Annons:
Etikettallmänt
Läst 1794 ggr
j3ssicahallgr3n
1/9/15, 8:34 PM

svartsjuk

Hur slutar man vara svartsjuk? är för svartsjuk och min pojkvän är less på det. Så jag behöver bättra mig men jag vet inte hur jag ska göra. Hjälp, jag vill inte förlora honom!

Annons:
LinaLj
1/9/15, 8:37 PM
#1

Det beror ju lite på varför du är svartsjuk, har du dåliga erfarenheter, lågt självförtroende eller varför blir du svartsjuk? Om man hittar orsaken så går det ju att arbeta på det och det blir lättare för honom att förstå.

Saffran0Spice
1/9/15, 8:38 PM
#2

Vad är det du blir svartsjuk över som ex?
Svartsjuka bottnar oftast i något, och oftast verkar det vara självförtroendet eller självsäkerheten. Så jobbar du med dig själv på dessa plan kan det bli bättre =)

Sarah
1/9/15, 9:20 PM
#3

Jag förstår att han blir less. Om du inte lyckas hantera den själv så finns det bra hjälp att få. Innan du lärt dig hantera det så att du inte känner så längre, så skulle jag nästan rekommendera dig att inte nämna ett ord om det till din kille. Om så det river i hjärtat på dig, såg inte ett ord om det till honom. OM han har gjort ngt för att förtjäna din svartsjuka, alltså på riktigt, inte inbillat, ja då behöver han hjälpa dig att komma över det. Om han inte gjort ngt, Då är det ditt problem och du ska inte blanda in honom i det alls.

redstaryena
1/11/15, 2:13 PM
#4

Om du har lätt för att bli svartsjuk så har du kanske fått ditt förtroende för andra stukat tidigare i livet. Tänk på den person som gör dig svartsjuk nu – har han gett dig en anledning att inte lite på honom? Om han inte har gjort det så måste du sluta att utgå från det värsta och istället bestämma dig för att lita på personen ifråga. Finns egentligen bara det alternativet ifall du inte vill relationen ska avslutas på ett tråkigt sätt.

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

Upp till toppen
Annons: