Annons:
Etikettkriser
Läst 4464 ggr
tro&tvivel
12/11/14, 1:17 PM

hon skyller på mig

Jag gjorde slut med min flickvän för någon vecka sen, och hon tog vårt breakup väldigt hårt medans jag inte bryr mig alls för jag insåg hur dåligt jag faktiskt mådde av vårt förhållande. 
Men nu vägrar hon lämna mig ifred, gör nya konton överallt för att skicka långa äckliga texter till mig om hur dåligt hon mår, och hon säger att det är mitt fel att hon skadar sig själv. Hur fan kan det vara mitt fel? Och hon försöker förstöra för mig och min nya flickvän. Hon gör mig så jävla arg och jag vill inte ha med henne att göra.

Annons:
Aleya
12/11/14, 1:22 PM
#1

Du har nyss gjort slut med en tjej, men har redan en ny? Är det konstigt om den du gjort slut med känner sig sviken?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

tro&tvivel
12/11/14, 1:26 PM
#2

#1 Jag var kär i den personen en lång tid under vårt förhållande, och jag har äntligen tagit mig mod till att göra slut med en som får mig att må psykiskt dåligt. Är det fel?

Surpan
12/11/14, 1:28 PM
#3

#2 Inte fel, men jag kan förstå att Ditt ex är ledsen, speciellt om du sagt till henne att du var kär i en annan under lång tid. :/ Håller med #1 där.

Men hennes beteende är ändå inte okej,  blocka henne överallt. Kan du blocka hennes nummer på telefonen också?

/Surpan

Honestyisdead
12/11/14, 1:29 PM
#4

#2 ja, det är fel att ha ett förhållande med någon när man egentligen vill ha någon annan.  Inser du inte något så simpelt?

tro&tvivel
12/11/14, 1:30 PM
#5

#4 jag var rädd för att göra slut för jag visste hela tiden att hon skulle göra såhär

ChristineL
12/11/14, 1:33 PM
#6

Separationer är sällan enkla, klart exet känner sig sviken, men hon beter sig också omoget.

Annons:
Aleya
12/11/14, 1:53 PM
#7

#2 inte fel att göra slut. Men man ska nog passa sig för att gå in i en ny relation efter bara någon vecka. Känns inte respektabelt mot den som du gjort slut med. Och det hon gör är fel. Antingen blocka henne eller gå ur alla medier där hon vet att du finns och skriver till dig

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Devya]
12/11/14, 3:26 PM
#8

Det kanske inte var smart att låta henne veta att du redan har en ny flickvän. Ibland kan det vara bra att hålla sådant hemligt en stund så att man inte sårar sitt ex, för vid något skede måste man väl ändå ha varit kär i sitt ex? Lite respekt för andra människor skadar ju inte.

[Rhodugune]
12/11/14, 3:35 PM
#9

Det kan vara  svårt att hantera ett uppbrott, som när det inte är bådas beslut att gå vidare,  som det är för den tjej du var tillsammans med, för när du var klar med ert förhållande så var inte hon det.

Hur hon visar det är helt klart inte okej någonstans.
Inte ska man behöva ta ansvar för någon annan och känna att man måste vara tillsammans med den för att den annars beter sig illa, gör sig illa.
Se till att blocka henne över allt.
Du kan inte göra nåt för att hjälpa henne i det här läget känner jag, såvida du inte har bra kontakt med en vän till henne eller hennes familj så du kan visa dem de medelanden du fått så de kan stötta henne, för det hon håller på med är inte sunt.

Förstår att det var svårt för dig att gå, fast det kändes som det ända rätta och nu blev det fel för att du inte gjorde det, så jag hoppas att du kommer att stå på dig nästa gång du hamnar i en situation som inte är bra för dig, att du gör det rätta på en gång och inte stannar för att du inte vågar ta tag i situationen.
Det kommer bara förvärra situationen att fega ur.

Sen hurvida du gjorde rätt eller fel som många verkar tycka att du gjorde att bli tillsammans med någon annan på en gång, det är upp till dig.
Enligt mig så har du inget ansvar att dadda en annan person som du inte har en relation till längre bara för att de inte kan hantera att du gått vidare.

Oavsätt om ni var vänner eller inte så har inte du det, för hon är inte din flickvän längre och äger sina egna känslor, det ligger inte på dig att ta hand om henne i det här.
För mig låter det helt knas att man ska behöva smyga eller vänta med att bli tillsammans med någon annan för att den man var tillsammans med kommer tycka det är jobbigt.

Är du redo att bli tillsammans med någon annan så är du det och de ända som har något med det att göra är de personer som är involverade i den relationen, inte ditt ex, din mamma eller jultomten.
Jag förstår att det kändes rätt för dig att gå vidare med din nya flickvän på en gång eftersom du redan hade gått vidare i ditt förra förhållande, bara inte vågat tagit steget och gå.

javetinte
12/11/14, 5:05 PM
#10

Hur gammla är ni?

[Yllhilda]
12/11/14, 6:34 PM
#11

Känner du ingen som hon känner och respekterar som skulle kunna prata med henne och kanske få henne att lugna sig?

[Devya]
12/12/14, 5:04 AM
#12

#9 Det kanske låter knasigt men ibland kan det vara bättre att "smyga" så att man slipper de problem som ts nu har råkat ut för. Visst ska det här inte ske ändå men man kan aldrig riktigt veta hur människor reagerar på förhand. 

Bara för att hon inte är längre hans flickvän betyder väl inte att man kan bete sig hursomhelst? Han har visserligen inte gjort något fel på det viset men han har inte precis varit finkänslig av sig, tvärtom. I sådana där situationer skadar det inte precis att vara lite finkänslig, jag tycker det är bara att vara medmänsklig. (hon reagerar inte alls på ett bra sätt för den delen men jag kan tänka mig att det gör otroligt ont att han har hittat någon ny efter en ynka vecka och hon vet inte hur hon ska bete sig)

Man behöver inte bli totalt okänslig mot andra människor bara för att man inte är ihop med dem längre. Nu menar jag inte att killen borde hålla det hemligt i all evighet utan bara kanske ett par veckor. Om inte annat för att försöka undvika situationer som han nu har hamnat i, om det sen sku ha hjälpt eller ej vet vi ju inte. Sen undrar jag hur hon fick veta att han hade ny tjej överhuvudtaget.

Sarah
12/12/14, 10:32 PM
#13

#12 skönt att du tar för givet att TS är kille bara för att det handlar om en flickvän :) 

Men jag håller med #12, lite finkänslighet skadar inte.

Annons:
IceTee
12/12/14, 10:50 PM
#14

Anledningen till att hon blev sårad över att han skaffade en ny direkt är att det verkligen säger "så snabbt kunde jag byta ut dig". Både jag och min pojkvän har varit i samma sits (med våra ex)! Det som svider mest är att personen inte kunde prata med en om det direkt, utan valde att undanhålla sina känslor så länge att de inte längre orkade. Det var i alla fall så jag kände Däremot beter sig TS ex väldigt illa och du borde verkligen prata med någon som känner henne, för att få henne att lugna sig!

Medarbetare på Skor iFokus

[Devya]
12/13/14, 6:36 AM
#15

#13 Det ser ut som en kille på bilden, ser ut som skägg och mustasch så därför antog jag att ts är en kille.

Så om en användare har en sådan bild på sin profil så tar jag faktiskt det för givet att det är en kille. Sen kanske det är en tjej som har kanske sminkat sig så det ser ut som att hon är en kille eller så är det en tjej som har tagit en bild på någon annan och använt det som profilbild. Svårt att säga, jag gör det bara inte för komplicerat för mig. Ser jag att det indikerar att det är en kille eller tjej så antar jag bara.:) Om jag råkar ha fel så är det väl ingen större grej, det ändrar inte på mina åsikter ändå. :)

Sarah
12/13/14, 8:44 AM
#16

#15 inte vad jag ser på bilden, men ok. 

Ja åsikterna är de samma, men jag tycker att det är så tröttsamt när det alltid antas att folk har heterosexuellla förhållanden. Inte bara du, det görs ofta av många. Ibland skriver folk ut i början att de är kön och partnern ett. Men, när det inte görs så antas i det i alla trådar att det är en han om den skriver om en flickvän och en hon om det skrivs om en pojkvän. Det är ngt att tänka på. 

#14 gör samma antagande. 

Sorry TS för att jag snor tråden, men varje gång folk gör antaganden om kön där det inte står, så blir det jäkligt mycket jobbigare för de personer som inte följer normen. OT over and out,.

[Devya]
12/13/14, 2:40 PM
#17

#16 Hur kan du inte se skägget och mustaschen på bilden? :D Jag ser det helt tydligt och klart. Annars skulle jag inte bara antagit att ts var en kille, faktiskt. Jag brukar kolla efter om det står någonstans och om det inte står eller syns någonstans så brukar jag skriva hon/han. 

Men du gjorde också ett litet fel där också, eller? Du trodde att jag gjorde antagandet att ts var en kille pga att det nämndes om en flickvän, men det var inte på basen av det jag gjorde det antagandet, utan pga profilbilden där jag helt och tydligt ser skäggväxt. :) Så du gjorde i princip lika fel som en person som skulle anta att ts är kille pga av ordet flickvän fanns med där i bilden, dvs om vi börjar vända och vrida på saker och ting riktigt mycket. :)

Oberoende så ska man  inte stirra sig för blind på könet ändå. Som sagt, mina åsikter skulle inte ändrats oberoende vad ts var av för kön (är inte det huvudsaken egentligen?). Könet spelar ju ingen roll i det här sammanhanget. 

Jag förstår dock vad du menar men personligen gör jag antaganden på den information som står till hands och om jag inte vet vad för kön personen är av, så skitsamma men då får jag lov att skriva hon/han istället.

Sarah
12/13/14, 3:11 PM
#18

Jag har bara sett tre blommor :)

Cindy S
12/13/14, 3:47 PM
#19

TS, ring polis och anmäl. Du blir trakasserad och ditt ex kanske är allvarlig och skadar sig själv och behöver bli inlagd. Jag gör nu antagandet att TS är kille. Det låter som om TS varit i ett osunt förhållande där flickvännen betet sig illa. Kanske hotat med att skada sig själv om TS gör slut. Psykisk misshandel från Kvinnor är inte lika vanlig som manlig misshandel, men att flera som gjort inlägg här skyller på offret tycker jag inte är ok. #4 Ifall TS var ett offer och var nertryckt(jag antar att TS inte ljuger eller överdriver) så är det inte TS fel att han varit emotionellt otrogen. Exet är ju självskadande och försöker bryta ner TS. Varför vet vi inte, kanske hon haft ett svårt liv, men det är det många destruktiva människor som haft. Jag tycker vi ska anta att TS inte betett sig som ett svin innan vi läxar upp honom. Vi vet inte tillräckligt, men av det lilla vi vet så verkar exet ha problem och låtit dem gå ut över TS. När man trakasserar och skadar sig själv så har de problemen inte dykt upp från tomma intet, så deras förhållande var nog destruktivt. Men visst, kanske TS har problem med och exet vanligtvis är en ängel, men jag skriver efter den infon vi har fått.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

[Devya]
12/13/14, 11:16 PM
#20

#18 Jag hittade bilden i färg på nätet och här ser man tydligare av skägget. :)

http://ocdn.eu/images/zapytaj/Zjc7MDMsOTYsZTAsMCwwOzAxLDM7MDQsMiwwLDk2LDk2/bbc44b3521d7c566ae29967b55a8713e.jpeg

Mina ögon tycktes inte ha lurat mig då. :)

Annons:
Lia
12/14/14, 3:58 PM
#21

#20 Jag såg det med ^^

erspers
12/14/14, 4:21 PM
#22

TS är en tjej..om det nu spelar någon roll .. 😉

Cindy S
12/14/14, 4:57 PM
#23

#22

Det gör det säkert, trakasserier mellan tjejer skrattas inte åt på samma sätt som när män blir trakasserade av tjejer, men det tas nog inte på samma allvar som när tjejer råkar ut för arga manliga ex(vilket förstås kan överdrivas också, att man antar att män "alltid" är våldsamma när de bara är otrevliga, t.ex.)

Varje relation är förstås unik, och jag står fast vid att många som skrivit i den här tråden ignorerat att TS befann sig i ett osunt förhållande, som kan ha varit om psykiskt misshandel.

Jag känner att TS blev påhoppad när det antytts av TS är ett brottoffer.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

GråttNyttHår
12/14/14, 5:06 PM
#24

#23 varför tar du allt så personligt? Det är ändå inte dig tråden handlar om. Men ändå tar du åt dig som om det så vore. sen ser jag inte att många har skyllt på ts. Men sagt att det var inte vidare smidigt. Till ts som du redan hört så var det kanske inte så smidigt att säga till ditt ex att du har en ny. Spara dock alla saker som skrivs och anmäl vederbörande.

Den enda som kan ändra dig är du.

[Yllhilda]
12/14/14, 5:33 PM
#25

#23 Trots att det är en kriminell handling finns det en logisk förklaring till att folk skrattar åt det. 

I vissa komediserier från 50-talet kan man se mannen lägga sin fru över knät och smiska henne. Det ansågs humoristiskt. Det ansågs också humoristiskt när mannen fick stryk av sin fru av två anledningar. Den som ska vara husets överhuvud är hunsad, senare även som poetisk rättvisa: "nu är det männens tur att lida!"

Sarah
12/14/14, 5:52 PM
#26

#20 o k… du har alltså letat reda på bilden. Grattis, det var ett skägg.  Vad säger bilderna oss om folk? Säger min bild att jag är tjej eller kille? Är mitt namn som säger det.  Är #24  gråttnytthår tjej eller kille? Är en kille på bilden. Jättekonstigt satt göra antaganden på avatarer då folk har vadsom på bilderna.

GråttNyttHår
12/14/14, 5:59 PM
#27

#26 får jag bara fråga varför jag just blev indragen i fråga om kön? Jag skulle helst vilja undanbedes att jag blir inkastad i det igen i denna tråden! jag kom för att diskutera och inte för att bli något exempel.

Den enda som kan ändra dig är du.

Annons:
MsSofieG
12/14/14, 6:01 PM
#28

Är det inte någon som börjar tycka att vi hamnat riktigt off topic nu?

Sarah
12/14/14, 6:17 PM
#29

#27  Förlåt. såg bilden samtidigt som jag skrev bara. Jo väldigt OT,: Jag lägger ner. Är bara så onödigt att göra antaganden om folk då det kan bli väldigt fel.

[Devya]
12/14/14, 7:00 PM
#30

#29 Du gör själv antaganden och det blev ju fel där också. Det är mänskligt.

Off topic, javisst, men det var inte jag som började med att dra upp det hela.

Cindy S
12/14/14, 8:23 PM
#31

#27

Jag tycker det är lustigt att du tycker att jag tar saker personligt men du kan inte stå ut med att vara ett exempel i något som inte handlar om dig.

Om TS kommer tillbaka så får vi förhoppningsvis höra mer om saken. Förhoppningsvis så fanns det inte någon anledning för mig att vara så beskyddande, men hellre att jag bryr mig för mycket än för lite när det kan handla om något allvarligt.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

bettan1967
1/19/15, 5:52 PM
#32

Att  bli lämnad är en sorgeprocess i sig.  Säger inte att hennes beteende är ok men hennes känslor till  dig  kanske har varit starka och känner sig sviken.

I kärleken och svikenheten, kan man nog göra så mycket galenskaper för känslorna tar  över.


Elisabeth

Upp till toppen
Annons: