Annons:
Etikettförhållande
Läst 2409 ggr
Elinmatsdotter
2014-12-29 20:08

nu till nyår

Jag och min bror hade en diskussion här om dagen och kom till att prata om hur vi skulle fira nyår och när jag sa att jag skulle väll va hemma och min kille skulle väll åka till Danmark med polare. Min bror bara tappa hakan och mena på att nyår ska man ju fira med sin respektive, puss på tolvslaget och bubbel. Hur tänker ni i detta. Är tolvslaget heligt eller firar ni hellre med vänner eller kanske en kombination? 😊 Gott nytt år på er och smäll försiktigt om ni ska smälla ;D

Annons:
[EvelinaL]
2014-12-29 20:11
#1

Min fästman och jag firar på håll med våra familjer och tycker inte det är så konstigt eftersom vi är med varandra resten av året så spelar det ingen roll om vi är det vid tolvslaget eller inte.

pyromanen
2014-12-29 20:29
#2

Finns inget heligt med nyår alls

Turast
2014-12-29 20:31
#3

jag firar med halva min familj plus min kompis och våra hundar(4 st varav 3 skotträdda), mysig liten hemmakväll med spel och god mat ❤️

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Skogsraah
2014-12-29 20:54
#4

Det var tänkt att jag skulle till en kompis några timmar bort, och att min sambo (som inte är lika brydd som jag) skulle stanna hemma med djuren. Men då blev det inställt så att vi blir hemma tillsammans istället. Men annars, jösses, man kan väl ses vilka andra dagar som helst 🙂

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

[M1nho]
2014-12-29 20:56
#5

Jag vill fira nyår med min sambo tillsammans med vänner. :) Inte utan honom i alla fall.

ChristineL
2014-12-29 21:27
#6

Absolut inget heligt! Ska nyår bli ytterligare en högtid där singlar ska sitta ensamma och må dåligt? Nejnej!

Jag kommer antagligen ha lagt mig före tolvslaget i år igen.

Annons:
Elinmatsdotter
2014-12-29 21:41
#7

Precis man har ju resten av året på sig känner jag med. Men har varit med om vänner som har bråkat en hel dag för killen inte vill pussas över tolvslaget ( omoget i mina ögon). Själv brukar jag sova igenom nyår eller sitta själv och gå ut och kolla på raketerna vid 12, har skotträdda djur hemma så det e sällan man tar sig någonstans ;-)

[Thiah]
2014-12-29 22:27
#8

 Jag och maken är tillsammans på nyår för att vu har en son detta år, thats it. Vi bryr oss inte alls om att fira nyår egentligen.  jag förstår inte alls grejen med nyår och kan absolut fira utn maken.  Vi kommer ha kompisar över men ine heller det var ett måste.

Portie
2014-12-29 22:32
#9

Jag kommer fira med delar av min familj. Min pojkvän kommer alltså inte vara med. Lite surt men så är det, blir nog väldigt kul ändå.

IceTee
2014-12-30 13:46
#10

Jag och pojkvännen fick inte fira jul ihop, så då tar vi nyår, men hade inte direkt höjt på ögonbrynen ifall någon sa att de inte firade ihop!

Medarbetare på Skor iFokus

Honestyisdead
2014-12-30 15:20
#11

För mig är det viktigt att vara med min partner på nyårsafton. Har faktiskt aldrig haft ett förhållande där man firat på olika håll.

Zadeira
2014-12-30 17:19
#12

Jag och min pojkvän har sett till att fira tillsammans sen vi träffades för vi tycker att det är mysigt, men inget måste. Skulle det någon gång bli så att vi vill helt olika och inte kommer överens så skulle det kännas lite tråkigt men okej. Dock tror jag aldrig det kommer hända för båda två föredrar att fira nyår hemma i myskläder framför tv:n och vid tolv går vi utanför och ser lite raketer.

[Raubtier]
2014-12-30 23:00
#13

För mig har det alltid varit en högtid man firat med respektive men detta år firar jag med min syster och våra hundar och pojkvännen på fest, känns trist men käkar hellre god middag med min syster och myser med hundarna än att festar 🙂

Annons:
Sarah
2014-12-30 23:57
#14

Jag och killen brukar vara själva och äta gott och dricka gott. Blir samma i år. Sen får vi se om vi orkar hålla oss vakna, vi är båda ganska slitna.

Upp till toppen
Annons: