Annons:
Etikettfamilj
Läst 2287 ggr
Love-
2014-10-26 18:16

Nytt förhållande för snabbt ?

Hej Jag varit ihop med en kille i 8år , en dag kom han hem tog sina saker och stack utan att berätta varför, givetvis blev jag förkrossad men började snabbt inse att det kanske trotts alla var det bästa då vi hade olika framtidsplan m.m. Jag började prata men en annan kille och vi träffades och blev ihop, men jag är osäker på om det är för tidigt, vi blev ihop ca en månad efter mitt ex lämnade mig, jag har inte berättat för någon än att vi är ihop då jag är rädd för vad dom ska säga och för jag själv lovade mig själv att vara singel… Men livet väljer ibland en annan väg, jag vet att om jag berättar det kommer min familj inte bli glad dom kommer tro att jag gjorde det bara för jag ej vill vara ensammen. Vi har bara varit ihop i snart en månad men pratar redan om framtiden vi båda vill ha barn osv och allt känns så rätt mellan oss en samtidigt jobbigt då jag ej vågar berätta för någon att vi är ihop, vill inte att min familj ska blir sura/arga på mig. Sen är det ett annan problem också han säger att när vi i framtiden flyttar ihop vill han bo där han bor, men jag vet redan nu att jag vill bor nära min familj då jag är hos dom ofta och då jag tränar varannan dag vilket gör att jag vill bo kvar i denna kommunen men han trivs där han är och vill inte flytta vad han ha sagt visst han har en stor lägenhet över 100kvm och billig hyra och bor nära hans jobb så kan förstå att han ej vill lämna, hade gärna bott där i framtiden om det inte hade varit för att det är långt från min familj och buss/tågen går skit dåligt. Jag vill ej flytta ihop än utan bara tänker på framtiden, sen vill jag ej bo i den lägenheten efter som han tidigare bott där med sitt ex också

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

 

  

Annons:
Fridaaaa
2014-10-26 18:23
#1

Tror man känner det bäst själv om man går för "fort" fram eller inte.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

ChristineL
2014-10-26 18:33
#2

Som du säger kan man inte alltid styra över vem man träffar. Men detta valde du själv ;) Däremot ser ju era framtidsplaner inte alls likadana ut, det är ju något att fundera mer över snarare än hur fort det går.

Skogsraah
2014-10-26 18:44
#3

Jag har också varit mycket i den sitsen, att jag "gett mig in" i ett förhållande lite för tidigt efter uppbrott. Eller ja, egentligen finns det väl inte något sådant, det avgör en väl mycket själv. Men mycket att jag tänkt på vad andra ska tycka, att jag aldrig kan vara singel särskilt länge osv. Nu hade ni ju varit tillsammans längre, men det är ändå inte någon annans business att du gått vidare 🙂 Oavsett hur snabbt det gick. Jag menar, han tog sitt pick pack och drog utan någon vidare förklaring? Klart du får gå vidare. Så länge DU känner dig bekväm med takten med den nya du träffar.

Själv kan jag tycka det känns tidigt att diskutera framtidsplaner bara efter en månads dejting. Tycker du att det går för snabbt där, att börja planera vart ni vill bo osv, kan du ju sätta ner foten och säga att du vill hålla det på en ganska simpel nivå ett tag. Att rusa in i seriösa förhållanden och att flytta ihop kan en hellre vänta med. Att få distans är viktigt efter ett uppbrott. Svårt att få egentid om det redan börjat pratas om att flytta ihop efter så kort tid.

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Love-
2014-10-26 22:39
#4

För mig är det viktigt att kunna prata on framtiden också :) jag vet att vissa killar ej vill ha barn (som tex mitt ex) så jag tycker det är viktigt att berätta det redan tidigt och vill veta tidigt om det är något som ingår i deras framtidsplaner eller ej vill inte "slösa bort" eller vad man ska säga 8år till av mitt liv med någon son ej ha samma framtidsplaner som mig så att säga att jag kommer vilja ha barn och bara seriösa förhållande är något jag tycker är viktigt. Har sagt till min nya att det lär dröja ett tag till mins ett år iaf (tror jag) innan vi flyttar ihop och att skaffa bra lär ta änu längre tid

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

 

  

Upp till toppen
Annons: