Annons:
Etiketttävlingar
Läst 1825 ggr
[Älskamig]
12/16/14, 6:19 PM

Jobbig killkompis.

I våras lärde jag känna en kille på en chatt här på nätet. Det var ingen nätdejtingssajt eller så, utan man kunde helt enkelt bara söka vänner. Vi kom väldigt bra överens och vi båda tyckte om att prata med varandra, så vi lärde känna varandra rätt snabbt. Jag berättade dessutom att jag sedan 2 år tillbaka haft pojkvän, och att jag fortfarande var/är i det förhållandet. Han tyckte att det var ok!

I somras pratade han och jag nästintill varje dag. Jag tyckte det var trevligt, för jag såg han som en killkompis, och inget mer. Tydligen började han få känslor för mig (trots att vi bara skrivit med varandra!), men jag förklarade på ett vänligt sätt att jag inte kände samma och att jag fortfarande hade pojkvän som jag trivdes med. 
Av och till efter det började han och jag småbråka. Vi kunde diskutera, bråka och tillslut avsluta våra konversationer på flera dagar. Jag tyckte att han var jobbig när han jämt blev sur för att jag tog upp något kring mig och min pojkvän. 

Så i början på hösten, så bara slutade vi höra av oss till varandra. Eller ja, snarare han. Tillslut raderade jag han på det stället vi hade kontakt på, men så skrev han en dag till mig, några månader senare. Jag frågade honom då ifall jag hade gjort något fel och varför han inte hade hört av sig. Han hade inget svar på det, skrev han…. Så började vi diskutera igen , men redde ut det tillslut och så började kontakten tas upp igen. 

Nu har vi under de senaste veckorna haft kontakt i princip varje dag. Nu har han dock börjat ta upp om hur mycket han gillar mig, hur bra jag ser ut osv. Det är uppskattningar, men för mig är det jobbigt att höra på. Jämt. Speciellt när jag inte vet vad jag ska svara, och för att jag vet att han har det svårt med tjejer…..
Han vill dessutom ta steget att prata i telefon med mig och att träffa mig. Jag har inget intresse av detta, men jag vet inte hur jag ska berätta det på ett fint sätt. Han säger ständigt att jag får säga till om det är något, men jag vet inte, för han blir alltid så sur eller ledsen när jag väl säger något. 

Jag är så trött på denna kille, så jag är sugen på att bara stänga av kontakten, men… det är inte så lätt när man haft kontakt ett bra tag.

Annons:
Aleya
12/16/14, 6:23 PM
#1

Orkar du inte så säg upp kontakten. Du har pratar med han i ca 6 månader. Det är inget. Säg ifrån.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Vyer
12/16/14, 6:44 PM
#2

Du behöver inte berätta det på ett "fint" sätt - var bara ärlig och säg att du inte är intresserad av att prata i telefon och att du inte vill träffas irl. :)


Upp till toppen
Annons: