Annons:
Etikettsex
Läst 3301 ggr
lillan-65
2015-01-17 12:25

sant eller osant

Jag har en fråga "åt en kompis", ja har letat om det kansje står nåt om det i nån tråd men kan inte se det. Ja antar att det är nån kile/man som måste svara o kan veta best. Om ett "par ska umgås intimt med varan" o den ena (tjejen) inte vil/har lust men kilen/manen vil veldigt myket. Är det då sant att OM han inte får umgås intimt att det då jör jetteont på ahn enda tills han får det eller är det nåt han kansje bara sejer för o få som han vil. MIN KOMPIS skule va jetteglad o taksam för svar.

Annons:
Maria
2015-01-17 12:28
#1

Om det nu är sant för just den här killen så ger det ju honom absolut ingen rättighet att få genomföra sex med någon som inte vill.

Det får han klara på egen "hand"😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Pialinn
2015-01-17 12:32
#2

Man får aldrig tvinga sej till sex. Och att det skulle göra ont tills han får sex är absolut fel. 

Tänk på alla killar som vaknar med ståfräs. Vem ska de ha sex med?

Din kompis kille talar inte sant.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

Tusen
2015-01-17 12:34
#3

Det är bara snack för att få göra det med tjejen. Skulle han ha problem med det så vet han säkert hur han skulle kunna lösa det på egen "hand". 😉. Killen i fråga har säkert varit singel någon gång i sitt liv och då kan man ju fråga han han klarade sig då. 🤪

denstore
2015-01-17 12:42
#4

Njae, ett visst mått av sanning finns det. Om man blir stimulerad konstant under flera timmar, utan "naturlig paus" (typ icke sexuell verksamhet, typ syssla med något helt annat) eller utlösning, så infinner sig ett ganska plågsamt tillstånd.

Dock så är det ju som andra i tråden skriver ingen ursäkt för att kräva sex. Så om han säger att det är jobbigt, så får ni väl hitta på något annat, typ att gå ut och gå på promenad, byta däck eller något annat som inte stimulerar honom sexuellt.

Mr tony
2015-01-17 13:35
#5

Stark erektion kan göra ont!

Ung1969
2015-01-17 13:43
#6

Många kan få ont ja absolut vissa är känsligare än andra min man får jätte ont i sin om han inte får tömma den . Men har jag inte lust så får han göra det på egen hand. Din kompis kille är nog lite för ivrig . Lycka till till din tjej kompis

Annons:
[JenniN]
2015-01-17 15:45
#7

Han borde inte tjata på din kompis att hon måste ha sex med honom för att det gör ont annars, det är jättefel! Då använder han det bara som ursäkt för att få ha sex med din kompis. 

OM han hade haft ont på riktigt så kan han ta hand om det på egen hand utan att tvinga någon annan.

denstore
2015-01-17 16:08
#8

#7 Vadå om? Varför utgå ifrån att han ljuger? Som jag sade innan, så betyder det inte att hon ska tvingas ha sex, men det betyder inte heller att det inte är smärtsamt och frustrerande….

Och nej, det räcker inte säkert att han går och "tar hand om det själv". Om de efter att han gjort det, fortsätter att göra vad de nu gjort för att han ska komma i det tillståndet, så fortsätter det att göra ont.

[JenniN]
2015-01-17 16:11
#9

8# Jo jag kommer utgå ifrån att han ljuger eftersom han tvingar sig på tjejen genom att intala henne att han minsann får ont om hon inte göra som han säger. Vidrigt beteende. 

Jag säger inte att det inte KAN göra ont, men jag säger att om han tvingar sig på henne enbart för egen vinnings  skull så förtjänar han att ha ont!

lillan-65
2015-01-17 17:07
#10

Okej tack, ja ska meddela min kompis om dom olika savren. O som ja vet blir hon aldrig tvingad uten mer "kener sej" tvingad för hon älskar han o så klart inte vil han ska ha ont ju. O ja vet att eftersom dom är gifta så tyker hon att det kansje är henes skjyldighet lite med (ingår så att seja). Tack

Maria
2015-01-17 17:09
#11

#10 Menar hon verkligen det???😮

Jag blir så ledsen när vi har kommit till 2015 och Kvinnor (män) fortfarande tycker att sex är en skyldighet. Har vi verkligen inte utvecklats mer?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Aleya
2015-01-17 20:11
#12

1. Man ska inte göra något man inte vill. 2. Ja, ibland kan det göra ont i pungen på en man om han varit erigerad och inte kommit. Och gjort så under ett tag. Så det är inte osant. Men det sker inte för alla.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Rita-S
2015-01-17 20:26
#13

Det finns något som heter blueballs på engelska. Det gör ont. Japp. det gör även ont på en kille att ha långvarig stånd efter ett tag. Men inget av detta är okej att "guilt-trippa" till sig sex för. Sex är och skall förbli frivilligt för att båda parter vill, inte för att en guilt-trippar den andra att tycka synd om en och offra sig för den andra när man egentligen inte vill.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
denstore
2015-01-17 22:39
#14

Ingen har hävdat att det skulle vara OK att försöka tvinga till sig sex. Jag vet inte hur gamla de inblandade är, men lägg ner snacket om tvång. I första inlägget står det att han vill väldigt mycket, när de är intima. Jag tolkar det lite som att de hånglar på rätt bra, och de kommer till en gräns där han vill mer, och hon inte. Självklart ska hon inte känna sig tvingad att gå vidare, men de kanske ska sluta med vad de sysslar med just då. Låt kollen coola ner sig lite, eller kanske t.o.m åka hem. Men att säga, nej inte mer, men låt oss fortsätta hångla är knappast en lösning. Men det känns rätt tragiskt att se uppslutningen kring bilden om hur killen måste vara en lögnare om hur det känns för honom, och mer eller mindre utmålar honom som våldtäktsman, utan att veta ett skit om honom, henne eller något i deras situation. :(

[höstlöv]
2015-01-17 23:44
#15

Han kan säkert få ont, men det är ingen som helst orsak till att tjata på tjejen (vilket förövrigt är extremt avtändande för de flesta skulle jag gissa). Dessutom kan hon få vestibulit om hon ställer upp när det inte känns bra vilket nog är ungefär 1000 gånger värre än att ha blueballs en liten stund. Tvivlar på att det finns något som hindrar honom från att lösa det själv. Om han försöker tjata sig till sex skulle jag aldrig se honom som en lämplig sexpartner överhuvudtaget.

denstore
2015-01-18 01:00
#16

Nu är i och för sig orsakerna till vestibulit inte säkert fastställda, men varför komma dragande med det nu? Och vem kan avgöra ifall smärtor i kvinnans könsorgan är värre än i mannens? Sånt är ju helt irrelevant i den här diskussionen. Ingen har försvarat hans gnällande, men det är jävligt långt mellan tjatande, som det verkar handla om, enligt första inlägget, och tvång, lögner och orsak till smärta och sjukdom som det nu verkar komma till. Lägg ner skuldbeläggandet tills man känner till hela situationen. Vad var det trådstartaren frågade? Om man som man kan få ont av att vara upphetsad länge, utan att nå klimax. Svaret är ja. Är det anledning för trådskaparens kompis att säga ja när hon inte vill? Självklart inte. Men det var dels inte vad som frågades om, och inte heller något som kan avgöras med den informationen som givits.

[höstlöv]
2015-01-18 11:08
#17

#16  varför är vestibulit värre än blueballs? Det går inte över efter en liten stund utan vissa Kvinnor kan lida av brännande smärta konstant, andra i vissa situationer. Framför allt förmågan till att ha sex verkar bli påverkad så way to go! Det kan ju dock bli bättre med hjälp :)

http://www.vestibulit.se/vardagseffekter

Rent fysiologiskt så är det ett helt annat problem. Att försöka tjata till sig sex är alltid fel enligt mig. Om Kvinnor tidigare haft problem med mycket svampinfektioner kan påfrestningar leda till att vestibulit utvecklas. Stress ska vara en  påverkande orsak. Tror de flesta känner sig stressade när de känner press, om inte annat så försvinner ju ofta sexlusten så låter ganska korkat att pressa människor till att ha sex enligt mig.. Bara att man tjatar visar på hur lite man bryr sig om sin medmänniska, att utnyttja den andras empati sänker en ännu mer enligt mig, framförallt när inget hindrar att man löser det själv.

denstore
2015-01-18 12:11
#18

#18 Nu har jag ju iofs inte alls påstått att testikelsmärtor är värre än vestibulit, men poängen är att det inte var vad som frågades om i trådskaparens inlägg….

Och igen, det är ingen som har rättfärdigat tjatandet om sex. Men sluta upp med skuldbeläggandet när vi inte vet ett dugg om situationen i fråga. I detta fallet är det ju dessutom information i andra hand. Vi har ingen aning om varken vad som sagts, vem som sagt något, hur kontexten har varit eller erfarenheten hos de inblandade personerna.

[höstlöv]
2015-01-18 12:39
#19

#18 i trådstarten frågades det om man kunde ha det eller om han använde det som "press". Om det gör ont eller inte har ingen relevans i vad han kan begära av henne, alltså pressar han henne vilket som. Annars skulle han ju säga att det nog är bäst att de avbryter om hon inte vill. Svårare än så är det inte.

" Är det då sant att OM han inte får umgås intimt att det då jör jetteont på ahn enda tills han får det eller är det nåt han kansje bara sejer för o få som han vil. MIN KOMPIS skule va jetteglad o taksam för svar"

Umgås intimt betyder för de flesta att ha sex med någon annan, inte med sig själv.

denstore
2015-01-18 13:28
#20

Jag skulle vilja säga att umgås intimt är ett betydligt vidare begrepp än sex, särskilt om man med sex menar samlag.

Men igen, det är en fråga om ifall det kan göra ont eller ej, och visst det ingår även en bifråga om det är något han bara säger för att få sin vilja igenom. Jag svarade direkt att det visst kan göra ont, men att det inte är en ursäkt för att kräva sex av någon som inte vill ha det.

Men diskussionen här har mer och mer börjat handla om tvång och skada, utifrån perspektivet att killen i fråga gör något grovt fel. Det var inte frågan, och igen, vi har inte tillräcklig information för att avgöra någonting om de inblandades relation. Har de samlag alls, är de unga eller gamla, har detta pågått en längre tid eller är det ett tillfälle och så vidare.  Att unga grabbar tjatar om sex är ingen nyhet, och inte heller något som kommer att upphöra för att det är rätt eller fel. Det är en del i det pubertala tänkandet. Omogna tonårskillar (även omogna vuxna) tjatar, och mogna tjejer säger nej tills det känns rätt. Det är en del i många pubertala relationer, och tyvärr även i en del vuxna. Att från tjat gå till krav är något helt annat. Av vad som framkommit finns inga krav, ultimatum, hot eller våld, så insinuationerna om lögn och tvång känns hyfsat meningslösa.

Annons:
[höstlöv]
2015-01-18 14:06
#21

#20 med sex menade jag allt inom det begreppet ( oralt, vaginalt mm), man ska inte behöva göra något som inte känns bra. Utifrån frågeställningen tyckte jag att det var viktigt att nämna att även om det gör ont för den andra ska man aldrig göra något som inte känns bra för en själv. Om du tycker det är orelevant så är det ju din personliga åsikt och där skiljer sig våra åt. Att tjata är att begära att någon annan ska ändra sig angående nåt som den uppenbart känner sig tveksam till. Detta är direkt olämpligt  beteende i sexuella sammanhang tyckerjag som sagt.

lillan-65
2015-01-18 15:08
#22

tack för alla svar o det behövs inte fler o ja ska medela min kompis allt men NEJ hon är INTE tvingad o älskar han vet ja.

Upp till toppen
Annons: