Annons:
Etikettkänslor
Läst 3925 ggr
LillyFee
2015-01-06 18:49

Jag är en lögnerska

Jag förstår inte varför jag gjorde så här. Jag är så äcklad av mig själv. Jag var packad igår och skickade två bilder till min kille som jag sa att jag hade målat. Idag fortsatte jag att ljuga och försökte byta ämne då jag skämdes så mkt till den grad att jag funderar på att ta livet av mig. Jag målar mycket och hade inga bilder på min konst att skicka så jag bara skickade bilder på tavlor jag älskar. FATTAR INTE HUR JAG KUNDE GÖRA SÅ!! Och nu.. Han kom på mig, länkade till konstnären m.m.. Skjut mig i ansiktet! Vad ska jag säga? Hur ska jag be om ursäkt? Jag va bara helt totalt bränd i huvudet som gjorde så där. Vad ville jag vinna på det? Det ända som händer är att han troligen hatar mig! Kanske var det de som jag innerst inne ville då jag hatar mig själv och mår rätt dåligt hela tiden. Men vad kan jag säga till honom? Jag älskar honom men jag förstår att han aldrig mer vill se mig, höra från mig! Vilken äcklig lögn, vilken sjuk sak att göra! VARFÖR?! Jag vill få det ogjort.. Så mkt saker gör att jag mår skit. Igår klättrade jag över på västerbron och hängde dinglandes i polisen armar innan dom skjutsade mig till psyk. Blev utskriven idag, dagen efter. Jag vill dö! Jag skäms så till den grad att jag vill skära mig sönder och samman!

Annons:
Sjöstjärna
2015-01-06 18:56
#1

Förklara att du inte var nykter och be om ursäkt för det du gjorde. Sedan kan det ju vara smart att sluta dricka så mycket att du gör saker som du sedan ångrar.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

_Fisken
2015-01-06 18:59
#2

Förstora inte upp det. Säg som det är. Du hade inga egna bilder på dina målningar o du skickade de du tycker om. Säg att du hade önskat att du kunde måla så….
Vem drar inte en lögn ibland? :-)

vallhund
2015-01-06 19:03
#3

Visa honom detta inlägg?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Gahella
2015-01-06 19:11
#4

Men snälla rara du hur kan du straffa dig så jäkla hårt för detta?

Ja det var dumt gjort, men det är bara erkänna det och be om ursäkt. Vem tusan har inte hittat på grejer genom åren som inte varit sanna? Även din pojkvän skulle jag tro.

Själv sa jag till mina föräldrar att jag kunde simma inför en simundervisning när jag var c.a 6 år, men kunde inte ta ett simtag utan att sjunka och det blev ju helt uppenbart då ☺️(Och det räcker inte där, tro mig 😉)Vad jag minns var att jag ville vara duktig inför dem och plötsligt sa jag bara det och tänkte inte ett dugg på konsekvenserna.

Men det är ju genom såna här erfarenheter som visar vad man inte ska göra, och som gör en väldigt klok och vis när man blivit äldre. Och hör till det mänskliga inom oss.

Och sprit är en av de värsta drogerna för den kapar allt ditt förnuft och ditt omdöme för det du inte skulle drömma om att säga nykter känns helt normalt att göra när man är onykter.

Så förlåt dig själv för det här, det var dumt men en skitsak mot vad man kan göra mot sin näste.

Kram på dig och lycka till!

LillyFee
2015-01-06 19:16
#5

Jag vet inte hur jag ska tacka er! Jag sitter och skakar av gråt och ångest.. Maka jag skicka det jag skrev och hoppas att han älskar mig ändå och bara okej hon är störd. För det är så sjukt! Och idag så bara spelade jag med, de är det värsta! För ångesten vara skrapade i mig! Kunde inte säga sanningen. Fan! Jag klarar det inte.

sisela
2015-01-06 19:21
#6

Nämen du, ta det lugnt. Det var väl ingen stor grej?! Inte värt att hata sig själv för, så som du gör nu i alla fall. Kanske inte det smartaste men man kan ju göra fel ibland utan att världen går under. Det verkar mer som om du har underliggande problem som du måste ta itu med.

Annons:
Mr tony
2015-01-06 19:33
#7

Gjort är gjort, be om ursäkt förklara anledning, gå vidare och gör inte om det. Man ångest kan man tröstäta :) Mvh

Mr tony
2015-01-06 19:34
#8

Mot'

LillyFee
2015-01-07 10:14
#9

Jag skrev en förklaring och förlåt, det första jag skrev visade jag honom. Han svarar inte. Jag har panik!! Jag går sönder. Han är så underbar ni förstår inte! Den vackraste själen på den här jorden.. Jag är så sjuk i huvudet! Ska aldrig aldrig mera säga en lögn aldrig någonsin!

Gahella
2015-01-07 10:36
#10

Ta det lugnt ett tag, han vill antagligen smälta det lite

Sjöstjärna
2015-01-07 10:38
#11

Ja, tagga ner lite. Risken är betydligt större att han lämnar dig för att du överdriver och blir hysterisk än för att du ljög om att du målat en bild.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

[JenniN]
2015-01-07 12:36
#12

Men alla gör fel ibland, jag har gjort bort mig både fem och hundra gånger på fyllan. Men jag ahr även gjort bort mig nykter och har då inget att skylla på. Men inget utav det har fått mig att vilja dö, snarare tvärt om, erfarenheter är det som hjälper mig att bli starkare och klokare just för att de är erfarenheter, man gör sällan om samma misstag flera gånger. 

Så se det som en lärdom istället! Även om killen nu skulle vandra vidare så behöver inte du stå på samma plats kvar och döma dig själv för det misstag du gjorde.  
Gör istället samma som honom, vandra vidare och undvik att göra om misstaget :)

LillyFee
2015-01-07 13:40
#13

Vi har en sådan speciell realation.. Sista vi sa till varandra var vi ljuger inte.. Tack för ni peppar! Det lugnar mig mycket. Han svarade att han älskade mig men att den här lögnen verkligen överraskade honom. Att det absolut förändrar saker. Jag vet inte hur än. Jag svarade med följande: Of course it changes thing and I understand you think what a fucked up bitch. I never loved anyone, I'm confused.. I never said a lie, I don't understand. Everything feels like shit I am not this person. And I am so sorry I am so sorry.. I love you so much, you are the most beautiful person I ever met. I am so sorry… Please can I do anything?

Annons:
Mr tony
2015-01-07 13:45
#14

Ingen gillar en desperat person, och du låter Vääldigt desperat!

Cordata
2015-01-07 14:12
#15

Det låter inte helt sunt. För det första är det inte någon stor, farlig sa att ljuga om en prestation, särskilt inte om du ångar dig och berättar sanningen. Det skadar ju ingen. Skillnad hade det såklart varit om du ar otrogen och ljög om det. Sen verkar ju han ha tillitsproblem om han känner ett behov av att söka upp och leta reda på vilka de riktiga konstnärerna är. Alla människor handlar lite fel ibland (eller mycket). Så är det bara och det är okej. Jag har också svårt att acceptera mina egna misstag, men inget blir bättre a att man hackar på sig själv. Jag känner dig inte, men utifrån det du skriver är jag säker på att du är en människa med ett gott hjärta som vill väl, annars hade du inte blivit så upprörd över en sån sak som att ljuga om några tavlor.  Ta det lugnt nu bara. Om ni har ett bra förhållande håller det även om någon av er ibland klantar till det.

Glöm inte att du är älskad och helt underbar!

[rumelle]
2015-01-07 17:08
#16

Tycker det låter underligt att både han och du tar det hela på ett så stort allvar. Du var full och sa att du hade gjort en bild som du inte hade gjort. När du sedan nyktrat till har du sagt att det inte var sanning. Har svårt att se var problemet ligger. Tycker det hela känns väldigt överdramatiserat och konstigt.  
Hur gamla är ni? Om ni är i yngre tonåren kan jag kanske förstå att småsaker lättare blir större grejer. Men om ni båda är vuxna så tycker jag att ni nog behöver tänka över vad som är viktigt i livet. En liten skitlögn på fyllan ska inte behöva få en större inverkan på förhållandet och tilliten. I vilket fall så är det kanske bäst att dra ner på drickandet om du är rädd för att göra konstiga saker igen. 
Hoppas det löser sig.

Honestyisdead
2015-01-07 17:58
#17

Hur gamla är ni? Hur länge har ni varit tillsammans? Har ni träffats irl?

ChristineL
2015-01-07 18:00
#18

Varför skriver du på engelska till honom?

[Kaoskaos]
2015-01-07 19:43
#19

Men alltså ! Varför tittade han ens upp tavlorna ? Det är ju världens minsta grej ju!

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
[Raubtier]
2015-01-07 19:49
#21

Detta är en sån liten grej som ni båda förstorar upp alldeles för mycket. Det var en liten vit lögn och inget större än det.

Jag har aldrig själv ljugit om något sånt men ett ex skickade låtar han sa att hans band gjort som de visade sig ett ganska känt band gjort. Jag brydde mig inte och min nuvarande ville ha 1 Dollar för någon present som visade sig vara något helt annat. Det är småsaker, lika bra att se förbi det och gå vidare!

Ung1969
2015-01-07 20:00
#22

Men du ta det lugnt gör ingen stor grej av det du borde bara sagt att du var lite onykter. Sådant händer det är inget fel med det. Och ibland kan vita lögner va bra . Men huvudsaken är att såhär är ingen stor grej

LillyFee
2015-01-08 02:48
#23

Han har dumpat mig.. Vi är 28 år båda två. Han kan aldrig lita på mig igen och säger att det är slut. Han förstår inte hur jag kunde göra så här. Jag har aldrig älskar någon så det här är min störta sorg i den bemärkelsen någonsin. Kan knappt andas. Kan inte förstå att jag aldrig får andas in hans lukt igen eller kyssa honom. Det gör så ont att jag inte förstår hur jag ska älska någon igen.. Han är bestämd och har verkligen sagt nej. Inget mer.. Mina tårar vet inga gränser. Våra minnen är det finaste jag någonsin upplevt. Inget kommer igen bli det samma.

LillyFee
2015-01-08 02:49
#24

Jag är mkt i Amerika och han är amerikan..

[JenniN]
2015-01-08 08:15
#25

23# Okej, så du kanske gör dina misstag nu, senare än vad jag gjorde. Men det borrde ändå bli samma sak i slutändan. Du får lära av det och gå vidare.

[rumelle]
2015-01-08 08:29
#26

#23 Det låter kanske hårt, men ärligt talat, om han kan göra slut med dig över en sådan liten skitsak så är han faktiskt inte så mycket att ha. Jag förstår att det känns jättejobbigt och det kommer kanske att ta tid innan det lägger sig. Men intala dig själv att du förtjänar någon som accepterar dig för den du är och som inte kräver att du alltid är perfekt och som har förståelse för att alla kan klanta till det ibland. Du ska absolut inte behöva känna att allt var ditt fel, för om han har sådana höga krav på sin partner så hade det antagligen tagit slut förr eller senare i vilket fall som helst. Ingen är perfekt och att försöka leva upp till någons krav om att vara det tar nog knäcken på de flesta.
Sen tycker jag att du ska kontakta en psykolog eller liknande om du inte redan har kontakt med en, för det är inte normalt beteende att vilja skada sig själv när man har gjort ett misstag. Du förtjänar att må bättre.

Cindy S
2015-01-09 04:28
#27

Det låter som om det allvarliga här inte är lögnen utan självmordsförsöket. Det tycker nog han också. Vem som helst kan ljuga om något sådant på fyllan, men du borde fokusera mer på din ångest än över hur han kommer hantera lögnen(det borde han också tycka, ångest är inget lätt att hantera hos sig själv eller älskade). Förlåt dig själv för lögnen, och hoppas han gör det med.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Annons:
Honestyisdead
2015-01-09 10:17
#28

Då går jag mot strömmen. Jag förstår att man tar allvarligt på något sådant här. Om man kan ljuga om en sådan skitsak, vad mer kan man då ljuga om? Allt vi gör visar vilka vi är.

Och du ts borde verkligen ta i tu med dina problem.

Cindy S
2015-01-09 16:32
#29

#28 Är det där något du bygger på av erfarenhet eller gissar du bara att de som ljuger om skitsaker också ljuger om större saker? Kan det inte vara tvärtom, att de som ljuger om skitsaker och mår otroligt dåligt över det inte ljuger om större saker?

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Honestyisdead
2015-01-09 16:41
#30

#29 Jag anklagar inte ts för något. Däremot förklsrar jag att jag flrstår om man drar öronen åt sig som han gjorde. För mig är det inte konstigt.

Just eftersom ts har ångest borde hon söka hjälp. För det finns hjälp.

LillyFee
2015-01-10 14:12
#31

Jag förstår ju också att han drog öronen åt sig. Jag blev tom rädd och chockad själv över den här saken. Jag har inte haft ångest på många år, men jag har aldrig heller släppt någon så nära som jag gjorde med honom. Vi pratar fort och han har skrivit endel fina saker men nu väljer jag mina ord hela tiden. Kan inte vara mig själv och ångesten slår till hårt hela tiden. Jag brukar inte ljuga, däremot är jag tyst när det är ngt jag inte vill medge. Jag är väldigt utåt och glad vanligtvis, dessa sidor var de som han föll för. Det kommer ta mig hela livet att gå vidare efter det här, jag vill fortfarande inget hellre än att flyga till honom be om ursäkt och hålla honom hårt för resten av mitt liv. Han är speciell, har lite knasiga principer med allt detta älskar jag med honom. Han kompletterar mina galna sidor.

AnnaMariaK
2015-01-10 20:13
#32

TS, livet är inte slut! Du är ung och har precis lärt dig en läxa. Ta den som en erfarenhet som hjälper dig i framtiden. Världen är full av unga män och det finns säkert fler än han som du kan bli kär i. Med denna erfarenhet i bagaget blir du en bättre partner.

Så klamra dig inte fast vid honom utan försök gå vidare. Lycka till!

[Devya]
2015-01-11 12:17
#33

Om han var villig att ge upp dig sådär lätt så kunde inte kärleken ha varit särskilt stark från hans sida och då är det lika bra att det tog slut. Vill du inte ha någon som är villig att kämpa för ert förhållande?

Hur länge var ni ens tillsammans?

Candela
2015-01-11 22:07
#34

Är detta första gången någon av er har ett seriöst förhållande? Det låter i mina öron som ett scenario som kan hända under tonårstiden, och därför blir jag lite ställd över att ni är nästan 30..

Det finns kanske en risk för att det inte var lögnen som fick honom att dra, utan ditt desperata beteende som följde? Jag skulle nog seriöst känna oro inför att dela en framtid med någon som vill ta livet av sig över en vit lögn.. 

Jag skulle bli mycket förbryllad över att min partner ljuger över en sån sak, men jag skulle också kunna förlåta det om jag fick en rimlig förklaring. Ditt beteende skulle dock skrämma mig..

Annons:
[fia85]
2015-02-24 21:56
#35

Kan det var att du gjorde något där du inte kände igen dig själv? För det som verkade ärligt som jag fann i din text var "I am not this person". Det lät som något som du menade. Så håll fast vid den person du vill vara. Om man verkligen gillar någon så kan man bete sig jättekonstigt och om man har ångest så blir det mer av det. Man gör konstiga saker när man behöver kärlek.

Upp till toppen
Annons: