Annons:
Etikettkänslor
Läst 2649 ggr
Ung1969
2015-01-07 16:47

Ljus röst vid olika situationer

Blir ni väldigt rara ovch talat rart till er älskade ? Alltså ni vet i början när allt börja. Och varför tror ni det blir så ? Menar inte då som till ett djur eller bebis utsn bara mjukare behagligare och ljusare. Inte bebis gulligulli gull röst . Om ja berätta lite mer och varför tror ni de blir så och varför blir ni du man så ? Vad är eran teori? Bara jag ska säga hej så blir min röst så ljus helt omedvetet inte pipig men min röst är lite mörkare kvinno röst lite som en talare och sago berättare. Helt blötskogen blir den judar rock mjukare jag som är en väldigt bestämd person och Bossen ingen mes . Men när jag talar till personen blir min röst så mjuck och rar ,ljuare inte bebis prat . Varför blir de så har det hänt er med ?

Annons:
taggigarosen
2015-01-07 16:52
#1

Nej, sådan röst har jag när jag gullar med kattungar och liknande. Inte till vuxna människor

[Devya]
2015-01-07 17:10
#2

Jag upplever samma sak och det beror oftast på att jag blir så glad av att se personen att hela jag blir "lättare" och min röst likaså men på det viset att den är då ljusare.  :)

ChristineL
2015-01-07 17:19
#3

Jag tror att man tänker mer på det själv än vad andra gör. Gullegull-rösten använder väl de flesta till djur eller barn men då förställer man den ju med flit.

Zepp
2015-01-07 17:52
#4

Det sker automatiskt och detsamma gäller kroppsspråket!

Pratet är bara en del av kommunikationen.

På så sätt komunicerar man inte bara ord utan oxå sina känslor.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Honestyisdead
2015-01-07 17:53
#5

Använder aldrig någon speciell röst när jag pratar med vuxna människor. Annat än på skämt då.

[rumelle]
2015-01-07 18:55
#6

Nja, gulligullrösten plockar jag bara fram när jag vill reta min man och nypa honom i kinden. 😃

Annons:
Ung1969
2015-01-07 19:51
#7

Jag kanske va otydlig . Men det är inte gulligulli rösten man gör med flit utan att man naturligt får en mjukare ljusare röst utan att göra den med flitt gulligulli gör man framtvingat till djur o barn . Det är inte som att man går fram till den man gillar och med flit väljer att va gulligullig. Utan här handlar de om först och främst att man blir mjukare ljusare inröste. Omedvetet och är alldeles tillgiven . Alltså inget tillgjort. Alla är olika men känns som att de som inte varigt kära på riktigt inte vet hur det faktiskt är o blir . Hitta forskning på att melodin ändras när man pratar den man är kär i allt blir ljusare och mer varierat. Och såklart kroppsspråk med mera

Jazmin1e
2015-01-07 20:30
#8

Ingenting jag själv märkt av att jag får, men kan märka ibland att min pojkväns röst blir mjukare när han pratar med mig.🤪

Maria
2015-01-07 20:45
#9

Haha, nej någon gullegullröst har jag inte mer än möjligtvis när jag pratar med katterna😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Zepp
2015-01-07 21:00
#10

#7

Undermedvetet så kommunicerar du tillgivenhet.. förutom det som du vill ha sagt med ord!

Det sitter mer eller mindre i generna!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[Devya]
2015-01-08 04:48
#11

Värst vad många tror att ts menar "gullegull-rösten" då ts förklarar tydligt att det inte är det som menas…..

JazzBass
2015-01-08 07:35
#12

Jag känner klart igen det. Åtminstone i telefon så talar med en annan röst med min sambo än med mina kompisar. Inte lika mycket face-to-face. Man strävar väl undermedvetet till att låta positiv och glad när man talar med de man har känslor för. Då blir rösten lite ljusare automatiskt.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Ung1969
2015-01-08 09:53
#13

#11 tack gode Gud att någon mer förstår ,ser och på pekar det

Annons:
Zadeira
2015-01-08 11:27
#14

Både jag och min pojkvän får automatiskt en mjukare och lugnare röst när vi pratar om vår kärlek till varandra på ett lite allvarligare sätt. Dvs inte när vi en vanlig dag talar om att vi älskar varandra, utan när det är på lite djupare plan och vi verkligen vill visa att vi menar något. Då blir ju liksom både tonfall, kroppsspråk och andra uttryck mildare och mjukare.

Till vardags är vi nog ganska neutrala i vår röst till varandra, pratar som vi pratar med andra runt oss.

Däremot brukar vi ganska ofta lägga till med något fånigt tonfall eller ordval när vi pratar bara för att retas med varandra, kan tex plötsligt utbrista "Men gulledej!" med gäll röst.

fruktgumman
2015-01-08 11:56
#15

Jag tror inte att jag pratar med ljusare röst när jag pratar med sambon än när jag pratar med andra människor. Inte vad jag lagt märke till iallafall. Jag ska fråga honom vad han tycker.🙂

Honestyisdead
2015-01-08 12:15
#16

#7 Jag förstod mycket väl vad du menade. Och att vara kär är inte stort, däremot att älska är! Men nej, jag låter lika tråkig oavsett om jag pratar med kärleken eller ej.

sosanna
2015-01-08 13:26
#17

Jag gör tvärtom. "Ryter" mer åt gubben och skärper till mig för att låta vänlig mer till utomstående.

JodineFritzl
2015-01-09 13:00
#18

Jaa både jag och min man "gör så", både med flit och undermedvetet.

Upp till toppen
Annons: