Annons:
Etikettvänskap
Läst 2774 ggr
[Torpedtass]
12/12/14, 11:57 PM

Nu är man lack.

Jag lyckas ju hitta de alla.
Träffa ett tag sedan en mamma med barn runt samma ålder som våra och vi umgicks en gång efter det har det varit detta "hör av mig" när man frågat om man skall ses men inte hör hon av sig inte. Så nu skiter jag fullkomligt i det, känns inte värt att ödsla tid på.

Hur undviker man hitta personer som inte är något att ha egentligen? Jag hittar dem alla, börjar tröttna på att inleda vänskap med folk.

Annons:
[Yllhilda]
12/13/14, 12:08 AM
#1

Det har att göra med massa saker. Vad du vill ha, vad hon vil ha, vad du förväntar dig och vad hon förväntar sig, sen eran personkemi.. massor. Jag känner flera som velat ge upp på relationsfronten med som med tiden och vidgad kunskap träffat en bra person dem kan dela sitt liv md.

[Torpedtass]
12/13/14, 1:55 AM
#2

Självklart har det med de att göra men det ser mörkt ut då detta nu är 6-7 personen som på ett eller annat sätt stängt dörren om sig. Verkar ha otur jag och känns liksom inte värt att försöka längre. Jag har antingen varit för trevlig, jag har fått klagomål om att jag inte vill skvallra om andra, jag har fått klagan om att jag inte är kvinnlig nog, fått klagan om att jag vågar säga ifrån när någon säger något tokigt… Alltid är det något som är fel på mig tydligen och jag kan ju inte vara någon annan än mig själv. :/ Endast tre nya har stannat och pratar om allt mellan himmel och jord med mig men fler går än stannar vilket är väldigt tråkigt.

Sarah
12/13/14, 9:14 AM
#3

En person man inte klickar med är det ju alltid "fel" på, det är inte rätt för den personen . Men bara för att någon tycker att det är fel att inte vara "kvinnlig" så betyder inte det att alla tycker att det är fel. Du kommer hitta ngn tillslut :)

[Torpedtass]
12/13/14, 10:22 AM
#4

Ja, så är det ju. Tyvärr är det ju inte bara en som sagt att jag inte är tillräckligt kvinnlig. Tydligen fel för en del att en tjej snickrar, lagar bilar, föredrar blåställ och lera framför klänning och smink mm. Fått höra så mycket och det är svårt att inte ta åt sig.

[Yllhilda]
12/13/14, 11:40 AM
#5

#4 Det kan ju inte bara ha med "typiska killgrejer" att göra. Min lillasyster mekar med bilar och jobbar som elektriker i helly hansen och har aldrig blivit kallad okvinnlig, och hon har själv flera tjejkompisar som gör samma sak. Det kan nog ha att göra med vilken typ av Kvinnor du letar efter, vad du förväntningar dig av dem och dem av dig.

[Torpedtass]
12/13/14, 11:47 AM
#6

#5 Ja jag vet inte. Jag letar ju inte speciellt hårt precis, snarare de som hittar mig och sen drar de sig undan. Denna senaste haffade mig på gatan och vi stämde med en träff bara sådär men det räckte gott och väl för den personen tydligen.

Verkar vara svårt att hitta personer som verkligen "passar in" tycker jag. Nu bor jag kanske inte heller på det bästa området heller, skitsnack är mer en regel än undantag här. Allt sprids om alla i princip och det kan ju också spela in.

Annons:
[Yllhilda]
12/13/14, 12:08 PM
#7

#6 Om du blir uppraggad på gatan så har iaf dem bara gått efter utseendet, vad dem tror och vill att du ska vara. Sen om resten är via nätet så kanske du har ett annorlunda sätt att skriva mot för hur du vanligtvis är, och när det kommer fram så visar det sig att det inte var vad dem letade efter. Eller så kanske de som kontaktar dig först inte är dem du skulle passa med, och att du antingen skulle behöva leta någon annanstans eller gå mer på offensiven själv. Svårt att säga utan att veta fler detaljer.

[Torpedtass]
12/13/14, 12:23 PM
#8

#7 Någon har väll haffat mig på fejjan och stämt träff men där har det inte varit några problem tills den dagen jag visar att jag inte tollerarar vad som helst tex elaka sårande kommentarer från personer då bryts vänskapen. Det säger dock mer om de än mig.

Annars, jag vet verkligen inte. Jag ser mig inte annorlunda på nätet än vad jag är i verkligheten. Kan ju vara så att personerna man träffar via nätet målat upp en bild av mig och sen helt plötsligt passar inte den bilden in.

Sen brukar också många dra sig så fort de får veta att jag är reumatiker, då går de för då är man helt plötsligt inte värd att bekanta sig med.

Sen har också män lättare för mig än Kvinnor. Tycker också att jag är mer avslappnad kring män än Kvinnor och det kan ha och göra med att jag känner ett starkt tryck från Kvinnor speciellt kring detta med att man ska vara "kvinnlig".

Skogsraah
12/13/14, 12:46 PM
#9

Retar mig verkligen på det där att andra klagar eller drar sig undan för att man INTE vill skvallra/snacka skit om andra… Finns det inte vettigare saker att snacka om? Patetiskt samhälle vi lever i.

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

[Torpedtass]
12/13/14, 12:58 PM
#10

#9 Håller med. Jag är inte den som snackar skit om andra eller sprider skvaller, jag har ingen dömande personlighet. Detta retar väldigt många jag träffat och framförallt att jag alltid är så glad och uppfattas bekymmerslös (bekymmer har väll dock alla, jag visar det bara inte) är något som verkligen sticker i ögat på folk.

Sen framförallt denna avundsjuka vissa här har, den är farlig.

[Yllhilda]
12/13/14, 1:05 PM
#11

#7 Ja då var det ju bara en elak person du stötte på som du egentligen kan räkna bort från dejtingfacket och placera i "skumt folk" istället. Det kan mycket väl vara så, och ett bra sätt (om man är på dejtingsajter) är att lägga in ledtrådar så att dem på förhand vet att man - till exempel - är ute efter något seriöst, att du är jordnära och gillar att arbeta med händerna, bland annat med bilar och vad mer det kan vara. :) Att man är reumatiker är inget man behöver berätta förrän man känner sig tryggare med personen, för det behöver ju inte på något sätt påverka den man dejtar och är därför inget som är nödvändigt att veta i början. Du kanske hör till dem som passar med en viss typ av människa, och då är bara kluret att hitta dem. :)

[Torpedtass]
12/13/14, 1:06 PM
#12

#11 Jag pratar inte om dejtande utan vänskap så dejtingsajter går helt bort i detta, är liksom redan gift. 😃

Tyvärr har det varit så att personer frågat "du kanske vill följa med ut och springa någon dag" eller "du kanske vill följa med till simhallen någon dag" osv och när man sagt "nej". Kommer alltid följd frågan "varför" och är man då ärlig och säger att man är reumatiker så vill de inte veta av en igen.

[Yllhilda]
12/13/14, 1:18 PM
#13

#12 Jaha. Då trillade poletten ner. ^^ Hmm. Man brukar ju hitta folk med gemensamma intressen på olika aktiviteter. Vad gillar du att göra, och finns det någon mötesgrupp för det? :)

Annons:
[Torpedtass]
12/13/14, 1:24 PM
#14

#13 Slädhundar och dragklubben har ju folk men hittills bara träffat skumt folk där men ska ju nu byta dragklubb då förra inte levde upp till förväntningarna.

Hästar älskar jag, red tidigare men kan inte göra det längre, där var det också detta "inte tillräckligt kvinnlig" som dök upp.

Älskar att cykla, har dock sålt min MTB i väntan på att kunna köpa ny. Är dock inte med i någon klubb kring det då det inte finns klubb här, vad jag vet, som sysslar med terräng.

Älskar att umgås mina barn och hitta på aktiviteter med dem, men andra mammor är nästan värst med allt detta "åh nej blå kläder på tjej", "åh nej det innehåller för mycket socker", "åh nej du ska ge ditt barn mat efter LCHF"… ja du förstår nog.

Jag vet liksom inte vart man ska hitta alla.

[Yllhilda]
12/13/14, 3:46 PM
#15

#14 På facebook finns en massa grupper, några inom könsneutralisering och jämställdhet. Där borde ingen klaga på att man inte faller inom könsrollen. :)

[Torpedtass]
12/13/14, 5:35 PM
#16

#15 Vet du namn på några grupper?

[Yllhilda]
12/13/14, 6:05 PM
#17

#16 Tyvärr har jag inte facebook. 🙂 Men det ska nog inte ta så många klick att hitta en grupp som du trivs med. Det finns ju tydligen allt där.

[Devya]
12/14/14, 11:21 AM
#18

Det är ju inte lätt att hitta någon man riktigt klickar med. Det ska du inte tro, det tar sin tid. Det tog flera år innan jag hittade min bästaste vän. Hon är min absoluta finaste och bästa vän som jag har någonsin haft och det känns som om jag har haft otroligt tur som har hittat henne.

Det gäller nog bara att hålla ut. Du kommer att hitta den där absoluta bästaste vännen någonsin, förr eller senare. :)

[Torpedtass]
12/14/14, 12:34 PM
#19

#18 Förhoppningsvis gör man det. Tycker det är jätte svårt att hitta folk som accepterar en för den man är. Man ger lätt upp när många försvinner och börjar klänga ner på än och häva ur sig saker som de anser är fel på än, därefter sätter de igång skitsnack om en så man matas höger och vänster. Inte konstigt man slutar lita på folk egentligen. Tur ni finns så man kan väntilera när relationer knivar sig. :)

[Yllhilda]
12/14/14, 2:32 PM
#20

#19 När jag började gymnasiet hade jag tydligen en massa fula ovanor för mig som jag inte var medveten om. Jag avbröt folk(mycket för att jag var i min egna lilla värld och funderade när andra pratade), sa sårande saker utan att veta att dem var sårande, var orimligt snål om godis men samtidigt väldigt angelägen om att få smaka saker av andra. När en av mina kompisar sa till att det jag gjorde var fel blev jag först riktigt sårad, men sen funderade jag och kom fram till att hon hade rätt. Visserligen fanns det de som - efter jag ändrat mina vanor - tyckte jag var irriterande, men det var folk som överlag inte mådde bra och kritiserade det mesta. Så då får man bestämma själv vad man anser som rättfärdigad kritik eller vad som är bäst att ignorera.

Annons:
[Torpedtass]
12/14/14, 4:10 PM
#21

#20 Jo. Detta med att inte vilja prata skit om andra, vara mer femenin mm som man fått höra är inget jag kommer vika för. Skulle ag ändra det måste jag ändra hela min personlighet och bli någon jag inte är dvs falsk så jag väljer att inte lyssna på sådant. Bara så tråkigt att folk ska bli hatiska bara för att man har en personlighet som inte passar in i deras världsbild.

[Yllhilda]
12/14/14, 4:24 PM
#22

#21 Hmm..

Hur lång tid brukar det ta innan du ser dina nya bekanskapers "negativa sidor" och reagerar på dem?

[Devya]
12/14/14, 7:04 PM
#23

#21 Men jag måste säga att du har haft en enorm otur. Att inte vilja umgås med någon för att den personen inte är tillräckligt feminin? Jag har aldrig varit med om något liknande faktiskt.

Jag har en kompis som inte riktigt är på det viset "typisk feminin" och jag har aldrig stört mig över det. Oo Jag är själv inte typiskt feminin även om jag ibland brukade låtsas att vara det med mitt ex (klä mig feminint osv).

Jag kan bara inte tro att det är orsaken till att man inte skulle vilja umgås med någon. Det låter bara så absurt i mina öron.

[Yllhilda]
12/14/14, 7:56 PM
#24

#23 Det enda jag kan tänka mig är om man har ett mer aggressivt sätt, grova skämt, lätt brusar upp eller är ovanligt rättfram. Sånt kan skrämma en del, särskilt nya bekantskaper.

[Devya]
12/15/14, 5:07 AM
#25

#24 Det beror på vad ts menar med feminin/kvinnlig förstås. Vi har alla våra egna definitioner.

Oberoende så har jag svårt att tro att det skulle vara ett problem. Kanske en person har sagt det men jag tror inte att alla hennes bekantskaper har sagt det, det låter som sagt otroligt absurt i mina öron.

Om ts menar kvinnlig på samma sätt som jag så brukar det vara något som tvärtom uppskattas om man inte är så kvinnlig. Det brukar oftast ses som något hotfullt om en tjej är verkligen kvinnlig (stjäl all uppmärksamhet). Det är något som jag själv har upplevt, att personer inte vill umgås med en för att man har varit för kvinnlig och drar till sig mera uppmärksamhet än vad de gör.

[Yllhilda]
12/15/14, 11:01 AM
#26

#25 Jag håller med i att det låter osannolikt att alla har angett okvinnlighet som skäl. Det enda jag tänka mig var något som hände mig. Det var under tiden jag var "ouppfostrad" . En person retade sig rejält på mitt sätt och sa gärna nersättande saker med jämna mellanrum. Vid något enstaka tillfälle sa hon att jag inte var direkt kvinnlig och fyllde på med "du sitter ju som en kille".

Nu tar jag mig friheten att tala för de flesta Kvinnor med ostadigt självförtoende, men  det är lite så jag upplever de flesta andra Kvinnor - sexigare än jag.😂  

Fast det är svårt att veta exakt var skon klämmer när vi inte har detaljerad fakta framför oss, så vi kan ju i bästa fall bara spekulera.

[Torpedtass]
12/15/14, 4:12 PM
#27

#22 Ganska lång, månader. Här räcker det med ett första möte oftast och sen drar de. Majoriteten har alltså dömt direkt från första stunden man umgås, är väll inte riktigt så det ska gå till anser jag men men.

Feminint menar jag att jag klär mig inte feminint, blåställ och gummistövlar typ så har ni en bild av mig. Jag har på mig det jag tycker är bekvämt och eftersom jag sysslar med slädhundar, skog och mark så är det kläder efter funktion för det mesta. Jag är inte intresserad av att prata om smink, väskor, mode osv.
Sticker ut från normen om man säger så.

Jag är en lantbrukstjej (har dock inte lantbruk) och ingen storstadstjej, det är rätta skillnaden mellan mig och dem.

Vet inte vart ni får aggressivitet osv ifrån men det är jag då inte utan det är som sagt endast era spekulationer, felaktiga sådana. Är snarare väldigt lugn, för snäll har jag fått höra, ställer för det mesta upp, lyssnar bra på folk, delar en tanke eller två i konversationer mm.

Men nej, jag är inte tillräckligt feminin, jag är ju reumatiker också (nämner det endast om de frågar), jag vill inte skvallra om folk och snacka skit om personer jag inte känner mm. Dyker skitsnack konversationer upp säger jag mest "Ok, jaha ok." de blir irriterade men byter sen ämne.

Har heller aldrig sagt att alla i min bekanskap sagt detta utan jag pratar om de flesta nya som dykt upp senaste tiden, alla utom tre som fortfarande finns kvar och pratar med mig med jämnan.

Vet inte om det gjorde saken klarare? Är rätt trött i huvudet just nu så går lite segt att förklara för närvarande, hoppas ni har överseende. :)

Annons:
[Yllhilda]
12/15/14, 8:53 PM
#28

#27 Mja, då kan jag nog inte dra annan slutsats än att dem du mött inte var kompismaterial för dig. Om man inte faller inom den bredare normen av beteende, intressen och värderingar så blir mängden personer man passar ihop med betydligt mindre, rentav väldigt liten. Då får man lära sig själv att sålla fram de som möjligen kan passa en och tolerera resten i den mån man behöver ha kontakt med dem.🙂

[Torpedtass]
12/16/14, 3:43 PM
#29

#28 Jo så är det ju. Man får hitta likasinnade med samma intressen helt enkelt och så som vi bor och de intressena man har ska det väll inte vara helt omöjligt framöver. Bra att ni kan få mig på andra tankar i alla fall. 👍

[Yllhilda]
12/16/14, 4:12 PM
#30

#29 Det finns gott om hopp! Lycka till! 👍

Upp till toppen
Annons: