Annons:
Etikettallmänt
Läst 2567 ggr
Wellcraft
2014-11-20 14:52

Ettårsdagen?

Snart har jag och min pojkvän varit tillsammans i ett år.
Vilket självklart bör firas, men hur?!
Först var förlovning planerad men bristen på pengar hindrade oss.
Vi vill inte gå ut och festa (eftersom vi gör det mest hela tiden blir det knappast nåt speciellt). + att alkoholen får oss att bara tjafsa haha.
Ha typ jätte kärleksfullt sex är inte heller något direkt speciellt.

Middag låter skittråkigt, jag med adhd äter fort och sedan vill jag dra vidare, det skulle vara skitmysigt men i max en kvart.
Bio är katastrof.  
Spa kostar för mkt och jag har dessutom ett typ hemmaspa hemma med jacuzzi och grejer så det är också för vanligt.

Vi har inte alls mkt pengar. Finns det något speciellt att hitta på?

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Annons:
[littlecat]1
2014-11-20 16:03
#1

Följer

[Outlawly]
2014-11-20 19:02
#2

gokart, bowla, föreställning, hotellnatt, picknick, logdans, shopping, museum, äventyrsland, badhus

[JenniN]
2014-11-20 19:41
#3

Egentligen så är middag en bra idé, om ni kanske lagar maten tillsammans och så? 
=)

Wellcraft
2014-11-20 20:19
#4

Alltså vi lagar mat i princip varje dag tillsammans, dessutom tycker jag det är rätt trist. Sen om vi käkar kommer jag ändå kasta mig i maten och sen vidare typ. Men tack för tipset.

#2 Gokart är inget för mig, vill inte testa nya saker. Föreställning tänkte vi också på med pengarna tröt tyvärr. Hotell natt är inget speciellt? Vad gör man på ett hotell som man inte gör hemma typ. Picknick är det alldeles för kallt för och för tråkigt för min del, kommer då bara sluta med att vi tar med oss alkohol för att ha någorlunda skoj.
Logdans vet jag inte ens vad det är, ska kolla upp.
Shopping har vi absolut inte pengar till och museum finns det knappast något intressant här xd
Det ända äventyrsland vi har är busfabriken och där är det femtonårsgräns haha. Badhus kan jag inte gå till, kan inte visa min kropp i badkläder plus lite mycket folk för mitt psyke.

Tack för tipsen

Känns som vi aldrig kommer hitta något haha.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Wellcraft
2014-11-20 20:21
#5

Och om någon mer har några tips/förslag så bör ni ha i åtanke att det måste gå att göra på kvällen. På dagarna jobbar vi båda om jag inte går i skola och är alldeles för trött när jag kommer hem. 
Alltså, saker som inte stänger vid typ 7.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

[JenniN]
2014-11-20 20:45
#6

Men ge er på att laga något nytt då? Något komplicerat? 
Det ska vara lagandet som är kul, inte ätandet. 
Du verkar ganska kräsen och rätt tråkig.

Annons:
[JenniN]
2014-11-20 20:45
#7

Oj, menar inte att du är tråkig, mer att du verkar tycka att det mesta är tråkigt. Haha sorry =)

Wellcraft
2014-11-20 21:05
#8

Jag är inte kräsen men lider av adhd, asperger, pts och bipoläritet vilket begränsar mig enormt för vad jag klarar av eller inte tyvärr. Så rätt tråkig är jag säketr ändå beror på hur man ser på saken ;)  Men ni är tappra som orkar ge mig tips!
Även pengabristen begränsar oss ju också.
Känns inte som laga mat är något speciellt faktiskt, haha för mig känns det så himla vardagligt och har redan lagat lite piffig mat ett par högtider typ i midsomrars.

Allt jag känner som skulle kunna vara speciellt är så dyrt haha, hade gärna tagit med honom på en tur med islandshästar för att bara nämna ett exempel.. Men jag lär ju inte vinna på lotto inom en månad så det är ju rätt uteslutet.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

[JenniN]
2014-11-20 21:10
#9

8# Ja de där kan vara svårt när man var tillsammans ett tag, då har man redan hunnir göra det mesta och väldigt lite känns speciellt. Men har ni badkar? Kanske ska ni tappa upp en bad med massa ljus? 
Om ni inte har det så fungerar ju inte den idén .

[WickedAlly]
2014-11-20 21:12
#10

Skapa något tillsammans? Ni kanske behöver en ny hatthylla eller ett soffbord t ex? De flesta träaffärer har en "skräphörna" där man kan få köpa virke för en spottstyver.

Sånt tycker jag är jätteskoj att göra tillsammans med sin partner, och så är det kul att använda prylen sedan när man vet att man gjort den tillsammans :)

Wellcraft
2014-11-20 21:13
#11

#9 Haha ja precis, vi har gjort allt.
Vi har som sagt jacuzzi o hela köret, badsalt, oljor, doftljus ja som sagt hela köret. Det är ju mysigt så det kan vi absolut göra, men vill gärna göra något mer. 

Hmm. Tror det blir någon fest ändå, haha.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

[JenniN]
2014-11-20 21:14
#12

10# Åh vilken bra idé! Det ska jag göra med min sambo nästa gång vi ska fira något! =) YAY, eller kanske imorgon. Haha. Jag kan inte bärga mig, jösses vilken bra idé =)

Lia
2014-11-20 23:43
#13

När vi firade vår 4-årsdag tittade vi på film heeeela dagen, älskade det! Minns inte vad vi gjorde på vår första årsdag dock, haha.

Annons:
[Mimsynims]
2014-11-20 23:49
#14

Vad gillar ni att göra annars då, har ni några gemensamma intressen?

Annars kanske ni skulle fortsätta "spa-kvällen" med lite massage? ;)

[Thiah]
2014-11-21 06:39
#15

Måste ni fira? om det blir så mycket jobb och press bara för att fira nått så tycker jag man kan skippa det. 

Min make tycker inte om  att bli firad och jag bryr mig inte värst mycket så vi kanske har köpt chips och druckit lite öl hemma framför en film/youtubeklipp/whatever.  Om vi ens kommit ihåg årsdagen 🤪

Cordata
2014-11-21 08:00
#16

#11 Ett par vänner till mig fixade en fest när de hade varit tillsammans ett år. De bjöd ihop massa vänner, bjöd på tårta osv. Jag kunde tyvärr inte komma, men jag tror det blev lyckat. :)

Glöm inte att du är älskad och helt underbar!

Wellcraft
2014-11-21 08:11
#17

#14 Alltså han är så himla lättsam så han gillar allt och skulle typ kunna hänga med på vad som helst i princip. Det är typ jag som bara har ett intresse i livet & det är djur. Men allt med just djur kostar skjortan. 
Just det, det enda han vägrar att göra är att dansa. 

#15 Alltså det är ingen press eller jobbigt, mest riktigt svårt att hitta något som är speciellt och som jag klarar av.  Han skulle nöja sig med film, chips och öl haha men då kommer jag som är mer duracell än människa.

#16 Låter mysigt! Det blir nog någon låg-budget fest :)

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

IdaT
2014-11-21 12:31
#18

Trerättersmiddag? börja med en promenad där ni någonstans stannar till och äter en enkel förrätt. Gå hem och ät middagen och avsluta i badet med levande ljus, ost, kex och choklad.

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

Katti
2014-11-22 06:26
#19

Råkade surfa på förlovningsringar idag och de billigaste (i silver) kostade 198:-, inklusive gravyr🤪.

http://www.safira.se/produkt/forlovningsringar/silver/

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

[Daisy-Moa-Elsa]
2014-11-22 11:26
#20

Göra en liten "ölprovning" hemma? Eller vinprovning, man kan ju köpa några små flaskor vin. Se vilken man gillar bäst och varför, vad man tycker de smakar osv utan att läst på nätet först 😃

Annons:
Wellcraft
2014-11-22 13:34
#21

#18 Låter mysigt, tack för förslaget. :) Ska ha det i åtanke.
#19 Haha, jag måste ha safir på min ring.. Vi hade i åtanke att förlova oss "billigt" men allt förändrades när jag fick syn på the ring of my life 😍
Hehehe..

#20 Låter lite intressant, ska tänka på det :D

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Upp till toppen
Annons: