Annons:
Etikettoff-topic
Läst 3239 ggr
Honestyisdead
12/25/14, 7:47 PM

Hade ni en trevlig jul?

Hur var er jul?

Annons:
Aleya
12/25/14, 7:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Den var bra trots sjukdom. Inkasserade en lite halvt onödig (då jag inte vet vad jag ska dricka ur dessa eller vid vilket tillfälle) men ändå mäktig julklapp. Glas som är minst 80 år!

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Twiggys]
12/25/14, 8:05 PM
#2

Jag hade en riktigt bra julafton…lite tråkigt bara att en av syrrorna vill inkassera sin "jaggörvadfanduvill"check redan nu i mellandagarna. Jag ska tydligen göra en soffa med träramar som hon senare ska sy dynor till och ha på sin inglasade balkong. Stön!

Scorpio97
12/25/14, 8:51 PM
#3

Japp, en väldigt trevlig jul. Alla tre syskon kom hem (även om en av mina bröder var tvungen att jobba på kvällen), så hela familjen var samlad.


//Jessie

drika
12/25/14, 8:58 PM
#4

Mycket trevlig:)

Hälsningar

Fredrika

nottheonly
12/26/14, 2:18 PM
#5

Jag jobbade, men hade det trevligt ändå 🙂

Candela
12/26/14, 2:32 PM
#6

Överlag okej, trots att det blev tjafs mellan mig och brorsan. Vi har aldrig haft en bra relation, och nu opponerade han sig mot hur jag och min sambo hade planerat julklappsspelet (fastän alla andra hade lagt ansvaret på oss att sköta det). Han tyckte det var en superdålig idé, så det blev gräl om det mest onödiga på julafton (dvs paketen). Tur att barnen inte var där i alla fall.

Annons:
Dibe001
12/26/14, 2:51 PM
#7

Har inte firat julen än efter som min syster kommer hem i morgon efter sin resa i Spanien.

Zepp
12/26/14, 2:52 PM
#8

Jag firade en tradionell Svensk jul.. jag tittade på TV!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Jojaton
12/26/14, 4:42 PM
#9

jag var sjuk hela dan och orkade inte så mycket, så der var skönt att det bara var familjen hemma! :) det var min första lediga dag efter sju dagars jobb, så det var skönt att ta det lite lugnt också :) men den var jättemysig. igår hade vi traditionsenligt pappas släkt på besök för julfirande, och det var också väldigt kul! vi fick ett skoborstställ av farmor och farfar och skrattade åt det i en halvtimme, ingen kommer att använda det här hemma ;) på kvällen blev det utgång med ett gäng vänner, och det är ju alltid kul!

Johanna - Instagram

Honestyisdead
12/26/14, 4:59 PM
#10

Min blev inte alls som vanligt.  Hela min familj låg med kräksjuka.  Inget jag ville smittas MD. 

Så jag var hemma hos bästa väninnan och åt gott.

På lördag ger vi det ett nytt försök

pyromanen
12/26/14, 6:41 PM
#11

Ja, mycket trevligt 😊

fruktgumman
12/26/14, 8:17 PM
#12

Ja det har varit en bra och trevlig Jul. Första Julaftonen som vi höll till här hemma. Jag och sambon har alltid flängt runt en massa tidigare år men i år kom alla hem till oss istället.

_Fisken
12/26/14, 8:29 PM
#13

Jag hade en dejt här på julmiddag. Mycket trivsamt må jag säga.

Annons:
Migobus
12/27/14, 2:58 PM
#14

Firade för första gången jul hos sambons släkt och det blev en fantastisk julafton med god mat, trevliga samtal, julklappslek, Kalle anka och sällskapsspel. Min egna familj bryr sig inte så mycket om julen utan det är mest ett " ont måste" så det var kul att faktiskt få fira jul på riktigt i år :)

majaliten
12/27/14, 3:09 PM
#15

Julen vad underbar men saknar min älskade 😍😭😊👍🎄🎁

Fridaaaa
12/27/14, 3:10 PM
#16

Japp trevlig jul! Men hittade ena marsvinen död när vi kom hem 😕

#15 Syns inga symboler tyvärr, bara rutor med frågetecken

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

majaliten
12/27/14, 3:14 PM
#17

Ska va lite juliga symboler med granar hjärtan lite smått ledsen gubbe också hihi ;)

Catta-
12/27/14, 4:52 PM
#18

Jag ser dina symboler #15 :)

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Fridaaaa
12/27/14, 4:53 PM
#19

#18 Antar att du sitter vid telefon/platta eller liknande? Är nog därför. Sitter man som jag vid dator, och windows 7 så syns inte såna tyvärr

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Daisy-Moa-Elsa]
12/27/14, 4:59 PM
#20

Konstigt, jag ser dem med å sitter vid en dator

Annons:
Fridaaaa
12/27/14, 4:59 PM
#21

#20 Ja det är märkligt. Många som inte kan se när de sitter vid t.ex windows 7 som jag gör.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Daisy-Moa-Elsa]
12/27/14, 5:04 PM
#22

Så brukar min gamla häck till dator vara, kryss bara

ChristineL
12/27/14, 5:12 PM
#23

Inte alls trevlig :/ Eller ja, på det stora hela var det väl okej, men den blev förstörd då min svägerska plötsligt vägrade ta emot tomten vi fixat åt vår dotter, utan att ge någon förklaring. Och nu känns allt bara jättemärkligt och awkward och jag vet inte hur jag ska hantera det då det verkar som att sanningen inte vill komma fram åt nåt håll.

Honestyisdead
12/27/14, 6:11 PM
#24

#23 men vad tråkigt!!

ChristineL
12/27/14, 6:35 PM
#25

#24 - Ja det känns jättetråkigt. Vi pratade om hur dagen skulle se ut osv då den skulle firas hos henne och då var det helt okej med tomte, två dagar senare inte. Dagen efter det ringde vi igen då det inte gick att få till något tomtande någon annan dag, men det fanns fortfarande ingen möjlighet. Det var "för meckigt". Tilläggas kan att vi skulle vara 7 vuxna, en 1, 5-åring med ganska bestämda mat- och sovtider, två hundar och en katt i deras lilla lägenhet utan yta på tredje våningen utan utan hiss. Inte alls trångt och meckigt för oss som vill ha upp barnvagnen… Slutade med att jag kände att vi inte var välkomna så jag och dottern var istället med mamma, mormor och bror och grillade korv på julafton. Kravlöst och mysigt. Och brorsan som skulle tomta fick kräva ledigt på annandagen för att det skulle bli nåt av.

Zepp
12/27/14, 6:42 PM
#26

Jösse vad jobbigt, varför kan inte folk hålla sig hemma och fira jul som de vill?

Alternativt åker man till kanarieöarna så att barnen får en rolig jul!

Vet inte varför alla envisas med Norenjular.. särskildt hänsynsfull mot barnen är det inte hur som helst!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Dumpuck
12/27/14, 9:26 PM
#27

Julen blev en redig påminnelse om varför jag inte vill vara hos min faster, allt blev skit och sedan blev jag och min pojkvän anklagad av faster för att inte ha koll på vår snart 9 månaders unghund. Anledningen var för att han inte låg helt still på ett och samma ställe när faster dessutom slängde sig på golvet mer än en gång och stissade upp honom i mängder. Så han blev portad ut i -30 grader.
Vi blev inte långvariga.

Annons:
IceTee
12/27/14, 9:43 PM
#28

både bra och dålig (och otroligt stressig..)

Den 20de firade jag jul med bästisarna enligt vår årliga tradition, den 21a åkte jag och pojkvännen till honom och där hade vi massor med jul-pyssel. Den 23e åkte vi hem till mig och klädde granen, spelade bingo och åt tacos (också en tradition), och den 24e åkte han hem till sig, vilket kanske var lite skönt för honom för då hade både jag och pappa blivit sjuka! Så jag spenderade halva julafton i sängen, och pappa nästan hela. Tvingade i mig lite jul-mat och morbrorn hjälpte till att köra hem mormor och farmor tidigt så vi skulle få lugn och ro! Upptäckte även att laptopen min mamma, pappa och pojkvän hade gett mig i julklapp var sönder (fabriksfel). Den 25e var jag mycket bättre och åkte ner till pojkvännen för att fira jul med hans familj, där åt vi julbord, och delade ut mina/deras julklappar! Den 26e bar det av för att, mitt i mellandagsrean, byta ut datorn (pojkvännens syster jobbade där de hade köpt den och hade fixat allt med den, så att byta gick smidigt), och idag den 27e åkte vi hem. Pappa verkar även må bättre! 
Så ja, både en trevlig och jobbig jul, svårt att säga! Hann inte riktigt sitta ner och tänka faktiskt, allt bara flöt på och jag hängde med

Medarbetare på Skor iFokus

[LadyK]
12/28/14, 1:01 AM
#29

Firade jul på jobbet som jag gjort de senaste 20 åren eller så. Hatar verkligen allt som har med julfirande att göra (fördärvades under min uppväxt) så jag jobbar och låter de som har barn eller vill vara lediga vara just det. Jag firar ordentlig nyår istället.

citytjejen
12/28/14, 12:38 PM
#30

Julen var toppen men annorlunda. Pappa dog i somras så det kändes förstås konstigt att inta ha honom med. Det var jag, min man och min mamma som var hemma hos oss och åt en massa gott och pratade och skrattade. Mamma ville åka hem ganska tidigt så vi ordnade en taxi åt henne. Det blev en lyckad jul och jag tycker vi gjorde det bästa av situationen så att säga!

/Christina

obstitant
12/28/14, 7:20 PM
#31

Jovars, den var fin. Det är alltid lite ansträngande att flänga omkring mellan våra olika föräldrar och umgås med diverse olika släktingar på båda håll, men det är ju trevligt också. Inga stora familjekonflikter lyckligtvis! 😊

Upp till toppen
Annons: