Annons:
Etikettvänskap
Läst 3394 ggr
[M1nho]
2014-12-30 17:04

Bästavän sur för ej gå ut

Hej,

Ja imorgon är det nyår och då vill min bästa vän ut och festa på nattklubb. Själv vill  jag vara hemma och äta god mat tillsammans med min sambo sen senare på kvällen åka in till centrum och se på raketer och träffa vänner.  Min vän får gärna vara med mig och min sambo på middag. Det vore bara trevligt! Hon är dock så inne på gå ut på nattklubb. Hon har ingen pojkvän så känns mest som hon vill ut så kan ragga.  Visst jag kan tycka det är kul att gå ut med henne och dansa och så, men har verkligen inte lust att va på en fullproppad nattklubb på nyår. 

I alla fall jag vet inte vad jag ska göra. Känns som att sen vi blev 18 år så är det såhär varje nyår såhär. Hon vill ut och jag vill inte.  Jag har mått dåligt långt innan för vet att kommer bli såhär.  Jag vill ju inte lämna henne ensam, samtidigt så har jag inte lust förstöra min nyår för hennes skull. Jag hänger gärna med ut en annan dag i stället. Försöker förklara på henne, men hon  blir bara sur och tycker är min sambos fel. Vilket det inte är för det är mitt val. Det känns som hon bestämmer i förväg så fort är något att vi SKA ut. Är så trött på det. Samtidigt vill jag ju vara en bra vän…

Vill att alla ska vara nöjda.  😕

Annons:
Rumblebee
2014-12-30 17:16
#1

Själv är jag ingen som går ut, och har aldrig gått ut. Men ser ingen anledning till varför man ska gå på klubb eller krogar under stora helger som bara är en gång om året. Sådana anser jag att man ska fira med familj och vänner och inte bland en massa främlingar. För att gå ut och klubba kan man göra under vanliga helger under året. Det är omöjligt att göra alla glada tyvärr. Så tänk på vad det skulle leda till om du skulle välja att gå ut. Din vän skulle säkert bli glad, men du själv då? Och din sambo sedan? Det kan mycket väl leds till att din vän hittar ett one night stand och sticker och där står du ensam och får sedan åka hem, kanske lagom till efter 12 slaget. Det är trevligt att du vill vara en bra vän, men jag kan inte hjälpa att undra över hur bra vän din väninna är om hon tvingar med dig ut, eller skyller på din sambo.

Skogsraah
2014-12-30 17:33
#2

Har hon ingen annan vän hon kan gå ut med om det är det som är det viktiga? Du bjuder ju in henne till en mysig kväll med middag och sällskap. Om det inte slår en klubb-kväll får du nog vänligt men bestämt säga att du inte har lust, men att hon som du redan sagt gärna får spendera kvällen med er.

Ni ska ju dessutom in till centrum sen! Sådana där krav kan man inte ha på en vän.

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

ChristineL
2014-12-30 17:50
#3

Men en bra vän måste ju kunna säga nej också. Man sitter inte ihop med sin bästa vän, eller sin partner. Har du och din sambo redan bestämt vad ni ska göra så är ju det ert val, finns ingen anledning till att hon blivit sur.

[M1nho]
2014-12-30 18:44
#4

Jag sa tidigt till henne att jag kommer inte vilja gå ut på nyår. Så att hon skulle kunna hitta någon annan att gå ut med om hon absolut vill ut, men det verkar hon inte ha lyssnat på. Hon har andra kompisar och jag är rätt säker på att hon får hänga med någon av dom ut, men är som att hon bestämt sig att vi ska ut. 

Det är så jobbigt att säga nej till henne för hon får det alltid att låta som att jag lämnar henne helt ensam och att hon inte har någon annan. 

Tack för era svar.  Känner mig lite mindre elak nu.

Jojaton
2014-12-30 20:57
#5

#4 Det känns ju som att hon säger sånt för att få dig att ha dåligt samvete och förhoppningsvis ändra dig för att inte såra henne.

Såna här situationer är jobbiga, har varit på båda sidor och det är inte kul för någon - men hon verkar ju ha gjort det upprepade gånger, vilket jag tycker är lite respektlöst eftersom du tydligt har sagt att du har andra planer…

Johanna - Instagram

[Devya]
2015-01-02 15:04
#6

Hur gick det?

Annons:
[M1nho]
2015-01-03 02:14
#7

Hon firade med några andra istället, men vi hade kontakt under kvällen så allt blev bra ändå till slut. :)

Lina Strindlund
2015-01-04 22:34
#8

Vad bra att det gick bra :) Jag var lite sådär på min pojkvän, blev sur för att vi inte kom in på nattklubben (fullt) medan han fick se raketerna som han ville. :P

Vi hade ätit middag hos min kompis o hennes kille så kvällen var eg väldigt bra. Men jag ville så gärna ut o dansa. Men så gick vi ut i fredags istället och dansade och hade jättekul! jag vill absolut ut o dansa, inte för o ragga för har jiu pojkvän men bara för känslan, stämningen och liksom se folk. kul nog för min kille så dök hans kompis upp. så alla verkad ha en trevlig kväll. :)


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

Upp till toppen
Annons: