Annons:
Etikettsex
Läst 7596 ggr
parawood
10/27/14, 2:34 AM

Trekant?

Jag är så otroligt nyfiken på att prova att ha en trekant, men hur tar man upp det med sin partner? hur hittar men en tredje person som vill vara med?

Vad är era erfarnheter? Bra/Dåliga?

Annons:
Lina Strindlund
10/28/14, 9:35 PM
#1

Jag vet inte, har aldrig gjort det. Men ett råd är att först prata med din partner innan du pratar med någon annan. :) Och förklara varför du vill ha med fler i sängen, så din partner inte tror du vill göra slut/din partner inte duger. Har ni varit ihop länge? :)


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

parawood
10/29/14, 1:46 AM
#2

2år i februari :)
Jag vet inte ens själv varför jag vill ha med fler, känns bara som om det är något jag vill prova en gång i livet liksom :)

Miniland
10/29/14, 11:01 AM
#3

Tycker det är bra om man först frågar sin partner om hen skulle kunna tänka sig ha en trekant. Innan man själv tar upp att det är något man vill ha.

~I am quiet because if I would speak I would tell the truth and hurt people ~

Åsa S
10/29/14, 11:08 AM
#4

Viktigt är att respektera ifall partnern säger nej, ibland är det bättre ifall fantasier stannar som fantasier

[Worain]
10/29/14, 9:21 PM
#5

Känn efter hur din partner är som person innan du frågar.

Hade det varit min partner som frågade hade jag blivit oerhört ledsen.

Miniland
10/30/14, 12:14 PM
#6

#5 Precis, samma här. Så om man märker innan att sin partner är väldigt negativ till trekant så kanske ingen idé att ens fråga. Om det är något man verkligen villl kanske man inte passar med sin partner.

~I am quiet because if I would speak I would tell the truth and hurt people ~

Annons:
Lina Strindlund
11/1/14, 8:37 PM
#7

Det är ju synd att inte fråga, då håller man liksom den viljan hemlig för sin partner… vem vet, hen kanske tycker det vore spännande, men kanske inte vill just nu. Jag tycker iaf man ska våga fråga, men på ett fint sätt…


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

Åsa S
11/2/14, 9:11 AM
#8

Njae även en fråga kan förstöra ett förhållande så man bör nog känna efter först är min partner öppen för såna här förslag överhuvudtaget. Själv hade jag nog mera blivit sur om jag fått frågan och kanske man hade börjat fundera om nått var fel på förhållandet och om det kanske var dags gå skilda vägar ifall han ville syssla med sånt. Tankar kan vara en inkörsport till ett brutet förhållande.

[Worain]
11/2/14, 12:37 PM
#9

Tankar är absolut en inkörsport till ett brutet förhållande, som #8 sa.

Jag hade som sagt blivit oerhört ledsen, och antagligen aldrig kunnat se min partner på samma sätt igen.

De flesta vill ha sin partner och bara sin partner, och vill ha samma sak tillbaka.

Chimay
11/2/14, 4:21 PM
#10

De flesta vill ha sin partner för sig själv men andra ser en skilland mellan sex och förhållande och kan stänka sig att göra de ena och de andra vid sidan av förhållandet. Att ha en trekant behöver inte vara inkörsporten till ett brutet förhållande, Har varit en killar och tjejer som har gillat att se sin partner njuta med någon annan, att ta den tittade rollen eller att dela på rollen att ge njutning. Alla människor är olika och ser på sex, förhållande och allt sådant på olika sett.  Så känn efter själv, Du känner dig själv och din partner bäst.  Prat med hen och se vad som passar ef bäst

Tomteslakt
11/4/14, 6:34 AM
#11

Precis, fråga iaf. Blir det nej så blir det nej, inte värre än så. Jag tror folk lägger lite väl mycket katastroftankar i det där ibland. Det är inte något för alla, men så är det ju med allt. 
Är i sådan relation själv och det har inte blivit, utan snarare till det bättre och mer avspännt.
Det behöver absolut inte vara grunden till ett kraschat förhållande, då är det nog något annat som ändå skulle fälla relationen.

Jessicahagstrom94
11/6/14, 12:57 AM
#12

Jag skulle ta illa upp om min pojkvän ville ha en till tjej i sängen.. skulle tro att jag inte duger även om han säger att det inte är så, för jag tror redan att jag inte duger.

Säger också: känn efter hurvida din partner är öppen för sånt, man kan ju fråga lite diskret och inte gå direkt in på "jag vill ha en trekant" eller hitta nåt tillfälle att säga något om trekanter så du får ledtrådar om vad din partner tycker om det.

parawood
11/6/14, 6:53 AM
#13

Då han inte verkar vara så öppen för det så kommer jag inte ens fråga :') Vill inte ställa till det i onödan :)

Annons:
Lina Strindlund
11/7/14, 5:36 PM
#14

Som sagt man bör tänka efter varför man vill och på vilket sätt liksom. Man kanske är nyfiken av sig, eller bar vill testa "en gång i livet" och sedan gå vidare med bara sin partner. Jag har aldrig testat men såklart man tänker på det. Liksom "en gång bara för att testa" kan jag tänka. Men det är inget jätteviktigt att jag måste göra det, bara en kul tanke.

För mig är förhållandet något mer än sex (daah) och det viktigaste är ärlighet och att jag känner mig behövd och älskad. :)


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

Cindy S
11/8/14, 2:04 AM
#15

Börja prata om era fantasier. Börja tamt, prata om leksaker och närma dig ämnet om att bjuda in någon annan.

Sedan är nog kontaktannons på dejtningsida en bra idé. Eller sådana där swingklubbar, där kan man väl bli medlem om man är öppen om att man endast letar efter en tredje tillfällig partner och inte rent partnerbyte.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

[Rhodugune]
11/8/14, 7:15 PM
#16

Det måste varjobbigt för er som känner att om er partner känner lust till andra så är det något som är fel.
Att göra det är helt naturligt, det finns nog ingen som går genom livet och varit kär och/eller attraherad av bara en person.

Ibland blir man det när man har någon, och det har inget med ens relation att göra att man kan känna sig attraherad eller känna att en trekant skulle vara intressant och upphetsande.
Hoppas jag kan väcka en liten tanke om att det inte behöver vara så läskigt och smärtfullt när det händer, för det händer de allra flesta.
 
Personligen så skulle jag aldrig kunna vara tillsammans med någon som jag inte kunde vara öppen med vad jag har för fantasier, som tar det personligt i stället för att se att det jag tänder på har bara med mig att göra.
Som ser det som att vara otrogen att fantisera om andra och tända på andra, som vill dra det så långt att det är till och med fel att onanera själv.

Vad är det för skillnad att man kan sig attraherad  till olika personer igenom livet och att ha haft flera personer man varit tillsammans med, emot att känna sig attraherad till två eller fler personer samtidigt, det är ju bara tidsramen som skiljer situationen åt?  :)

Inte gör det att du känner mindre för din nuvarande parner för att du haft en annan innan, inte känner du mindre för hen om du skulle bli attraherad av någon annan.
Kärlek och attraktion kommer inte i en begränsad mängd.
Varför är det skillnad på man har nog med kärlek för alla sina barn, båda sina föräldrar, sina vänner, syskon?
Emot att ha fler än en person som man är dragen till sexuellt eller romantiskt?
Inte älskar du en kompis mndre för att du lär känna någon ny?
Vad ni delar har ju inget med den nya vänskapen/relationen att göra.

Jag väljer att se kärlek som en central del i alla mina relationer, spelar ingen roll om den är en romantisk relation eller en vänskapsbaserad eller de relationer jag har till min familj och vi äger inte varandra eller varandras sexualitet.

Miniland
11/8/14, 7:50 PM
#17

För mig är det smärtsamt om min partner vill ligga med någon annan.  Jag vill endast vara med min partner och vill att min partner endast ska vilja vara med mig.  Visst man kan väl dras till andra personer, men att vilja ligga med någon annan när man är i ett förhållande kommer aldrig vara något för mig.

~I am quiet because if I would speak I would tell the truth and hurt people ~

[Rhodugune]
11/8/14, 8:06 PM
#18

#17 Så jag förstår att det inte känns rätt för dig och det är upp till var och en helt klart hur man vill att ens förhållande ska se ut.
En undran som väcktes i mig;
Så det okej att man är dragen till någon för dig, men inte attraherad så man vill ligga med någon annan även om man inte skulle göra det om det inte var rätt för er båda? 
Om det är så du menar.
Vad är då skillnaden för dig att bara känna sig lite dragen till, emot att faktiskt undra hur det skulle vara att ha sex med den andra för att man  känner sig sexuellt attraherad?
Skulle du göra slut om du fick reda på att din partner kände så ibland?

Miniland
11/8/14, 8:43 PM
#19

Menar mer att man kan tycka att någon är attraktiv. Men att faktiskt vilja ligga med någon annan när man är i förhållande skulle få mig att må dåligt.  Om min partner är sexuellt attrahera av någon och vill ha sex med hen, så skulle jag bli väldigt sårad och undra om vi verkligen är rätt för varandra.  Jag skulle aldrig ens tänka tanken att ligga med någon annan än min partner.

Men sen så bryr jag mig inte vad andra gör i deras förhållande så länge man är överens :)

~I am quiet because if I would speak I would tell the truth and hurt people ~

[Worain]
11/10/14, 1:28 PM
#20

Öppen kärlek för mig är att man ska vara lycklig och ge glädje till andra. Inte knulla med allt och alla. Kärlek för mig är när man ger sig själv och sin kropp till varandra, helt. Att vara omfamnad och omsluten helt av sin andra halva. Inte fan att det ska komma någon mer eller flera och spräcka den bubblan. Precis som en mamma och sitt barn ammar ensamma, ska inte någon randomunge på gatan gå fram och suga på den mammans bröst.

Annons:
Lina Strindlund
11/10/14, 6:42 PM
#21

 #16 Jättebra skrivet! :)

#20 LOL!


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

parawood
11/11/14, 6:22 AM
#22

Tack alla för era bra svar :)

Jag hade bara en fundering över att iallafall prova en gång i livet, jag älskar min pojkvän över allt annat och ser inte någon ide med att ta upp detta med honom :)

Tomteslakt
11/11/14, 7:27 AM
#23

Det är en ganska vanlig reaktion hos folk överlag, dvs att en relation ska vara tvåsam och gud nåde den andre parten om den skulle tänka på eller ens se åt andra. Jag har många gånger funderat över vad det beror på, uppfostran? våran västerländska kultur? 
Dock är det inget som passar för alla. I mina ögon finns det dock annat i relationen som är viktigare än själva sexet för att relationen ska fungera,  t ex ärlighet (vilket inte har med att göra själva sexet, utan nog snarare med om man är öppen och ärlig med vad man gör) och öppenhet, stödet till den andra partnern i tuffare tider m.m. 
Det är ju inget som egentligen säger att partnern inte vill leva med den andre partnern bara för att den vill ligga med andra, rent krasst. 
Men öppna relationer och att ta in andra inom den sexuella biten är ju något man måste prata, prata, prata och prata om…och prata lite till om. 

Men för många verkar det vara jordens undergång om frågan ens dyker upp, skulle partnern alls fråga är allt slut och hen kan dra åt h-vete och är inte att lita på. Tror folk skulle må bra av att tagga ner lite (bara min tanke) och ta det lite lugnare.

[Worain]
11/11/14, 10:17 AM
#24

"Jag ska dra och knulla med den andra bruden nu!"
"Okej älskling, det är bra att du är ärlig, det är det som är viktigast!"

jela96
11/11/14, 10:31 AM
#25

23# Tror verkligen inte det har med kultur att göra utan hur man är som person. Min pojkvän är från Afghanistan där det är väldigt vanligt att ha flera fruar och sexuella partner men han skulle aldrig ha trekant eller ligga med någon annan än mig. Så nej det handlar antagligen om hur man är som person. Jag skulle Heller aldrig tänka mig trekant för sex är något mellan två personer som älskar varandra (enligt mig) Jag skulle absolut inte kunna vara tillsammans med någon som skulle tänka sig att dela det intima med någon annan, aldrig.

Missa inte Månadens dvärgkanin  - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram

Denna kommentar har tagits bort.
Tomteslakt
11/12/14, 6:25 AM
#27

#24, ja och? 
Det finns annat än sex i relationen som gör den så underbar :). 
Om vi går på fester (ja, bdsm-fester) så är det absolut ingen stor grej om den andra ligger med någon, detsamma om vi sover över hos likasinnade vänner. Det kan snarare ge mer till relationen.
Det måste inte vara den stora katastrofen, tror mycket att det blir vad man gör det till. 
Och nej vi ligger inte runt med vem som helst när som helst.

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Cindy S
11/17/14, 11:41 PM
#29

#24 Riktigt tråkigt att den onödiga attityden fick 7 gillande. Ni fattar väl att den personen ville såra känslor? Även om man tycker annorlunda kan man vara schysst, det är inte pedofilia vi pratar om, det är frivilligt sex. Och polygamister får redan så mycket skit, varför göra det värre för ett "roligt" inlägg?

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Lina Strindlund
2/13/15, 9:42 PM
#30

#23 bra skrivet! :) verkligen, alltihop!


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

ru4real
2/14/15, 9:06 AM
#31

Har fått tipset om att man är sugen på att testa en trekant, skall man göra det med 2 personer man inte har en nära relation till. Har inte testat men jag tänker att det kanske är bra, man kan få för mycket känslor in i det hela som man inte tänkt sig, t ex svartsjuka osv. Vill du se din partner njuta med ngn annan. H*n kanske njuter mer med den än med dig och andra saker.

Säger inte att du inte skall testa, men tänk och diskutera det ordentligt m din partner först.

xxmammaxx
2/26/15, 12:40 AM
#32

Min kille har frågat mig va ja tycker om trekat och om jag kan tänka mig att ha det.. Och jag tycker absolut att man ska fråga.. Kan ju inte bli annat än ett nej! Min  kille vill ju järna ha me en till tjej men villken kille skulle inte vilja ha det? Dom e ju killar.. Jag skulle kunna tänka mig att ha med både en tjej och en kille.. Men min kille vill inte ha med en kille till så d har ju ja axepterat.  Och jag tycker att man ska fråga annars får man ju inget veta..  Men sen så trivs jag och min sambo så bra ihop och litar på varandra till 100% så varför inte tästa nått nytt när man endå vet vart man har varandra..

[JenniN]
2/26/15, 7:49 AM
#33

Om min parner hade frågat mig så hade jag inte blivit ledsen, jag hade sagt nej för att jag inte är intresserad. Men jag hade inte blivit ledsen. 
Det är en fantasi som jag tror är rätt vanlig.

Skogsraah
2/26/15, 11:42 AM
#34

#32 Alla män vill inte ha trekant med en annan kvinna.

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Annons:
vallhund
2/26/15, 12:26 PM
#35

#32 Något sexistiskt kan man tycka.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[Rhodugune]
2/26/15, 1:18 PM
#36

#32 Ganska trist syn på både män och Kvinnor i den texten och relationer.
För mig blev det obehagligt att läsa din funderingar för du gör skillnad utfrån kön vad som är okej.
Du måste förstå att du generaliserar när du säger att det är något typiskt för killar att vilja ha en trekant, som att alla män vill det, som att inte många tjejer också tänder på det.
Det beror inte på kön om man tänder på att ha en trekant eller inte.

För mig känns det så oerhört trist att det accepteras så fort en kille inte kan tänka sig ha en trekant med sin tjej med en annan kille men hon ska tycka det är okej att ha det med en annan tjej oavsätt om hon är intresserad av tjejer eller inte.
Jag kan förstå att man inte vill för att man inte tänder på män, men det är en rätt unken kvinnosyn att inte vilja av anledningen att man tycker det är okej att en tjej blir intim med en annan tjej men inte med en annan kille.

pringles
2/26/15, 1:51 PM
#37

_#32 "Min  kille vill ju järna ha me en till tjej men villken kille skulle inte vilja ha det?"
_

_Jag skulle inte vilja det, jag vill bra vara med min tjej.
_

xxmammaxx
2/26/15, 2:20 PM
#38

#36 jag e lika öppen som honnom.. så ja å han e på samma nivå..

xxmammaxx
2/26/15, 2:21 PM
#39

Säjjer inte att alla killar vill det!!! Men dom flästa ja känner skulle då inte säga nej å få va me två tjejjer!

xxmammaxx
2/26/15, 2:25 PM
#40

Bara för att ja säjer hur ja ser på saken behöver ni ju inte vara elaka! Alla är vi olika å tur är väll det!

pringles
2/26/15, 2:33 PM
#41

#40 Vem har varit elak?

Annons:
vallhund
2/26/15, 2:45 PM
#42

Säger samma som #41 Vem är elak?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Rita-S
2/26/15, 2:52 PM
#43

Jag kan inte se någon som har varit elak. Jag ser folk som inte håller med i generaliseringar att "alla killar vill". kanske alla dina killkompisar vill, men det finns ändå massor med killar som inte skulle vilja det alls, så då blir det ju en generalisering som inte stämmer. Det är inte alls elakt att berätta att det inte är så faktisk, ta inte så illa upp?

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Bjallstal
2/26/15, 6:21 PM
#44

Jag känner flera killar som både har, och/eller skulle kunna tänka sig att ha en trekant med en kille till. Och flera som skulle vilja /har testat med en tjej till. Precis som jag känner killar som absolut inte vill testa att ha en trekant. Samma sak med mina tjejkompisar, vi ser alla olika på det, och har olika erfarenheter kring just det ämnet

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

xxmammaxx
2/26/15, 10:55 PM
#45

Men jösses! Lämnar er ifred här. Jag ville bara berätta min syn på det å va jag sjäv vet! Har fortfarande inte sagt att alla tycker om trekant! Men många gör det helt enkelt. Lämnar er surisar ifred! För här får man ju endå inte ha en egen åsikt utan att få massa negativ respons! ! Puss på er! :D

Joo Sen fins d många killar som säger att dom inte vill ha trekant bara för att dom vet att dom typ får  "stryk" av sin partner fast dom i själva verket vill det! Och nu menar ja INTE ALLA!!!! Men många!  Hej svejs

Candela
2/27/15, 1:01 AM
#46

Det bästa är väl att ta upp den som en fantasi med sin partner (typ "Vad brukar du fantisera om? Jag fantiserar ibland om att ha en trekant.."). Se hur han/hon reagerar, och om det är negativt så kan du ju poängtera att det bara är en fantasi (även om det inte är det..). Fantasier är ju nödvändigtvis inget man vill testa på riktigt.

Honestyisdead
2/27/15, 6:44 PM
#47

#45 Det är just det du måste lära dig. Din syn är inte andras sanning.

Och du verkar väldigt ung. Just därför hoppas jag att du tar till dig av det dom skrivits

Upp till toppen
Annons: