Annons:
Etikettkänslor
Läst 1479 ggr
meetthedark
2014-11-11 02:54

Han bor i Australien

Det är komplicerat.

Jag har under tre år haft en "crush" på min klasskompis. Han var helt underbar mot mig i början då jag ofta stod ensam men han kom fram till mig och började prata, eller bara stod vid mig. När han undrade något så frågade han mig. När han såg att jag inte mådde helt 100 så frågade han vad som var fel. Han brydde sig helt enkelt. Han är lite av den tystare typen och jag är likadan så våra konversationer har aldrig riktigt flutit på så bra som man hoppats. Däremot kunde jag prata med honom som en kompis och när vi hade grupparbeten skrattade vi ofta och väl, hade helt enkelt riktigt trevligt tillsammans. Han är den enda killen jag någonsin har känt så här för. Eller ja, jag har haft känslor innan men den här killen känner jag på ett helt annat sätt än vad jag känner de andra.

Under dessa tre år blev jag samtidigt mer osäker och fick även upp ögonen för andra killar då jag kände att det var ett hopplöst fall, men känslorna försvann aldrig helt. När det var en månad kvar till student så kom alla känslor verkligen på samma gång. Antagligen för att jag inte ville leva utan honom, kunde inte föreställa mig ett liv då han inte fanns i närheten. Samtidigt som vetskapen om att han faktiskt skulle dra till Australien och plugga.

Vi har pratat en del under de senaste månaderna men det är jättesvårt i och med tidsskillnaderna. Ofta får han stanna upp sent för att kunna prata med mig vilket inte håller i längden.

Det är där det komplicerade kommer in. Jag bor för tillfället i Sverige, han bor i Australien. Vad jag vet så har han inga planer på att flytta tillbaka till Sverige. Jag har ett mål i livet och det är att flytta till England. Frågan är vad man ska göra. Ska jag berätta hur jag känner eller ska jag gräva ner det? Jag är tveksam om ens kärleken kan få mig att ändra en av mina största drömmar. Australien är ett jättefint land och verkligen ett land jag kan tänka mig att besöka men min drömskola ligger i England.

Det känns som att jag gör det jobbigare än vad det är men jag vet inte verkligen inte vad jag ska göra. Lite hjälp och stöd skulle verkligen vara guld värt!

Annons:
[rumelle]
2014-11-11 05:36
#1

Säg hur du känner. Vad har du att förlora liksom? Om du inte säger något kanske du kommer att fundera över vad som kunde ha hänt i resten av livet. Avståndet måste inte betyda att det inte kommer att funka. Jag var i ett distansförhållande i 6 år med en kille i Kanada. Nu bor vi ihop sedan 4 år och har nyligen gift oss.

meetthedark
2014-11-11 20:38
#2

Jag har nog inget att förlora på det sättet, hade bara funderingar på om det verkligen är någon idé överhuvudtaget. Vänskapen lär bli lite skev ifall han inte har samma känslor för mig.

Men om jag bestämmer mig för att berätta, vad ska jag skriva? En halv kärleksförklaring eller bara lite lätt att man hyser känslor för honom? Ska jag ta reda på vad han tycker om mig innan jag slänger ut halva mitt hjärta?

Upp till toppen
Annons: