Annons:
Etikettdejting
Läst 5046 ggr
[giwe]
11/26/14, 3:11 PM

Utnyttjad eller gillar han mig?

Nu har jag träffat en kille ett tag men lär fortfarande känna varandra. Vi har haft sex några gånger, båda har tagit intiativ och så. Idag när jag hjälpte honom med en sak (en av hans vänner var med), så satt vi och väntade på våran tur. Så säger han "jag vill inte ha en gammal tant", varpå han visade med blicken en ung kvinna som han sa var fin (till mig och hans vän) och skrattade lite. (Ja hon var fin) Ingenting jag direkt bryr mig om, men blev lite förvirrad hur han känner för mig. Han ringer så fort han slutar jobb eller skola, jag får honom att skratta, han vill ofta träffas (vi träffas utan sex också), dock ej på stan då ingen får veta att vi träffas än på grund av en anledning vi båda är överens om. När jag var hos honom igårkväll frågade han om jag var trött, jag svarade ja (höll nästan på att somna). Så säger han att jag är fin när jag är trött också. Jag tycker om honom, men inte älskar då vi inte träffats så länge. Han har sagt personliga saker om vad som hänt i hans hemland, (krig där). Först när vi började prata lät han som han gör till sina vänner, men nu låter han mer gullig mot mig. Jag har haft sex med en av hans bästa vänner- som han vet om. Det är en av anledningarna till att vi inte är ute bland folk, för hans kompis har sagt att han älskar mig, fick sedan reda på att han har flickvän och en massa. Många saker, om vi framöver blir tillsammans har han sagt att han ska berätta för vänner, skriva ut på Facebook så hela hans stora släkt vet osv. Jag frågade honom varför han är med mig då en av hans vänner har sagt att han inte får träffa mig. (Skrattar). Han svarade, jag har mycket problem (jag vet vilka), men när jag är med dig kopplas dom bort, du gör mig glad och jag vill lära känna dig mer. Hur ska jag tolka det här? Vill absolut inte fråga rakt ut, om han gillar mig får han säga det själv. Men tror ni att han utnyttjar mig till sex? Han är inte en person någon vill bråka med, har en väldigt hård ut och insida. Det får mig att känna mig "liten", vilket jag gillar + att jag känner mig lite speciell när han pratar till mig på ett väldigt lugnt och fint/gulligt sätt.

Annons:
Skogsraah
11/26/14, 3:28 PM
#1

Vad jag läser så verkar han inte utnyttja dig för sex. Han verkar ju tycka om dig eftersom ni spenderar mycket tid ihop och även utan att ha sex!

Finns det något annat som får dig att undra ifall han utnyttjar dig, för jag läser inget konkret som visar på det? Ni håller på att lära känna varandra och han verkar behandla dig bra utav det jag läser.

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Aleya
11/26/14, 5:56 PM
#2

Tycker han beter sig smått som ett svin om jag ska vara ärlig. Han kanske inte är ute efter sex, men han verkar inte vilja binda upp sig med dig. Eller är detta samma snubbe som du kallar pojkvän i en annan tråd.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[JenniN]
11/26/14, 6:30 PM
#3

Jag är också lite förvirrad, är det inte honom du kallar pojkvän i en annan tråd?  eller har du två ;)

Skogsraah
11/26/14, 8:51 PM
#4

#2 Vart beter han sig som ett svin i hennes text? Bara intresserad då jag missade det! Har inte läst någon annan tråd av TS.

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Aleya
11/26/14, 8:55 PM
#5

#4 jag anser att han beter sig som ett svin när han kollar på andra och säger som han gör när jag tror att detta är pojkvännen ts surrat om i andra trådar. Du får leta och läsa själv. Och sen att vederbörande inte "törs" visa sig med ts på stan… Löjligt och svinigt enligt mig.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

pyromanen
11/27/14, 8:49 AM
#6

Itifrån det du skriver så tänker jag inte att han utnyttjar dig. Däremot tänker jag att du har en viktig uppgift att stå upp för dig själv. Att kunna och våga berätta vad du vill/önskar/ inte vill är din uppgift och viktig för om det kan bli frågan om utnyttjande. Om det t .ex inte känns bra för dig att fortsätta ha sex utan att vara officiellt ihop då behöver du säga det.

Annons:
[Devya]
11/27/14, 9:47 AM
#7

Bara du som avgör om du känner dig utnyttjad eller ej och sen är det upp till dig om du tolererar det eller inte.

Sarah
11/27/14, 11:22 AM
#8

Förstår inte varför du tror det. Han verkar ju väldigt gullig mot dig.

[giwe]
11/27/14, 12:34 PM
#9

Okej så här är det, jag har gjort slut med killen jag var tillsammans med av olika anledningar. Killen Jah skriver om nu träffades ute på krogen och genom en gemensam vän. Igårkväll ville han att jag skulle komma hem till honom (3 av hans vänner var där), efter att han skjutsat hem mig så frågade jag honom öga mot öga om han gillar mig, varpå han svarade ja men att han vill lära känna mig bättre. Han nämnde också att han vill vara med mig mycket att han måste tänka också, alltså inte träffas varje dag. Jag frågade också om han mest ville ha sex, varpå han blev lite arg/ledsen. Då svarade han att från nu ska vi träffas utan att ha sex, och om jag framöver blir hans tjej så har vi det. Vi gick även ute på stan igår med en av hans vänner bland mycket folk. + att ingen av oss vill att alla ska veta att vi umgås än, finns en bra anledning. Sedan att han nämnde det om tjejen tror jag är för hans vän var med (han vet inget om oss). Har dock varit tillsammans med en kille spm ständigt glodde på tjejer men han förnekade det. Se men inte röra. :)

Cordata
11/27/14, 1:15 PM
#10

#9 Jag behöver också mycket tid att tänka över känslor och sånt, så jag tycker hans reaktion känns helt normal. Människor fungerar väldigt olika. En del vet på en gång, andra behöver tid. Det viktiga är att inte pressa någon för då kan det bli helt fel. Jag är en INFJ (Läs om Mayer Briggs personlighetstest om du vill) och därför behöver jag både få känna och tänka. Han kanske har en liknande personlighet, eller så är han bara almänt försiktig. Ge det bara tid så 🙂. Att undvika sex innan ni är tillsammans tycker jag låter som en klok idé, eftersom det verkar vara mycket känslor inblandade.

Glöm inte att du är älskad och helt underbar!

fladdy
11/27/14, 8:22 PM
#11

Vet du varför hans vän sa att ni inte får träffas? Annars kan jag tänka mig att hans familj är religiös eller så beror det på något annat. Bara en tanke som slog mig

aaaaaaaaaaaangelina

Aleya
11/27/14, 8:33 PM
#12

#9 jag personligen skulle inte orka med så mycket funderingar över en kille. Men får väl hoppas att det löser sig.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[giwe]
11/27/14, 10:35 PM
#13

#11 För jag och hans vän hade sexan gång och han ville bara att jag skulle vara med honom. Men hur som så träffade jag hans vän hemma hos killen jag träffar och det gick bra för alla :) #12 fast nu har jag inte många funderingar utan bara än. Vi har inte pratat idag och jag har inte bråttom. Ringer han och vill ses vet jag mer vad han vill :) Bara hoppas och håller tummarna!

Annons:
Upp till toppen
Annons: