Annons:
Etikettdejting
Läst 2223 ggr
gunliz
2014-10-27 15:42

Sexfixerat på skype

Visste inte vad jag skulle sätta för rubrik som passar till texten.

Jag är medlem på ett par olika dejtingsidor där jag söker kärleken. Jag har gjort en tydlig profil där jag berättar att jag söker ett seriöst förhållande med en man och jag har beskrivit vilka egenskaper jag värdesätter hos en partner och lite sådant.

Jag har också flera gånger trott att jag hittat en bra kille och vi har börjat skriva pm till varann om ditten och datten och det har känts äkta och bra.

Sedan har det utvecklats så att han frågat om jag vill fortsätta på skype. Men där har det sedan totalt gått riktigt åt skogen. Så fort vi börjar "skypa" så upplever jag att de blir en helt annan person. Från att vi skrivit trevliga meddelanden till varandra utan att komma in på ämnet sex en enda gång så blir det ett mycket grövre språk och väldigt sexfixerat, helt plötsligt på skype. Då är det pang på "Kan du visa dina bröst" "Du har väl nyrakad fitta" "Får jag ta dig analt" osv

Om det varit en enstaka person så hade jag inte sagt något, men nu har historien upprepat sig. Det är som att de skärper sig och är trevliga för att få tillgång till min skype och sedan tror de att det är fritt fram att släppa ut all sin sexuella frustration som de verkar ha inom sig.

Jag förstår inte varför de inte bara säger direkt vad de är ute efter. Männen är inga tonåringar heller utan alla över 25.

Annons:
Åsa S
2014-10-27 15:49
#1

Känner igen det där men jag dejtade killar runt 40 och använde messenger. Killar verkar aldrig växa upp. Och vem blir intresserad av nån som helt plötsligt infogar en bild på sin snopp och frågar intima frågor? Stötte på alldeles för många såna knäppgökar på dejtingsidor innan jag hittade min man på HP. Var väldigt skönt då äntligen träffa nån som behandlade en som bästa vän och utstrålade värme och kärlek och inte höll på och snuskade sig.

Skogsraah
2014-10-27 16:52
#2

Det är åt helvete med den äckliga macho-kulturen som ständigt nedvärderar Kvinnor och respektlöst ber Kvinnor att visa sina intima delar. De slutar aldrig förvåna. Jag kan köpa att en hormonstinn pojke under 17 kan häva ur sig något sådant, men inte en man.

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

_Fisken
2014-10-27 18:43
#3

Trist att ni ska behöva möta såna där….det är så lågt och ociviliserat.

[VampireGirlElvira]1
2014-10-27 18:50
#4

Tycker som #1 & #2.

citytjejen
2014-10-27 21:29
#5

Oj, det där känner jag också igen. Förut när jag var singel så var jag också med på ett par dejtingsidor och man skrev till varann via dejtingsidans meddelandefunktion och allt var frid och fröjd. Sen gick man över till Msn (som var vanligt då) eller Skype. Inte sällan alls som sexfrågor kom, eller att killen ville att man skulle slå på webcamen och visa både det ena och det andra. Och för att inte tala om de snoppar som jag ofrivilligt fått se i webcamen🤮Och vi talar här om killar i åldrar från 25-45. Själv var jag 34-35. 

Så ja, jag håller verkligen med om att det är sexfixerat!

/Christina

[Hayabusa]
2014-10-28 08:02
#6

Helt oacceptabelt uppförande 😡 Varför är det så? Vad är det som gör att (vissa) män uppträder på detta vis?

Annons:
Åsa S
2014-10-28 08:06
#7

Tror dessa män kollat lite för mycket på internetporr och har lite problem med att förstå vad som är verklighet och vad som inte är verklighet.

gunliz
2014-10-28 08:27
#8

men jag förstår ändå inte varför de bara inte säger det direkt på dejtingsidan. Varför låtsas de vara så reko där? Bättre säga jag är bara ute efter sexchatt och visa kön i cammen. Men de låtsas vara på samma nivå som jag fram till skype, då brakar det lös.

erspers
2014-10-28 15:00
#9

Nu är det ju som så att det är inte bara killar som visar det ena o det andra..för 10-15 år sen ( när man var singel) använde jag ett program om hette ICQ o "pratade" då mest med tjejer/damer o då kunde man få kort på diverse kroppsdelar o "helfigurskort" mm fast man inte ens pratat om nåt dylikt..helt utan vidare så kunde man få ett meddelande om att personen ville skicka ett kort till mig  o när man såg motivet på kortet blev man lite paff ibland när man såg vad kortet föreställde ..😮😉

Upp till toppen
Annons: