Annons:
Etikettkänslor
Läst 3029 ggr
Tiktak697
1/16/15, 10:25 PM

Tve tydlighet

Ska försöka göra min historia kort och tydlig. Men de handlar om någon jag gillar och hen gillar mig tillbaka mot all förmodan men peronen får mig stt tveka med sin tvetydighet och osäkerhet påse på mig själv och de jag tolkat . Vi har det Lite komplicerat eller Udda relation vi har och känner varandra i några år men ingen tajt kontakt bara på arbetsplats lite mer som att vi hälsar pratar lite men mest har hänt med kroppsspråk och blickar . . Men första Åren var de uppvaktning med hungriga blickar som följer en (äter upp en med blicken) komplimanger och personen va modig och framått . Men jag är lite blyg och vissat intresse men också bart blyg och visat tvärt om men ändå en sådana tydlig blyghet som man gör när man är förtjust. Vi tolkar varandra ganska lätt och bra varje rörelse men på senare tid över analyserar jag blir nervös och missar ibland att hälsa och så eller samma sak från bara parten vi över analyserar. Men för mer tid som gått så blir peronen lite osäker ibland nästan, ena stunden pratar personen som vanligt glad och gullig för att sedan gå över till att lossas som att jag inte finns eller när den gjort ett överdrivet hej som va förflöt tar den tillbaka de med att kanske låta bli nästa dag.. Ibland när Jag gör försök till att prata blir personen nervös går in i sig själv nästan som stt dess ansikte kropp ande tag ska snart sugas in i kroppen,får ingen luft andas vill inte stanna men ändå stanna men nästan springa därifrån samtidigt . Då och då försöker personen själv prata men den pratar allt blot lite hastigt eller mumlande med mig annars är peronen väldigt tydlig och självsäker . Men med mig så prata den som ovanstående och jag hinner inte uppfatta ,ursäktar mig säger förlåt och ber personen upprepa sig ,då springer den iväg i all hast. Men den har glansiga ögon när man pratat är lite stel men gör sitt bästa men med tiden mjuknar den,de som gör mig frustrerad är denna tvetydighet att helt plötslig ignorera en . Och man kan skilja på ett hej och hej. Alltså ett välmenta hej eller hastigt men funderat på om den kanske tappar andan de gör ju jag ibland och kan låta lite som ett drygt hej för att man försöker få ut något men blir sådär istället ? Jag vet att det kan va svårt att veta för er eller svårt att tyda men tänkte om någon vart med om liknande och fått någon förståelse eller öppning till varför någon beter sig så eller självs varigt såhär ? Jag förtår också att de kan vara en dålig dag också och massa annat . Men personen får mig att tvivla på mig själv jag är otroligt själv säker och trygg men nu när denna personen Ligger en nära om hjärta tar jag ett litet drygt hej allt för hårt . Och känner såhär, varför göra såhär mot mig ? Är man inte intresserad så låter man bli ta kontakt så den måste va osäker på sig själv och känslorna eller är de ens känslor inblandade kanske har Jag bara vart kär uppöver öronen helt inbillat mig allt . En frustrerad kvinna hjälp ge lite inputt

Mvh Tiktak

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Tiktak697
1/17/15, 12:22 AM
#2

Jag är 30 och haft problem med sen tidernas begynnelse detta de va väl onödig kommentar ? Finns faktiskt åkommor som skriv och läs svårigheter min kära medmänniska

Mvh Tiktak

majaliten
1/17/15, 12:27 AM
#3

Mycket onödig kommentar var är admin ? Kanske kan hjälpa trådskaparen att styckandes och radigera . Men 1 de var onödigt :( tråkigt med sådana människor . Dyslektiker finns ju så och brukar ha jätte problem med hela konstruktionen ush ja respektera

[Devya]
1/17/15, 6:47 AM
#4

Jag har tyvärr svårt att förstå innehållet. Hoppas att någon får ett bättre grepp om texten.

Låter lite som om det handlar om tonåringar i högstadiet men det är det enda jag får ut från den här texten.

pyromanen
1/17/15, 9:48 AM
#5

Tycker låter som att du är överuppmärksam på mycket små nyancer i vad han gör och säger. Om du är intresserad av att lära honom närmare att känna kanske det är dags att göra något? Övervinna blygheten litegran? Gör eller säg något till honom som inte behöver tolkas? Sätt dig bredvid honom på rasten? Le hjärtligt och titta honom i ögonen? Fråga om han vill med o fika?

Maria
1/17/15, 9:54 AM
#6

Jag har försökt läsa texten flera gånger och jag uppfattar det som TS är lite småkär i en kollega.

Beskrivs som udda relation men bara genom blickar och enstaka ord på arbetsplatsen.

Det skulle jag knappast kalla en relation.

Det här med hungriga blickar och glansiga ögon kanske mer är ett önsketänkande än verklighet.

Du får väl börja inleda en riktig konversation. Försöka få igång ett samtal.

När inte ens du kan tyda dessa "tecken" så är det nog stört omöjligt för oss andra på ett forum att gissa.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Mr tony
1/17/15, 10:02 AM
#7

Menade inte att vara otrevlig eller elak, märker nu i efterhand att det lät rätt så otrevligt , ber om ursäkt för det. Men det var en rätt så luddig text…

Honestyisdead
1/17/15, 11:04 AM
#8

Enligt mig har ni ingen relation som i ett förhållande. Tror det är farligt att läsa in en massa som du gör i blickar och enstaka ord.

Prata med personen eller låt det vara. Tolka inte.

Aleya
1/17/15, 11:20 AM
#9

Antingen pratar du eller så skiter du i detta.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Udoon]
1/17/15, 11:43 AM
#10

tycker också det var en underlig text, håller med #6. Och ögon brukar väl vara glansiga?🤔

Tiktak697
1/17/15, 11:58 AM
#11

#7. Situation skulle de nog stå som sajt autocrekt och svårigheter kämpat med dettabi 30 år nu . Tack jag vet Ni har rätt som jag tidigare sa så har jag nog överdrivit allting och över analyserat . Men ska ta mig samman och bjuda ut på fika. Men man vill ju säkert tolka allt på de sättet man vill tolka . Men tack för era svar. Jag är väl uppe i någon 30 års kris av förälskelse

Mvh Tiktak

Upp till toppen
Annons: