Annons:
Etikettleva-tillsammans
Läst 1876 ggr
Vaargen
2015-01-07 07:31

Gifta om sig?

Jag har gift mig en gång men det var så litet, jag vill gifta om mig och göra mer fest av det hela. Hur tar man sig till om man vill gifta sig en gång till? kan man göra det igen, eller hur funkar det? vill ej skilja mig bara gifta mig igen med samma man :)

Annons:
ChristineL
2015-01-07 07:44
#1

Tror inte man kan gifta om sig på så vis, men man kan ha en ceremoni och förnya löftena. Vet inte om präster utför detta men kolla upp med kommunen och deras vigselförrättare. Och så är det bara att ha precis hur mycket fest ni vill :)

nickiee
2015-01-07 07:52
#2

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

Vaargen
2015-01-07 08:56
#3

Vi gifte oss borgerligt

nickiee
2015-01-07 09:22
#4

gå in å kika på deras hemsida

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

Katti
2015-01-07 13:06
#5

Kan ni inte ställa till med en "kärleksfest",  eller vad ni nu väljer att kalla det?! Då är ni fria att göra precis hur ni vill, utan några som helst mallar att följa! Om ni vill kan ni ju ha en ceremoni där ni talar direkt till varandra, säger vad ni uppskattar hos varandra o s v. Det kan bli hur mysigt som helst!

Jag vet förresten ett par som hade en annorlunda svensexa/möhippa. Den blev så bra att själv bröllopet kändes mer eller mindre onödigt! De festade samma dag tillsammans med sina respektive kompisar och lite senare på kvällen träffades de två gängen på en strand med marschaller och lägereld och fortsatte festen tillsammans!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

OlgaMaria
2015-01-07 15:35
#6

Som sagt kan man göra en ceremoni (i kyrkan om ni vill, eller på egen hand någonstans) där man förnyar äktenskapslöftena. Det blir inte precis som att man gifter sig men det kan ju bli nästan så och det viktiga är ju vad man själv lägger in i det. Tror absolut att man kan ha i princip samma upplägg som en vanlig vigsel om man vill. Det blir en kyrklig vigsel och inte en juridisk vigsel (som ni redan gjort).

Är det det du vill ha eller vad är det du längtar efter? :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
[JenniN]
2015-01-07 16:24
#7

Jag känner ett par som förnyade sina löften och gjorde en stor fest av det hela, med den vita klänningen och hela grejen. De tyckte att det var jätteroligt och gästerna tyckte också att det var jätteroligt att de fick vara med och fira denna gång.

Upp till toppen
Annons: