Annons:
Etikettkänslor
Läst 3036 ggr
Dumpuck
12/19/14, 12:34 AM

Ingen mening

Skriver från mobil. Alldeles nyss låg jag och min pojkvän och myste lite, bara så där smått med små smekningar över armen och så. Plötsligt slutar han och kliver upp, framkommer väldigt snart därpå att han inte känner att det är någon mening att mysa med mig. Varför? För att han inte kan smeka försiktigt utan måste ta i lite. På mig kittlas det nämligen otroligt obehagligt när det är försiktigt, lyssnar han inte då jag ber han att ta i lite mer så slutar det med att jag säger ifrån halvt i panik och halvt i frustration då jag finner det så obehagligt. Jag klarar det inte! Han däremot tycker det är jätte skönt med försiktiga smekningar, på honom kittlas det gott och han njuter. Spelar ingen roll om det är på ryggen, armen, ansiktet m.m så njuter han men jag finner direkt obehag. Kan inte påstå att jag blev glad över hans svar, det är ingen mening att mysa med dig, kändes lite som ett slag I magen.

Annons:
Dumpuck
12/19/14, 12:35 AM
#1

Klockan är sen, kanske jag överdriver mitt i all trötthet?

IceTee
12/19/14, 12:46 AM
#2

Jag förstår faktiskt inte riktigt här, men jag är också rätt trött Så han tycker om att mysa, men säger att det inte är någon mening med det? Tycker du borde prata med honom om det!

Medarbetare på Skor iFokus

taylor__lambert
12/19/14, 12:54 AM
#3

Skulle min kille säga så så skulle han få höra det ena och det andra. Det är ju meningen att det ska vara mysigt.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Skogsraah
12/19/14, 1:18 AM
#4

Men alltså, blev han sur och sa det eller sa han det skojsamt? Liksom blev "lite less", typ. 

Jag måste nog hålla med #2 att jag nog inte riktigt förstår. Det vore ju märkligt ifall han kom på plötsligt att han inte liksom gillar att mysa med dig. Det verkar ju snarare vara så att han råkade smeka dig för försiktigt, kittla dig, du sa till och han gick iväg? Ni måste ju ha haft någon slags konversation, eller sa han att det inte var någon mening från tomma intet?

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

obstitant
12/19/14, 9:15 AM
#5

Det låter ju väldigt egocentriskt, även om det sas halvt på skämt. Hela poängen med att mysa är ju att det ska kännas skönt, inte att du ska tiga och lida för att han ska klappa på dig på ett sätt som han tycker är "det rätta".

Min partner är lite som du, han gillar inte vissa typer av smekningar som för mig kommer naturligt. I början var det lite jobbigt eftersom det var så jag var van att uttrycka ömhet, men det är ju bara att lära om då - jag vill ju inte orsaka honom obehag?!

JazzBass
12/19/14, 9:43 AM
#6

Jag förstår det som så att pojkvännen vill smeka TS lätt och ömsint, men hon tycker det är obehagligt för det börjar kittla så.

Själv skulle jag också tycka det vore jobbigt om jag inte överhuvudtaget fick smeka min tjej på ett sätt som känns rätt för mig. Klart att man vill att det man gör ska vara skönt för den andre, men det ska ju ändå kännas rätt för en själv också. Jag ger gärna min tjej massage emellanåt, då hon tycker väldigt mycket om det, men det är ju inte alls samma sak som att bara ligga och mysa och smeka varandra så där avslappnat. Det är ju fysiskt påfrestande att ge massage, och det är bara avslappnande för den mottagande parten. Mysande går ut på att båda slappnar av och njuter av varandras närhet, tycker jag. Myser man ska man inte begära att den andra ska börja ta i hårdare. Då blir det ju massage.

TS verkar vilja ha massage istället för smekningar. Inget fel med det, men då är det bättre att också kalla det massage och kanske inte begära det varje gång man ligger och myser tillsammans. Inget fel heller i att säga att man inte vill ha några smekningar alls om man inte tycker det är skönt. Han kanske kan leka lite med TS hår istället, eller bara hålla en arm om henne. Om det känns bättre så för henne har han nog inget emot det.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Annons:
[Udoon]
12/19/14, 9:54 AM
#7

Jag är precis samma som du TS, och förstår hur det känns. Har inte så mycket råd att ge tyvärr, mer än att din partner låter självisk och oshysst. Tycker du att det känns obehagligt så ska ju en partner respektera det och ta i en på ett sätt som känns bra istället? Eller han kanske tycker om att orsaka obehag, låter ju nästan så om han blir sur för att du föredrar annan beröring…

Dumpuck
12/19/14, 12:13 PM
#8

#2 Han älskar att mysa, men eftersom att jag inte klarar av de där hyperlätta smekningarna som han ger så känner han att det inte är någon mening. 

#4 Han blev varken sur eller skämtade, han fick nog helt enkelt.
Vi hade ingen konversation eller något, vi låg bara och myste lite och sen fick han helt enkelt nog och reste sig. Han råka inte smeka så där jätte försiktigt eller något, han gjorde "rätt" men som jag nämnde ovan så fick han helt enkelt nog.

#5 Det var inget skämt i det, han var helt allvarlig.
För mig är det ömhet, för mig är det försiktigt - men inte för han. Vi har uppenbarligen helt olika uppfattningar om vad ömhet är, varför ska försiktigt för honom vara försiktigt för mig?
Nu menar jag inte något mot dig utan jag menar på han.

#6 Nu har du missuppfattat mig, det är stor skillnad på massage och detta. Sedan anser jag inte att jag ska ligga och tiga för att det ska bli rätt för en av oss, som jag uppfattade det på ditt inlägg. Min pojkvän ger mig mer än gärna massage emellanåt och det är en så stor skillnad på detta med smekningarna och massage.
Det jag menar med att ta i är att man inte låter fingrarna glida sådär hyperlätt över skinnet så fingertopparna knappt tar vid. Det blir bara en enda stor retning för mig och jag klarar det inte alls, vad är felet med att få känna att fingrarna tar vid?

#7 Det enda är nog att prata med honom, finns inget annat att göra om man vill komma fram till något! 🙂

Jag pratade med honom igår, han blev först väldigt irriterad och ansåg att vi inte skulle prata om det för det var ingen mening. Som jag nämnt i något av svaren ovan så har han och jag helt olika uppfattning om vad försiktigt är och inte, för honom är det dessa hyperlätta smekningar medan jag gärna vill känna att fingertopparna faktiskt rör huden och inte bara stråna som är på huden. 
Jag smeker honom så som han vill, hyperlätt.
Vi kom till en punkt där jag kort och gott frågade vem han var att bestämma vad som var försiktigt för mig och inte, det är inte precis att jag vill ha massage (som #6 uppfattade det). Jag frågade om det var för mycket begärt att vilja känna fingertopparna mot huden, det är inte precis att han får trycka ner händerna eller ta i som så. Långt ifrån. Han sa bland annat att det är svårt att komma ihåg det där, men efter snart 2 års tid tillsammans där jag berättat detta redan från början och flertalet gånger därefter - hur svårt ska det vara?
Efter mycket om och men så taggade han ner och förstod vad jag menade, han bad också om ursäkt och sa att det ramlade ner en pollett där.

JazzBass
12/19/14, 1:40 PM
#9

#8 - Ok! Ja, jag missförstod dig. När du skrev "ta i lite" uppfattade jag det som att du inte ville ha vanliga smekningar, utan att han skulle använda en del kraft och tryck samtidigt, därav mitt inlägg. Såna där hyper-fjäderlätta smekningar kan jag mycket väl förstå blir mer kittlande än sköna. Känns till och med en aning främmande att kalla sånt för smekningar tycker jag…

Hur du fick mitt inlägg till att jag tyckte du bara skulle "ska ligga och tiga" kan jag inte förstå, för det är precis spikraka motsatsen till vad jag tycker. Är nåt fel ska man absolut diskutera saken tills man får en lösning till stånd som båda två är nöjda med, eller åtminstone accepterar. Jag försökte mest belysa saken från hans synvinkel, inte minst eftersom jag själv också ju är man. Men hursomhelst, jättebra att ni diskuterade saken genomgående igår, så månne inte det blir en ändring i hans vanor nu. Blir det en förändring är det helt klart mot det bättre, för er båda.🙂

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Ria74
12/19/14, 1:51 PM
#10

Jag är likadan som du TS, kan inte alls med dom där fjäderlätta smekningarna där man knappt nuddar huden. Jag ryser i hela kroppen och får gåshud då.

Jag brukar säga till sambon och han har inget emot att smeka lite "hårdare". Hade nog blivit ganska irriterad om han hade sagt att det inte var någon mening med att mysa om han inte fick göra på sitt sätt. Jag smeker ju honom på det viset han vill så varför skulle inte han kunna smeka mig som jag tycker är skönt.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Sjöstjärna
12/19/14, 2:11 PM
#11

Att smeka någon är ett ömhetsbevis, ett sätt att visa sin kärlek och vill man visa någon sin kärlek så måste det göras på ett sätt som mottagaren uppskattar för annars är det inte kärlek man visar utan självupptagenhet. Det är samma sak som om jag ger någon en julklapp som jag tycker om men som inte mottagaren tycker om, det är helt meningslöst. Visst är det enklare och kanske på ett sätt roligare att köpa saker man själv tycker om, men om det är tänkte som gåvor till någon annan så är mina egna åsikter irrelevanta, det viktiga är att mottagaren tycker om det.

Så om din kille inte accepterar att du vill bli smekt lite hårdare utan tycker att du ska acceptera hur han vill smeka dig så föreslår jag att du struntar i hur han vill bli smekt och börjar smeka honom som du vill istället. Fattar han inte då så kan du gärna utvudga det till att även omfatta sex, gör inte som du vet att han vill ha det utan gör som du själv känner för. Samma funkar med matlagning, laga inget som han gillar utan bara sånt som du själv tycker om. Till slut  går det nog upp ett ljus även för honom.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

IceTee
12/19/14, 4:34 PM
#12

Jag tror att ni borde sätta er ner och komma fram till en kompromiss! Det kanske finns vissa ställen på dig som inte är lika obehagliga om han försöker att inte smeka så det kittlas? Ställen du inte tänkt på! Tror att det hade gynnat er båda

Medarbetare på Skor iFokus

Dumpuck
12/21/14, 7:01 PM
#13

Tack för era svar! Som jag skrev tidigare så har trillade polletten ner då vi pratade, visst kommer han av sig ibland men han har en annan förståelse i varje fall. Skönt! På mig spelar det ingen roll var man smeker, det måste ändå vara lite hårdare då jag annars blir helt tokig. Klarar, som sagt, inte av det alls. Vi kommer antagligen att prata om detta fler gånger, tog trots allt nästan två år att komma så här långt!

Annons:
Sarah
12/21/14, 8:06 PM
#14

Håller tummarna att polletten stannar nere. Är ju helt stört. Du säger att det inte är skönt, det är direkt obehagligt och han blir sur för att han inte får fortsätta. Inte ok.

KitoBonito
12/25/14, 2:07 PM
#15

För mig känns det som att det kan vara något annat som stör honom och som gör det här momentet ännu mer irriterande, om ni förstår? Jag hoppas förstås att det inte är så, men har man hållit ut i 2 år så bör man ha kommit in i det tycker jag :/

Upp till toppen
Annons: