Annons:
Etikettförhållande
Läst 4241 ggr
Amanka
2015-01-15 00:47

Kille som ljugit

Jag har svårt att lita på min kille pga att han har ljugit om en tjej på jobbet, har kört henne till möte och jobbat med henne i 1 månad utan att säga något. Sedan tog han kontakt med sin föredetta tjejkompis som vi haft problem med och klagade på hur hemsk människa jag är. Han säger det berodde på att han hade fått panik för han ljugit för mig och behövde sympati. Känns inte alls bra för mig att han gör så… Tog inte upp det med tjejen på jobbet pga att han vet att jag hade en jobbig period just då och att han inte ville skada mig mer. Visst det är ju gulligt men ta kontakt med någon vi gemensamt brutit med för att sedan prata skit om mig för att han ljugit och hade panik… Visst fattar han har panik och jag har väl kommit över själva den grejen, att han ljugit att dom inte pratat på Skype mm fast dom gjort det. Mitt problem nu är att jag vill ha honom men jag har problem att lita på honom…. Har blivit sviken förr och kan få utbrott på honom och slängandes han gjort i ansiktet på honom. Vad ska jag göra för att kunna släppa detta?

Livet är en film och du är regissören, så se till att göra den bästa filmen någonsin! Peace

Annons:
Carrosh
2015-01-15 01:06
#1

Det skadar mer att hålla undan sanning än att vara ärlig från början. Jag hade aldrig pallat vara kvar hos någon som går bakom ryggen på mig och sedan ljuger om det efteråt. Så gör man bara inte!

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Amanka
2015-01-15 01:12
#2

Nä är sjukt jobbigt. Visst han erkände ju det med Skype.. Men i studen när jag såg det har varit en gruppkonversation så hade symbolen bara hamnat där.. Är glad det var hans före detta bästa vän än en helt random brud men gör fortfarande ont eftersom vi tagit ett gemensamt beslut att inte ha kontakt med henne mer. Sedan jobb grejen,,, visst var ju gulligt som jag skrev, tanken då men handlingen var skit… Älskar honom som fan men är jobbigt det blir så mycket bråk pga det. Han har även visat i efterhand att han är ärlig men det ligger och gnager….

Livet är en film och du är regissören, så se till att göra den bästa filmen någonsin! Peace

Carrosh
2015-01-15 01:26
#3

Har ni suttit och pratat om det här i lugn och ro, när ni inte är arga och upprörda? Det låter ju uppenbarligen som det är något som brister i kommunikationen. Varför har han svårt att vara ärlig och öppen? Diskuterar ni de här sakerna öppet? Var båda helt med på beslutet att bryta kontakten med den här personen, eller var det någon av er som ville det mer? Vet ju inte här varför ni valde att bryta med denne, men det kanske är något ni behöver prata om igen? Öppet, ärligt och utan fördömande, när ni båda är lugna?

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

[Devya]
2015-01-15 05:29
#4

Du måste väl bara helt enkelt få in det i ditt huvud att inte straffa honom hela tiden. Det kan få honom att springa andra hållet om du håller på så här. Inte undra på om han ljuger för dig om du straffar honom. Så uppfattar jag det då du säger att du slänger i ansiktet på honom det som han har gjort tidigare. Man orkar inte med sådant i längden.

Sen måste ni ha ett lugnt samtal där ni pratar om att det är inte ok att ljuga.

ChristineL
2015-01-15 08:13
#5

Jag hänger inte riktigt med, måste han berätta för dig vilka han jobbar med?

Eller har han sagt något rätt upp i ansiktet på dig som varit en lögn?

Amanka
2015-01-15 10:33
#6

Ja vi har suttit och pratat lugnt om det och han säger att det var dumt och inte ska göra om det mm och att han är ledsen. Han har haft en tjej innan som var elak mot honom därför han är rädd att säga som det är. Man är olika och om man kör runt en brud på sitt jobb tycker jag man ska säga det och han tycker likadant bara att han inte ville lasta mig med det. Jag slänger det i ansiktet i efterhand pga jag känner mig otroligt sviken och är rädd han ska ta kontakt med tjejen på Skype igen (före detta kompisen, inte hon som han körde) Han hade sagt att hon var snygg mm ovh att han älskade henne och inte mig, i ett bråk dock men ändå och sagt andra grejer han vill göra med henne endast för att vara taskig. Därför vi har brutit med henne. Som sagt rädd han ska skriva till henne igen och svika mig, därför ältandet inget annat då jag kommit över det andra hyfsat bra

Livet är en film och du är regissören, så se till att göra den bästa filmen någonsin! Peace

Annons:
Amanka
2015-01-15 10:34
#7

Ja och han skickar ibland sirt schema till mig och där hade han omformatetat det och tagit bort den nya tjejens namn för inte jag skulle se = inte ok alls enligt mig

Livet är en film och du är regissören, så se till att göra den bästa filmen någonsin! Peace

[Udoon]
2015-01-15 11:33
#8

#7 ja då låter det ju verkligen som det är något lurt där. om det bara var en jobbarkompis så skulle han väl inte ha något att dölja tycker jag, låter jättekonstigt att han gjorde så.🤔

ChristineL
2015-01-15 13:56
#9

#7 - Har du frågat honom varför han gjorde så?

Honestyisdead
2015-01-15 14:37
#10

Jag undrar också vad hans förklaring till det ändrade schemat var?

[Devya]
2015-01-15 14:38
#11

Det låter väldigt misstänksamt om han har ändrat på schemat. Det låter som om något är på gang I mina öron för inte gör man ju sådär. Annars är han löjlig.

Skogsraah
2015-01-15 15:10
#12

Kan bara hålla med ovanstående. Det är ju som att han ber dig om att bli orolig och misstänksam.

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

[Thiah]
2015-01-15 16:54
#13

Han kanske ändrade i schemat för att du inte skulle bli arg för att han jobbar ihop med denna tjej?  Har han möjlighet att välja att inte jobba med henne?

Annons:
Aleya
2015-01-17 10:31
#14

Han ljuger och du känner att du inte kan lita på han… så är det verkligen någon att ha kvar? Det finns faktiskt bättre människor ute. T o m att vara ensam kanske skulle vara bättre än det du just skrev.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Ung1969
2015-01-17 13:38
#15

Tänk över och prata om hur du känner men jag skulle nog inte stannat kvar tråkigt när man inte kan va öppen med varandra Lycka till ni

bettan1967
2015-01-18 12:24
#16

Hej

Känner igen detta med tilliten. Det är svårt att lita på en som ljuger. Min han ljuger också sen säge han att han är ärlig fast jag vet att det inte är så.

Han drog in en av mina bästa vänner.. det han inte vet att jag vet vad han gjort. Ingen hämnd ska han få men vid rätt tillfälle ska han få veta det.


Elisabeth

Upp till toppen
Annons: