Annons:
Etikettförhållande
Läst 6374 ggr
[aimeemartin]
2014-12-12 11:09

saknar min pojkvän..

Hej igår åkte min pojkvän till en kompis som bor ca 8 timmar ifrån..
Han är bara borta i 4 dagar alltså kommer han hem på söndag.
 Men jag känner mig så tom och jag saknar honom hela tiden!! Jag litar på honom men är så rädd att han hittar någon annan.. Vi har varit tillsammans i 2 år och vi bor ihop men jag är så rädd att han hittar någon ny.. Jag gråter hela tiden vill inte lämna huset 1 sec ligger bara i sängen.. Sov 2 timmar inatt och vaknade för jag tänkte på honom och min mage gjorde jätte ont.. Känns som mitt hjärta har gått sönder helt..
Jag älskar honom så otroligt mycket, finns ingen annan människa som betyder mer än honom.. Men jag är bara så rädd att han hittar någon ny eller dricker såpass mycket att han inte vet vad han gör och så går han till en tjej över natten..

Vet inte vad jag ska göra snälla hjälp!!!! :'(

Annons:
Skogsraah
2014-12-12 11:13
#1

Självklart ska ni kunna spendera några dagar ifrån utan att du känner såhär… Litar du verkligen på honom? Jag förstår det med att man kan sakna, men oron du har ska inte behöva finnas där.

Det är farligt att göra sig så beroende av någon, att man knappt klarar av några dagar själv. De gånger jag har känt så har det varit för att jag varit väldigt, väldigt osjälvständig och beroende av min partner. Samt att det kanske inte varit så bra eller att han gjort mig orolig, gjort något snedsteg.

Ibland kommer den ena åka bort ett längre tag än en dag, försök att vänja dig vid tanken 🙂 DU har ju ett eget liv! DU ska kunna stå på egna ben med! Det är mycket viktigt att vara en stadig person utanför sin partners "aura". Helt okej att sakna, men nu är du ju mycket orolig också, och det vinner ingen på! Kram

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

[Forest]
2014-12-12 11:14
#2

Du får helt enkelt lita på honom :) Jag tycker det är sött att du saknar honom du får säga det till honom att du saknar honom och jag hoppas att ni får en helmysig lördag 🌺

[aimeemartin]
2014-12-12 11:17
#3

Jag litar på honom till 1000% hans kompis däremot litar jag inte på en enda sekund!
Jag är väldigt beroende av honom vi är med varandra varje dag jag är iväg 3 timmar om dagen och han också sen är vi alltid med varandra.. Jag är orolig och rädd.. Jag har redan blivit sviken en gång för länge sen då jag hade en pojkvän innan och han vart otrogen mot mig.. Är så rädd att det ska hända igen.. Älskar min pojkvän så mycket jag har aldrig tyckt om någon så mycket som jag gör nu..

Men jag är väldigt osjälvständig och kan inte göra någonting utan honom.. Sen har jag inga kompisar jag kan umgås med så jag är helt själv.. och tiden går så sakta..

Sjöstjärna
2014-12-12 11:17
#4

Jag är ledsen TS men det du beskriver är inte kärlek, det är kontrollbehov eventuellt kryddat med dåligt självförtroende och en smula svartsjuka. Hur du mår handlar alltså inte om din pojkvän utan om dig själv så ta vara på de här dagarna och fundera igenom vad det är hos dig som triggas igång av att vara ensam, vilka rädslor du bär på, vilka svagheter oc styrkor du har och vad du tenderar att "hänga upp dig" på. Det är de sakerna du behöver jobba med, inte att lägga all in energi på att undra vad din pojkvän gör för stunden.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

[aimeemartin]
2014-12-12 11:23
#5

jag har inget kontrollbehov av honom då hade jag lika gärna kunnat säga nej att han inte ska åka för han var osäker på att åka och frågade mig hela tiden men jag kan inte sitta och säga nej.. jag vill att han ska ha ett liv också..

Jag älskar honom och det är kärlek. jag var gravid för 3 månader sedan men bestämde oss för att vänta dels för att jag inte va redo men han ville så gärna ha barnet.. men jag är ingen människa som ha kompisar jag kan umgås med hela tiden och när han åkte iväg blev jag ensam..

Skogsraah
2014-12-12 11:51
#6

Du måste bygga upp sig själv och din styrka! Kanske att du behöver träffa någon kurator ifall detta blir ett problem så fort ni är borta från varandra? Det går inte att hänga allt på sin partner… Och fyra dagar är ärligt talat ingenting ifall man bor med varandra och ändå träffas hela tiden, varje dag. Det du skriver om att du lika gärna kunnat säga nej. Var han osäker på att han ville åka för sin egen skull, eller var du orolig så att han kände att han kanske borde stanna hemma? Behövde han få din tillåtelse? Ifall han frågade enbart utifrån honom själv så okej, men ingen ska behöva få "tillåtelse" att åka iväg över någon dag sådär tycker jag… Där kan man dra det till att någon är kontrollerande eller mer bestämmande i ett förhållande. Om den ena känner att den måste få ett "ok".

Har du några intressen? Sådant du brukar göra på egen hand ändå?  Det är på riktigt verkligen inte sunt att spjärna fast med hela sitt liv hos någon annan. Och att när denne tas ifrån en en kort period blir det kaos. Man kan vara självständig i ett förhållande, även om man bor ihop. Tänk om det tar slut mellan er? Ska livet vara över då? Nej, för fastän man bryter upp ska man ha byggt upp sig själv så pass att man klarar av det! Ser bara varningsklockor att det hade kunnat bli extremt jobbigt, i den högsta graden för dig, ifall ni någon gång skulle gå isär, just eftersom du mår så dåligt av att han är borta ett par dagar… Det är värt att tänka på.

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Annons:
Skogsraah
2014-12-12 11:59
#7

Sedan det med att du inte litar på hans kompis… På vilket sätt har det med ert förhållande att göra? Din sambo bör ju vara så pass självständig att han gör precis som han själv vill.

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

ChristineL
2014-12-12 13:24
#8

Jösses, fyra dagar är ju ingenting! Passa på att njuta av att vara ensam med dig själv, umgås med kompisar och familjen och gör sånt som bara du gör, ta hand om dig själv, gör ett minispa hemma.

[aimeemartin]
2014-12-12 13:41
#9

han vart osäker för sin skull inte för min jag sa från början att han ska åka.
Han va osäker för sin egen skull om han verkligen vill jag har aldrig bestämt över honom herregud han är 5 år äldre än vad jag är och vill han göra något självklart ska han göra det! Jag vill inte hålla honom tillbaka!
Jag hade jätte gärna varit med min familj men min pappa gick bor för 6 månader sedan och min mamma bor tyvärr inte i sverige och att ta mig till min mamma hinner jag knappt innan han kommer hem..

Så tyvärr har jag ingen familj här vilket är väldigt jobbigt. Jag känner min pojkvän som en trygghet till mig själv. Han ska absolut få göra det han vill!
Hans kompis har en tendens att påverka honom otroligt mycket.. Han har varit här många gånger och triggat upp bråk mellan oss han har fått min pojkvän att börja dricka något otroligt mycket.. Innan var han som mig och drack ibland men nu dricker han gärna varje vardag och vill gå ut varenda helg..

Och när han åker till denna kompisen blir jag lite orolig inte bara för mig själv utan för hans egen skull också då jag inte vill att något ska hända honom..  Sen självklart blir jag orolig för mig själv jag vill inte gå igenom mer sörj detta året och om han skulle göra något som sårar mig så vet jag inte vad jag kommer göra..

Jag träffar en kurator eftersom min pappa gick bort så där pratar jag om allt men saken är visst jag är fortfarande ledsen över min pappa tänker på det varje dag.. Men jag tror ibland att när jag är ledsen så blir jag ledsen på allt. Nu när han inte är här och min pappa är borta så finns det ingen nära om man säger så..

Det är bara några dagar det vet jag han kommer hem på söndag kväll igen så det är igentligen inget jag ska vara ledsen över men det bara blir så.. Sen om jag vill få tag på honom så svarar han inte jag har inte pratat med honom sen han åkte..

[aimeemartin]
2014-12-12 13:46
#10

han åkte tidigt igår morse.
Inget jag ska vaa orolig för men att inte ens höra av att han är där är väldigt jobbigt..Det är inte så att jag vill prata hela tiden med honom men någon gång ibland för att veta att han är okej och dessutom har kommit fram.. Men jag vet ingenting för han svarar inte när jag ringer och han ringer inte upp..

Aleya
2014-12-12 14:51
#11

Tycker du plågar bara dig genom att tänka på alla katastrofer som kan ske medan han är borta. Jag kan förstå om du ogillar hans kompis. Men din kille är vuxen och kan ta ansvar för det han gör. Du kommer tillslut kväva ert förhållande om du ska fortsätta med detta. Du kanske borde reda ut även detta med din kurator. För det är inte hälsosamt.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

pyromanen
2014-12-12 17:50
#12

Jag tänker att det är viktigt både för din egen psykiska hälsa och för eran relation att du aktivt tar tag i att bli mer självständig och mindre beroende.

[aimeemartin]
2014-12-12 18:01
#13

jag hade kunnat vara mycket mer lugn nu och gjort något men han hör inte av sig..  Jag har ring smsat allt sen igår men han svara inte och jag har inte hört något från honom..

Annons:
Aleya
2014-12-12 18:04
#14

#13 han kanske har saker att göra. Vissa dagar hör jag inte av min partner alls. No big deal.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[aimeemartin]
2014-12-12 18:36
#15

jojo men han innan han åkte så sa han att han skulle höra av sig när han är framme då han flög dit och innan han åkte så vart han väldigt rädd för att han ska flyga. Jag vill bara höra ett sms vad som bara för att veta att han är där.. finns ändå oron i mig sen har han även med sig våran hund och där är jag också lite orolig då han aldrig har åkt mer än 10 min någonstans.. Men det är just det att bara få höra från honom när jag åkte iväg för några månader sedan vart jag bara borta över dagen och kunde inte ha telefonen på mig för att ta emot samtal och han blev en aning sur och  attackerade mig med att han trodde jag var död.. Jag förstår bara inte varför jag får vara orolig jag är inte arg bara orolig när jag inte hör av mig till honom över en dag så när jag kommer hem blir det ett stort gräl för han vill veta vart jag är.. Han är personen med kontroll behovet inte jag.. Nu för en gångs skull vill jag bara veta att han är okej..

dejtbar
2014-12-12 19:11
#16

Nu är ju fyra dagar inte speciellt lång tid, jag och min partner var ifrån varann fyra månader för några år sedan. Men vad jag kan tycka i såfall är att han borde väl kunna ringa en snabbis eller skicka ett sms så du får höra att allt är bra så du blir lugn.

När vi var ifrån varann så hördes vi av en stund varje kväll innan vi skulle sova.

IceTee
2014-12-12 20:21
#17

Tycker att du ska försöka slappna av. Gör något du tycker om istället? Att han inte svarar har säkert en logisk förklaring! Han kanske inte har någon täckning?

Medarbetare på Skor iFokus

[aimeemartin]
2014-12-12 20:45
#18

jo jag hoppas verkligen han har en logisk förklaring till detta..
Ni vill inte ens veta vilka regler han satte för mig innan har åkte..
Allt är du får inte prata med några killar.
Du får inte gå ut på krogen utan mig.
Om du ska gå någonstans ring mig och säg till.
Ring min mamma mist 1 gång om dagen.
Han sätter upp regler för mig det tycker jag är fel på ett sätt…

Längsta jag varit borta från honom är väll 3 veckor då jag var på semester hos min mamma. Då var det samma visa igen.. Om jag ber honom snällt som jag gjorde innan han åkte va bara att ''drick inte för mycket du vet att det kan gå ut styr för dig'' då han hamnat i slagsmål förut när han varit ute.

Sen stället han ska till heter Ljusdal där har jag hört inte finns så mycket så hoppas inte han behöver dricka så mycket.

Men allt jag vill är bara att höra att han är okej iallafall. Jag har lyckats sysselsätta mig med städning gått ut med ena hunden och handlade lite förut nu sitter jag vid tvn.. Men jag tycker det minsta han kan göra är att bara säga att han är där och allt är lugnt.. Det tar knappt 1 minut att skriva på sms..

Rita-S
2014-12-12 21:10
#19

#18 jag bor i Ljusdal.. :P

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[aimeemartin]
2014-12-12 21:22
#20

Vilken tur haha :) Bara en fråga finns det många krogar där? :)

Annons:
Rita-S
2014-12-12 21:24
#21

Många vill jag inte säga direkt. Vi har två 'större' krogar och en kicks som är mer ätställe som även råkar servera öl och annat brevid maten.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Rita-S
2014-12-12 21:25
#22

Och jag kan tillägga att varken polisbilar eller ambulanser har gått ur led med  blink och tjut så något större har inte hänt här i byn så långt i kväll iaf ;)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[aimeemartin]
2014-12-12 21:34
#23

okej, ja han är ju en festmännsika men sålänge det inte är några stora krogar så är jag glad.
Haha vad bra nej men lite koll måste man allt ha så inget händer om det är någon som råkar putta till honom när har är dragen så ska han börja slåss men hoppas det går bra iallafall :)

[aimeemartin]
2014-12-12 21:38
#24

Vill ju inte vara en snokare om man säger så men jag vill inte att något ska hända och absolut inte att han dras till någon annan!

Rita-S
2014-12-12 21:38
#25

Han behöver ju inte hamna i slåstkamp bara för att han inte är hemma och tar sig lite att dricka vet du. Han kanske kontrollerar sig lite ändå :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[aimeemartin]
2014-12-12 22:06
#26

jo om han dricker 1-2 öl så kan han krontrollera sig men oftast blir det mycket mer än så och jag som sätt honom påverkad och tjaffsat med folk vet att han skulle inte bry sig om han börja slå någon utan det är nästan som han vill bråka när han är full.. Men förra gången var konsekvenserna stora för honom så hoppas han tänker till inte knytnäven gör det. :)

Sarah
2014-12-12 22:19
#27

Er relation verkar inte sund någonstans. Du säger att han kontrollerar dig och du blir hysterisk om han är borta några dagar, Verkar som att han har dig under sådan press att du helt glömt bort dig själv i relationen.

Annons:
Skogsraah
2014-12-12 23:30
#28

Alltså, det ska inte spela någon roll om han var i Stockholm eller till och med Las Vegas där det finns jättemånga krogar… Du måste ändå kunna lita på honom.Du säger att du litar på honom, men nej, det gör du inte.

Du skyller på omständigheterna och hans vänner och hakar upp dig på hur många krogar det finns i Ljusdal? Och är rädd att han ska dras till någon annan om han vore på ett större ställe? Du måste ha det helt jättejobbigt i onödan. Om det faktiskt ligger någon sanning i att han kan dras till någon annan för att han druckit lite för mycket har ni ju ännu ett problem 🤔 

Du måste släppa taget en stund! Antingen litar du på honom och tar det lugnt eller så går ni isär! Ursäkta, men jag har själv varit med en mycket orolig, inbillande och kontrollerande partner (du får ursäkta att jag kallar dig kontrollerande nu) och det är INTE kul. I detta fallet där du kanske inte låter det gå ut över honom är det ingen annan än DU som far illa. Vill du verkligen ha det såhär? Är det du eller han som bär ansvaret för att du mår dåligt?

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Skogsraah
2014-12-12 23:42
#29

Sedan detta:

"Ni vill inte ens veta vilka regler han satte för mig innan har åkte.. Allt är du får inte prata med några killar. Du får inte gå ut på krogen utan mig. Om du ska gå någonstans ring mig och säg till. Ring min mamma mist 1 gång om dagen. Han sätter upp regler för mig det tycker jag är fel på ett sätt… "

Ni har uppenbarligen ett destruktiv förhållande och jag hoppas att ni avslutar detta. Såhär ser inte ett sunt, vettigt och kärleksfullt förhållande ut. Det här är kontroll från båda era sidor och det kommer få er att må mycket dåligt i slutändan. Ni litar inte på varandra.

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

[aimeemartin]
2014-12-13 12:09
#30

Han har iallafall hört av sig och ja vårt förhållande är inte sunt för 5 öre och jag kan nu meddela att vi inte ska träffas längre då han har gjort precis som jag trodde och det fanns aldrig bara hans kill kompis det fanns en tjej där också som han tydligen träffat långt innan mig men aldrig vågat ta steget till henne.. Så nu har jag fått nog jag visste att han skulle göra detta och nu när jag fått reda på det så ja jag kan inte säga mer än att jag känner mig väldigt sviken.. Han sa till mig att han aldrig skulle dras till någon annan då jag är kärleken i hans liv. Tydligen var det en STOR lögn..

Tack alla för att ni hjälpt mig! Uppskattas verkligen nu kan jag inte annat än gå vidare i mitt liv.

Skogsraah
2014-12-13 12:42
#31

#30 Tråkigt att höra. Men kanske "tur i oturen" att du fick reda på något sådant här? Själv levde jag med en partner som kontrollerade mig i tid och otid, ungefär på samma sätt som din, men som lyckades smyga med allt han gjorde bakom ryggen i ca tre år. Han anklagade mig för dittan och dattan, fick som du inte fara ut på krogen utan honom eller allmänt umgås med killar, och sedan kom det fram till att han gjorde allt han förbjöd mig om… Samt var otrogen, som var det han var mest rädd att jag skulle vara hela tiden. Det finns särskilda idioter i världen.

Jag tycker det här var jättebra för dig! Jag tror att du behöver egentid med dig, och jag slår vad om att du kommer att hitta en vettig kille senare då du känner dig redo 🙂 Det här kommer gå över snabbare än du tror.

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Aleya
2014-12-13 12:47
#32

#30 beklagar att det blev som det blev. Och just när du redan hade nog att tänka på. Men om man ska se det från den ljusa sidan så är du av med en person som inte är värd tid.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Sjöstjärna
2014-12-13 12:54
#33

Det är aldrig roligt att upptäcka att någon man litat på inte var värd det förtroendet, men jag är övertygad om att detta trots allt var till det bästa ändå. Bättre att vara själv än att vara i en dålig relation. När det värsta har lagt sig så försök att fundera igenom vad du kan lära dig av den här erfarenheten och hur du ska skydda dig själv från att behöva uppleva samma sak igen, du är värd bättre!

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Mia-45
2014-12-13 13:39
#34

Det minsta han kan göra tycker jag, är att sms:a och skriva att allt är ok så att TS slipper vara orolig.

Annons:
Mia-45
2014-12-13 13:40
#35

Oj…läste inte #30….då är mitt förra inlägg oviktigt.

ChristineL
2014-12-13 13:42
#36

Ts finns inte längre kvar på iFokus :/

Upp till toppen
Annons: