Annons:
Etikettallmänt
Läst 2905 ggr
Molekylflickan
2015-01-02 19:24

Mycket text... rööörigt

Det här är sjukt mycket text, men jag kan nog inte korta ner det mer.

Jag bytte skola efter sjuan eftersom jag mådde så dåligt, dels över svikande vänner och att jag hamnade med fel personer - L och hans svartklädda nördgäng (inget illa med er som hänger där, det var bara inte rätt plats för mig, jag mådde så sjukt dåligt över att vara där jag var i gänget, om ni fattar).

Dag 2 i nya klassen fick jag en vänförfrågan på Facebook av en kille vi kallar W. Jag hade inte lagt märke till vem han var, trots min introverta analys av alla från en hörna i korridoren (haha). Han skrev saker som "haha king :)" och "händer? ^^" som jag fattade nada av så jag bad L om hjälp…

W hade i alla fall lagt märke till att jag satt ensam i matsalen och han hade velat be mig sitta med honom - fast han vågade inte. Supergulligt ju…

Vi chattade sedan nästan varje kväll och diverse saker, han sa bland annat att han tyckte att jag var söt och att det var kul att jag inte var så fjortis.

Jag hann inte skaffa mig så många vänner. Dels för att jag inte ville hamna i NÅGOT gäng eller hänga med bara en person, jag var så sjukt rädd för det att det inte blev av. Jag chattade alltså bara med W varje kväll och annars satt jag i min hörna i korridoren xD

Typ i mitten av terminen fick jag ett meddelande från B; "godmorgon" (det var kväll xP) och vi chattade en del :) Veckan därpå ville han hänga med mig på rasten och vi skrattade nonstop hela dagen. 

Jag fick därefter lite "haha är'u bästa vän med, B eller?". Jag svarade att jag tyckte att B verkade vara en okej person och så. Efter någon vecka var det nästan stalk från B:s sida, han hade ögonen i sin skoliPad och när jag tog ett steg åt vänster följde han efter, han var seriöst överallt.

W blev ganska sur och chattade inte så mycket med mig för det, tror jag. Han skrattade sjukt mycket åt honom på Facebook och kallade honom stalker.

En dag i december fick jag en snapchat från honom; "B och E, kärleksparet" och jag blev ganska upprörd. Svarade att nej, vi var inte ihop. För gillade honom liksom… Han har ganska mycket adhd, bör sägas också. 

I alla fall, W kontaktade B och började skriva elaka saker. Eftersom han har svårt med ilskan blev han riktigt seriös och bestämde en plats där han skulle slå B.

Liksom, varför? Skrev ju tusen gånger att vi bara var vänner… Eller gillar B ganska mycket, då… och W med. Är bara så osäker på hur dom känner… Och jag har väl rätt att umgås med vem jag vill? Bara för att man hänger med en massa killar behöver det inte betyda att man… liksom? Killar är ibland tusen gånger bättre vänner än tjejer.

Det blev inget slag i alla fall, vi gick till rektorn och bla bla bla, men jag mådde ganska dåligt över det hela. Jag hade ju försökt hålla isär dem så att ingenting krånglades ihop eftersom jag ville bestämma mig för en av dem. Det som var problemet var att jag kände mig osäker på om de ens gillade mig så jag ville inte skriva någonting…

Men jag menar, jag var ju aldrig ihop med W… så då har jag väl rätt att umgås med B? Det blev en sån röra och jag kunde inte riktigt säga sanningen till någon av dem.

W skriver inte längre med mig och jag undrar om B bara umgås med mig för att jag hänger med N - det kanske är N som B umgås med egentligen?

Känner mig ibland som tredje hjulet i ett inträngt gäng igen. B tycker även att jag har alldeles för mycket privatliv, haha. Känner mig trängd igen och blir så ledsen över att det är slut med att vara vän med W och så… vad ska jag göra? Det är som att B och W har agerat över mitt huvud och jag fattar ingenting, vad är det de fightas för? Ingen säger ju att de vill vara mer än vänner. Jag vågar inte säga någonting längre när det blivit som det blivit.

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

Annons:
[silkesnosen]
2015-01-03 19:42
#1

Du har rätt att tala och umgås med vem du vill Deras reaktioner kan handla om att de slåss om att bestämma och leda och då hamnade mitt i det tramset. Försök att finna andra att umgås med. Dessutom om u vill hänga med W så skriv till honom. Dock så tror jag att du bör söka efter andra elever på skolan att skratta med. De finns säkert om du bara vågar!

Honestyisdead
2015-01-04 12:57
#2

Varför var det viktigt att skriva att han har adhd?

Tycker du borde hitta andra vänner. Vänner ska få en att må bra.

Upp till toppen
Annons: