Annons:
Etikettsvartsjuka
Läst 1981 ggr
pPinglan
2014-11-06 17:48

hjälp mig!

Hejsan kan någon hjälpa mig, eller ge mig några tips iallafall.. Jag och min pojkvänn har nu varit tillsammans i 1,5 år och vi bråkar nästan varje dag.. detta beror på att jag var otrogen 3 gånger med samma kille i början av vårt förhållande. Jag mår så enormt dåligt över det och min pojkvänn kallar mig dumma saker som tex. slyna, hora, idiot osv.. han säger att han ska gå och göra likadant mot mig för att jag ska få känna likadant som han. Jag har blivit enormt svartsjuk efter allt detta och vet inte vad jag ska ta mig till.. han går och ljuger för mig för att jag blir sur om han är med någon tjejkompis, och jag vet att ingen av oss två mår bra av det vi håller på med mot varandra.. Det kommer snart ta slut mellan oss om jag inte får bort min svartsjuka och aggressivitet och det får verkligen inte hända jag älskar honom så otroligt mycket.. snälla hjälp mig!

Annons:
[VampireGirlElvira]1
2014-11-06 17:51
#1

Gör slut nu på en gång. Om det förhållandet som ni har nu inte fungerar, så är det ingen idé att vara kvar i förhållandet. Det kan göra mycket skada än nytta.

Lia
2014-11-06 17:52
#2

Det låter som att han kommer ha mycket svårt att sluta vara arg på dig. Så det låter trots allt rimligast att kanske gå isär, för det verkar inte som om det kommer komma något positivt av detta.

Bill&Bull
2014-11-06 17:59
#3

Om ni haft det jobbigt men bestämmer er för att gå vidare från det så måste ni komma överens om hur. Ni båda måste även lägga ner allt då för att få det att funka. Är ni inte beredda att göra det så är det nog tyvärr så att ni är bättre ifrån varann.

||My Love For Animals Is Immortal||

pPinglan
2014-11-06 17:59
#4

Vi vill verkligen försöka, vi älskar varann mer än något annat men till och från så kommer tankar om det där upp och min svartsjuka är hemsk..

Lia
2014-11-06 18:03
#5

#4 Det låter inte som att svartsjukan är problemet. Jag tycker att han är extremt otrevlig och elak mot dig. Det är det som är det stora problemet, enligt din text, och det borde han jobba på. Det är inget du direkt kan påverka.

ChristineL
2014-11-06 18:05
#6

Nej, ni älskar inte varandra. man gör och säger inte sånt till varandra då. För bådas bästa borde ni verkligen gå skilda vägar.

Annons:
Stallmima
2014-11-06 18:08
#7

Jag säger liksom #1 Gör slut!

Aleya
2014-11-08 13:16
#8

Antingen så går ni till en terapeut och löser detta. Eller så gör ni slut.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Jessicahagstrom94
2014-11-09 19:31
#9

Jag har haft ett sånt förhållande men jag var aldrig ens otrogen och fick ändå höra sådana ord. Lämna honom, du förtjänar inte att bli kallad sånt för något som hände i början av förhållandet.

Sarah
2014-11-10 12:26
#10

Gör slut eller sök er till parterapi. 

Har man valt att fortsätta efter otrohet så måste man vara beredd att förlåta, vilket din kille inte är. 1,5 år och han går fortfarande och ältar och beter sig som ett as. Det är inte din svartsjuka som är problemet här, även om jag är allergisk mot svartsjuka, det är att han medvetet provocerar fram svartsjuka. 

Att han har fått dig att tro att det är du som måste förändra dig trots att han kallar dig en massa saker och hotar med otrohet för att hämnas, det visar bara vilken skitstövel han verkligen är. När hämnd kommer in i en relation finns ingen kärlek alls. Han älskar dig inte.

Upp till toppen
Annons: