" bort honom eller något eller göra något som får honom att sluta gilla mig. Jag vill verkligen att det ska gå rätt och den här tanken på att jag ska göra fel ligger alltid och gnager i bakhuvudet.

Han har även frågat om jag vill sova över hos honom nästa helg, men ärligt talat tror jag inte att jag är redo för det. Han har såklart sagt att han aldrig kommer göra något som jag inte vill och inte är redo för, men det känns som att jag avvisar honom på något sätt om jag säger att jag inte vill sova över än utan att jag vill lära känna honom mer först.

Är jag helt galen som är så osäker och försiktig? Jag vill såklart att vi ska kunna utveckla det här, men jag vill ta det långsamt och små steg i taget. Men tänk om han tycker att jag är alldeles för "mesig"?

Hälsningar Amanda och kaninerna

Annons:
Maria
2014-10-23 11:40
#1

Det är bara att gratulera till att du verkar ha träffat en helmysig kille.

Jag tycker att du kan berätta för honom att du är osäker och försiktig och att han skulle uppskatta din ärlighet.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[JeanetteK]
2014-10-23 11:47
#2

Jag håller med Maria, var öppen och ärlig. Det låter som att han är en fin kille så jag tror inte du kommer skrämma bort honom! 🤗

Jojaton
2014-10-23 12:32
#3

Berätta för honom att du inte haft någon pojkvän tidigare och att du behöver ta det lite lugnare för att känna dig bekväm! Han verkar vara helgo, och tar han illa upp av det här så är han nog inte så mysig som han verkar..! :) Lycka till!

Johanna - Instagram

obstitant
2014-10-23 17:08
#4

Du KAN inte göra nåt fel, så länge du är dig själv och gör vad som känns rätt för dig.

Om du är dig själv och han av någon anledning inte tycker det är tillräckligt intressant, då är han inte rätt för dig. Du skulle förmodligen ångra dig mer om du gick emot din egen känsla och gjorde saker du egentligen inte ville och anpassade dig mer än vad som var bekvämt, och han sen bryter kontakten eller sviker dig på något sätt.  Då har du kompromissat med dig själv för någon som visade sig inte vara värd det.

Men än så länge låter det ju bara toppen, så lycka till!

Mannez
2014-10-24 09:03
#5

Tack för alla lugnande ord :) Jag berättade för honom och han sa att det var helt lugnt, han vet att allt är nytt för mig och är helt okej med att vi tar det i min takt. :)

Hälsningar Amanda och kaninerna

[JeanetteK]
2014-10-24 09:29
#6

Härligt att höra. Han verkar vara en fin kille! ❤️

Annons:
Katti
2014-10-24 10:23
#7

De här känslorna är helt normala och något som man har i de flesta nya relationer. Jag är 45, har varit gift i 12 år (skild sedan 3,5 år) och har tre barn. Ändå kände jag en hel del osäkerhet när jag till sist inledde en ny relation. För min del är det viktigt att en hel del av osäkerheten försvinner innan man går vidare i förhållandet. För oss tog det 5 dejter innan vi pussades och ytterligare ett tag innan det blev mer. Är det på riktigt så är det inte bråttom 🙂.

Lev i känslan. Det finns inget härligare än att vara nykär!!!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Upp till toppen
Annons: