Annons:
Etikettotrohet
Läst 4681 ggr
LinaLj
2014-12-17 11:45

Vad gör jag nu?

Tidigt i höstas träffade jag en kille och det tände rejält mellan oss men ingen av oss ville direkt ha ett förhållande så vi har hållt det på lite kk-nivå. Efter en månad eller så så pratade vi och beslutade att om någon av oss träffade ngn annan så skulle vi säga till så man kunde besluta sig för om det kändes bra att fortsätta och ja…

Sedan dess har det rullat på. Vi träffas en eller ett par gånger i veckan. Tittar på film, har fantastiskt sex, pratar om allt mellan himmel och jord osv. En av de stora plusen för mig är just att det varit så fritt och att jag verkligen har känt att jag kan vara öppen mot honom.

Idag skulle jag skicka iväg alla julkorten och skulle skicka ett till honom och slog upp honom på hitta.se. Det visar sig att han är sambo. 

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra just nu. Jag känner inte direkt mig hjärtekrossad för det har aldrig varit kärlek från min sida, men grymt sviken och utnyttjad. Och på något vänster har jag dessutom dåligt samvete för att jag varit "medbrottsling"till otrohet vilket jag avskyr. Det är nog det som är värst av allt. 

Ja självklart kommer han ju inte vara välkommen längre och allt åt det hållet men ska jag berätta att jag fått reda på det? Ska jag kontakta hans sambo? Vad gör man när man får reda på att man är "den andra kvinnan"?

Annons:
Skogsraah
2014-12-17 11:50
#1

Oj nej… Men är det inte bäst att du kontaktar honom för att vara på den säkra sidan? Kanske står en fd sambos namn bara kvar? Att de gjort upp någon deal att hon får post dit eller så? En kompis, syster? Jag hade nog ändå velat undersöka det närmre…

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

ChristineL
2014-12-17 11:50
#2

Är du säker på att han är sambo? Det kan ju vara någon inneboende, eller att han är inneboende hos någon?

MonicaLagerquist
2014-12-17 11:50
#3

Hur vet du att den som han delar lägenhet är hans sambo.De kan ju vara någon han delar lägenhet med.Vår fd svärson delar sin lägenhet med en annan tjej pga att i Uppsala är det dyrt att bo och det finns ont om små lägenheter så många delar helt enkelt en större lägenhet utan att ha ett förhållande.

Stolt ägare till fem La permer

LinaLj
2014-12-17 12:06
#4

Det är ett hus på landet och om de nu är rumskamrater så är det inte lite konstigt att han inte sagt något om det under fem månader? Vi pratar ofta om hans hus, han renoverar det på egenhand och jag håller på med mitt hus så det blir en hel del snack om just hus. Så man tycker ju att ämnet borde ha kommit upp.

ChristineL
2014-12-17 12:12
#5

Har du kollat på ratsit så att det stämmer då? Det går inte alltid att lita på hitta eller eniro.

Skogsraah
2014-12-17 12:13
#6

#4 Ja det låter ju mer skumt måste jag säga… Hur känner du själv att du vill göra nu? Det kan ju kännas bra att "visa" för honom att du allt vet vad han håller på med, ifall du bara vill skicka iväg ett sms där du avslutar det hela eller så. 

Å andra sidan finns ju möjligheten att någon annan bor med honom ändå, men håller med om att det inte känns så troligt…

Jag personligen hade nog velat visa på att jag vet om, eller ställt honom mot väggen. Hade känts förfärligt för mig om jag hjälpt någon att bedra någon.

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Annons:
Sjöstjärna
2014-12-17 12:13
#7

Håller med föregående, kolla upp hur det verkligen är innan du drar några slutsatser. Om det skulle visa sig att han faktiskt är sambo, så är det nödvändigtvis ändå inte ett svek mot dig, såvida han inte har ljugit om det. Om det är ett svek mot hans sambo beror på vad de har kommit överens om i sitt förhållande, så ge honom en chans att förklara innan du dömer honom.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

LinaLj
2014-12-17 12:16
#8

Jag får helt enkelt fundera på det. Ska försöka ta mig i kragen lite och ta mig iväg till jobbet. Kan vara skönt att fokusera på något annat ett tag så kanske jag ser saker klarare när jag kommer hem.

Honestyisdead
2014-12-17 13:17
#9

Har du aldrig varit hos honom? Det hade varit en varningsklocka för mig.

Tycker du ska prata med honom.

LinaLj
2014-12-17 17:44
#10

#7 Om han nu är sambo så är det klart att han svikit mig iom att vi har kommit överens om att berätta om det finns någon annan. Jag hade kanske kunnat accepterat att vara en del i hans öppna förhållande (om det nu är så det ser ut) men jag måste ju få veta vad jag ger mig in på. 

Det gäller ju inte minst den sexuella aspekten. Nu kör vi som tur är med kondom, men har pratat om att ta bort den då ingen av oss hade någon annan sexualpartner för tillfället.  

#9 Nej det har jag inte. Vi bor ett par mil ifrån varandra och han har bil vilket inte jag har. Iom att vi båda bor lite avsides så är buss och tågförbindelserna lite krångliga så det har helt enkelt verkat enklare för honom att åka hit. 

Har försökt få tag på honom nu på kvällen men inte lyckats. Vi får se helt enkelt.

Sjöstjärna
2014-12-17 17:48
#11

#10 Okej, men i så fall är det ju uppenbart något lurt för då har han ljugit för dig.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

LinaLj
2014-12-17 19:33
#12

Så där ja, då var det bekräftat. @%& vad förbannad jag blir. Ännu värre när han försöker ursäkta sig med att de inte har haft sex på länge. Känner mig som en idiot, jag har verkligen öppnat upp mig för honom. Jag som aldrig släpper människor nära i princip.

[Devya]
2014-12-17 20:18
#13

Usch, vad tråkigt att det finns så många som lever dubbelliv… =( Jag tycker jag märker mer och mer sådana grejer i min omgivning tyvärr… Oerhört hemskt..

Annons:
ChristineL
2014-12-17 20:27
#14

Fy vad tråkigt! Att de har ett tråkigt sexliv fine, men då säger man väl det från början när man är "ute och letar". Det är ingen ursäkt för det han gjort både mot dig och henne.

LinaLj
2014-12-17 21:43
#15

Jag hade planerat att göra en hel lång lista med saker nu på kvällen och jag kan inte ta mig för någonting just nu känns det som .

Han frågade om jag skulle berätta för hans sambo. Jag sa att jag inte visste vad jag skulle göra. Vilket är sanningen. På ett sätt borde hon kanske få veta, på ett annat sätt så är deras relation inte min sak. Men kanske berättar han själv om han är orolig över att jag ska göra det.

Cireea
2014-12-17 21:47
#16

Om jag ser det här från mitt eget perspektiv så hade jag velat veta om min kille varit otrogen. Så det minsta du kan göra är ju att åtminstone låta henne få veta med tanke på att han inte verkar ha något samvete alls! 

När du berättat har du gjort din del och då är det hennes val om hon vill stanna eller lämna honom. 

Det är min åsikt men alla är vi såklart olika.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

JustMySelf
2014-12-17 22:55
#17

Usch vilken kille! Jag hade krävt att "antingen berättar du, eller så gör jag det". Och då krävt ett sms eller något av kvinnan för att bevisa att han faktiskt berättat för henne, om han sagt att han gjort det. Jag tror inte att han slutar efter dig annars, jag tror inte han kommer hålla sig trogen. Det är förstås inte ditt ansvar att informera hans sambo, men det är vad jag hade velat om jag hade en otrogen sambo.

redstaryena
2014-12-18 00:39
#18

Som en kvinna till en annan, hade jag velat berätta det. Jag är för solidaritet oss Kvinnor emellan. Vi är så duktiga på att kasta skit på varandra annars …men då ska det verkligen vara av den anledningen , vilket det verkar vara från din sida. Visst hon blir sårad, men i slutändan tror jag att hon hade tackat dig. Om du däremot berättar för henne i vredesmod eller för att du vill ge igen, då blir det aldrig bra.

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

[Devya]
2014-12-18 05:22
#19

Jag har själv varit i ett förhållande där min partner levde ett dubbelliv och de som visste var alltför fega för att berätta åt mig eller så brydde de sig bara inte. Jag totalt avskyr de människorna som höll det här hemligt för mig. Jag slösade bort tid på en skithög, värdefull tid som jag skulle kunnat använda till att slicka mina sår för att sen gå vidare.

Snälla, berätta åt hans sambo. Låt henne sen avgöra om hon vill slösa flera år på en skithög som honom eller om hon vill gå skilda vägar. 

Jag hoppas verkligen att du tar dig modet till att berätta åt henne. Jag önskade att någon hade gjort det för mig istället för att låta mig slösa en massa pengar på att resa för att träffa honom…

ChristineL
2014-12-18 07:22
#20

Jag tycker att du ska berätta det för sambon.Hade inte du själv velat veta om din partner var otrogen?

Annons:
Sjöstjärna
2014-12-18 09:48
#21

Förmodligen har sambon redan sina misstankar, så att få svart på vitt att det inte bara är i hennes huvud utan att han faktiskt är oärlig mot henne kan till och med komma som en lättnad även om det naturligtvis samtidigt är en sorg. Jag tycker också att du ska berätta, men inte som hämnd mot honom utan som av välvilja för henne.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Ria74
2014-12-18 12:35
#22

Jag hade velat veta. Men du får ta i beräkningen om/när du berättar att hans sambo kanske inte blir glad, utan tvärtom skyller på dig och skäller på dig.

Hade en pojkvän för många år sedan som träffade andra vid sidan om utan min vetskap. Nu fick jag veta det ändå genom en av tjejerna han träffades mamma som känner min mamma.

Jag känner inget agg mot tjejen han träffade, eftersom hon inte visste om mig utan var bara glad att jag fick veta så jag kunde göra slut med skitstöveln.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

LinaLj
2014-12-18 14:28
#23

Jag beslutade mig på morgonen. Skickade ett sms till honom som sa att jag i kväll kontaktar hans sambo. Så det är upp till honom om han vill prata med henne först.

Det är nog bland det värsta i allt det här, att jag använts för att såra ngn annan. Jag känner mig så smuttsig även om jag inte gjorde det medvetet.

LinaLj
2014-12-18 21:01
#24

Nu är det gjort och hon har läst meddelandet. Nu har jag gjort mitt så nu kan jag försöka gå vidare.

ChristineL
2014-12-18 21:04
#25

Det är bra! Uppdatera gärna om du får något gensvar. Tycker du gjorde helt rätt!

Aleya
2015-01-06 15:03
#26

Hur har det gått Ts?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

LinaLj
2015-01-09 14:40
#27

#26 Jag fick aldrig ngt svar från hans sambo, vilket jag inte hade väntat mig.

Han hörde av sig ett par gånger för att berätta hur synd det var om honom, hur dåligt han mådde för att han "varit tvungen" att ljuga och hur taskigt hans liv var just nu. Jag svarade inte på något av hans sms för än jag fick det femte, då frågade jag om han verkligen trodde att jag skulle tycka synd om honom och bad honom lämna mig ifred. Fick sista smset på julafton där hans skrev "God jul, jag saknar dig. Kan vi ta en kaffe någon dag?". Jag har fortfarande inte svarat och tänker inte göra det heller. 

Hans sms fick mig att bli riktigt arg istället för ledsen. Som om det skulle vara synd om honom på något sätt. Ne fy fasen.

Annons:
ChristineL
2015-01-09 14:49
#28

#27 - Bra gjort! Nejdu, synd om honom är det definitivt inte!

bonfire
2015-05-16 23:36
#29

Sitter här med dåligt samvete nu efter att ha läst igenom tråden. Jag var också "den andra kvinnan" för lite mer än ett år sedan, utan att veta om det. Träffade en man i flera månader. Han åkte utomlands och var borta en månad (och detta var inget konstigt eftersom det ingick i hans jobb). Blev taggad på fb med en tjej. Frågade vad de hade för relation då tjejen ifråga la upp en bild på dem tsm i sitt omslag på fb. Bara vänner sa han. 

Han kom hem. Jag reste till honom (10 mil ca) och vi hade trevligt några dagar. En dag ser jag att han har henne som skärmbild på telefonen. Blev så paff! Svaret blev att han inte hade nån annan tillgänglig så han bara tog nån. Eller hur… Drog ifrån honom och han hörde inte av sig nåt mer. Skrev till honom att jag förstår att han har någon annan, erkänn det bara så jag kan gå vidare. Han fortsatte neka och idag är de förlovade. Fick även reda på av en vän till honom att tjejen kom dit dagen efter jag åkte därifrån sista gången. Så vidrigt. Och att de tydligen haft ett förhållande över ett halvår! Men den stackars kvinnan är inte från sverige och de har inte haft ett "offentligt förhållande" så vem kunde säga nåt när han och jag gick på stan och höll handen? Usch kände mig både äcklad och samtidigt skyldig att berätta för henne… men gjorde det aldrig. 

Förlåt för trådkapning men kändes som att TS löst sitt problem. Förstår dig TS, vissa är så himla okänsliga! De förstår inte hur mycket det sårar :/

LinaLj
2015-07-30 17:18
#30

#29 Jag känner verkligen med dig! Det känns skit att bli utnyttjad på det sättet.

Jag har haft en hel del problem med min skitstövel. Han har inte velat ge sig. Lite då och då har det dykt upp ett sms eller mail från honom. Det brukar stå att han faktiskt inte är en dålig kille och att det blev lite fel. Men vi kan väl vara vänner och han saknar mig så. Jag har bara ignorerat det hela fram till strax innan midsommar då jag faktiskt fick nog. Jag skrev ett långt mail till honom om hur det här har påverkat mig, hur dåligt jag har mått, vad jag tyckte om honom och frågade om hans sambo visste att han ville var "vän" med mig. Jag hade naturligtvis tagit reda på att de fortfarande bodde ihop. Sedan avslutade jag med att be honom dra ditt pepparn växer och att han aldrig skulle kontakta mig igen om det inte var för att ge en uppriktig ursäkt för allt han gjort.

Jag har inte hört ett ord från honom sedan dess.

Upp till toppen
Annons: