Annons:
Etikettförhållande
Läst 1479 ggr
Myrrami
2014-10-27 15:18

ex man + bästa vän.

Jag vet inte hur jag skall hantera det här.

För ca en månad sen flyttade jag och min man i sär. Vi har varit gifta i 15år och har två barn 9 och 12 år.

Det var min man som vill skiljas och jag bestämde mig att göra det bästa av situationen och tänka på barnen först och främst.

Mitt i det här går min bästa vän igenom en separation från hennes man. i ett gräl slänger hon ur sig att hon har känslor för min man. Hennes man skickar direkt ett otrevligt sms om det hela till mig.

Jag ringer upp henne och frågar vad det är som pågår och hon erkänner att det är sant. Hon har känslor för min man. Jag blir jätte ledsen och hör av mig till min man. Jag ber honom att avvakta så att jag får lugna mig och att vi i alla fall skall kunna få skicka in skiljsmässopappren innan de tar diskussionen om det. Jag får bara svaret. Nej, jag vill se vart det här leder.

Min vän har nu smsat mig flera gånger att hon saknar mig och att hon önskar att allt skall bli som vanligt.

Jag vet inte hur jag skall hantera det här och är bara så ledsen och besviken.

Annons:
parize
2014-10-27 21:40
#1

Förstår att du är ledsen och besviken. Tycker du har fullständigt rätt att känna det o att det ska bli som vanligt igen som din vän vill är otroligt stora krav på dig… vännen får vänta o se vart tiden leder er till

_Fisken
2014-10-27 22:36
#2

När man är i en skilsmässa som din vän är (och även ni) agerar man inte normalt. Det vet jag av egen erfarenhet. Tråkigt att det hänt dig men inte otroligt. 

Låt det bero lite. Låt det storma över. Är jag för krass nu?

[silkesnosen]
2014-10-28 11:59
#3

Ta hand om dig själv och distansera dig. De har inte rätt att kräva att du ska vara som vanligt när de agerar som de gör. Agera med värdighet, skydda era barn från drama och satsa framåt mot din framtid…det brukar ge effekt.

pyromanen
2014-10-28 21:04
#4

Fy vad hemskt! Klart de inte kan begära att du ska "vara som vanligt", herregud, inget är ju som vanligt! Har du nån mer nära vän du kan få lite stöd av? Om jag försöker föreställa mig att vara i din situation så tänker jag att jag skulle må bäst av att slippa se både exet och "kompisen" så mycket som möjligt ett ganska långt tag. För min egen hälsas skull, och den är viktigast, förutom barnen såklart ich det hänger ju ihop. Exet och "kompisen" bör kunna förstå dig och visa dig såpass mycket respekt att de inte inbillar sig att du ska orka vara där för dom som du brukar med det dom ställd till med för ditt liv!

Cindy S
2014-10-28 22:48
#5

Om ditt ex, din vän och du hanterar det här sansat så kan ni nog reparera vänsituationen.

Min mamma och pappa träffades i smyg när pappa var gift, och idag har min föräldrar hunnit gifta sig, skilja sig, och vara vänliga mot pappas ex(vilket de måste träffa, pga av hennes och pappas barn). Hon är vänlig mot mamma och pappas barn med(har firat jul med henne och mina halvsyskon till och med, jättetrevlig är hon).

Så ni som var vänner först kan ha en chans att reparera detta eftersom att ni skötte det på bättre sätt, och din vän inte varit otrogen. Ta tid på dig att bestämma om vännen har en plats i ditt liv.

Men är de redan ihop? Tar de det lugnt? Av vad du skrivit verkar vännen inte ha gjort något fel(men visst måste det kännas hemskt att förlora din man som är respektlös och kanske förlora din vän för alltid).

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

[Eleya]
2014-10-29 19:46
#6

Ta dig tid att läka och ta avstånd från båda en tid. Håll god ton för barnens skull och överös dem med kärlek (kärlek innebär inte materiella ting). Om allt känns rätt i framtiden, börja umgås igen. Om det aldrig känns bra, så låt det vara. Viktigaste är att du ska må bra, få vara lycklig och uppfostra era barn utan drama och bråk

Annons:
Upp till toppen
Annons: