Annons:
Etikettsex
Läst 2759 ggr
Mr tony
1/20/15, 11:57 AM

Fantisera om Tidigare partner.

Vet att vissa undrar varför jag ofta skriver trådar relaterade till svartsjuke-tankar.

Detta handlar alltså inte om att jag är svartsjuk utan endast om att jag tycker att det är roligt och lärorikt att läsa om relationer, sex, otrohet, svartsjuka, olika människors värderingar och okej/inte okej och dylikt:)

alla kan ljuga och säga att när jag ligger med min man/ fru så tänker jag aldrig på någon annan osv men låt oss var ärliga.

Till frågan:

Har det hänt eller händer det att under tiden som ni har sex med eran partner, tänker på människor från FÖRR ? ex-fru/flickvän, fylleragg, kk vad som…

Fråga #2

Av vilken anledning?

 saknade ni exet,

  var han/hon bättre i sängen,

 snyggare/mer attraktiv?

finns det känslor kvar?

Fråga # 3

var/ är fantasin/ tankarna ett undermedvetet önskemål?

Ser fram emot massor av svar:) ärliga dessutom:)

MVH

Annons:
Cireea
1/20/15, 12:00 PM
#1

Nej


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

fruktgumman
1/20/15, 12:01 PM
#2

nej, och har inget ex/tidigare sexpartner heller

Rita-S
1/20/15, 12:07 PM
#3

nej.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Skogsraah
1/20/15, 12:20 PM
#4

Nej, definitivt inte.

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

[Hayabusa]
1/20/15, 12:27 PM
#5

Oj, vilken bra frågeställning! För min del är det inte ett aktuellt scenario eftersom jag inte har en partner. Men OM jag hade en partner - skulle det kunna hända? Helt ärligt, det är inte omöjligt. Frågan är dock om jag, i ett skarpt läge, skulle kunna fokusera?

[JenniN]
1/20/15, 12:28 PM
#6

Nej det har inte hänt, om jag skulle känna att jag vill ha sådan återkoppling med mitt ex så hade jag inte blivit tillsammans med min nuvarande, 
Simple as that.

Annons:
[Devya]
1/20/15, 12:52 PM
#7

Nej.

Däremot är ju rollspel spännande men det är ju en helt annan sak.

[Yllhilda]
1/20/15, 1:12 PM
#8

Det har hänt i en av mina relationer, och då för att jag inte mådde bra. 

 Men överlag har man ju fantasier som varierar väldigt mycket med många scenarion, så att ett ex är med på ett hörn då och då tror jag inte är så ovanligt egentligen.

pyromanen
1/20/15, 1:29 PM
#9

Det har alldrig hänt vid sex med partner. Däremot har det hänt " på egen hand" . Och det har då handlat om särskild ehh "häftiga" situationer från "förr i tiden". Inte att mannen ifråga är saknad utan att nån viss episod eller upplevelse är upphetsande att tänka på helt enkelt. Att jag inte tänker på annat vid sex beror inte på att jag försöker vara präktig utan det är för att hjärnan är avstängs och behöver vara det för att jag ska kunna vara helt närvarande i det som händer ( det är skönast så)

Portie
1/20/15, 1:36 PM
#10

Nej det har aldrig hänt. När jag och min pojkvän är med varandra så är det bara han som gäller och jag tänker inte på någon annan då. Har dessutom inte haft någon annan som är bra i sängen så.

ChristineL
1/20/15, 2:53 PM
#11

Nej, det har jag inte, jag fantiserar aldrig om någon annan när jag har sex med min partner. Däremot har jag haft helt fantastiskt sex med ex i mina nattliga drömmar, och då fortfarande haft min partner. Ångestladdat värre. Dock har jag bara haft de drömmarna som gravid och det är ett känt fenomen att man drömmer allt möjligt konstigt.

LinaLj
1/20/15, 3:18 PM
#12

Nej, därför att jag inte kan fantisera om andra saker när jag har sex, då tappar jag bort mig i vad jag gör.

[Yllhilda]
1/20/15, 3:53 PM
#13

Min kompis berättade att hon ibland fantiserar om att hon fortfarande är ihop med sitt ex, men är otrogen mot honom med sin nuvarande. 😂

Annons:
MsSofieG
1/20/15, 4:21 PM
#14

Nej, när jag har sex är jag för inne i det för att ens kunna fantisera eller tänka på annat.

Aleya
1/20/15, 4:28 PM
#15

Det heter ex av en anledning. Och till den anledningen hör att folk är i mitt förflutna och inte framtid. Så nej. Fantiserar inte om mina ex.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Fridaaaa
1/20/15, 5:51 PM
#16

Nej absolut inte.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Ria74
1/20/15, 6:34 PM
#17

Nej, det har aldrig hänt.

Mitt ex är ett ex av en anledning och då vill jag inte ha honom igen varken i vanliga livet eller ha sex med honom i fantasin.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[Yllhilda]
1/20/15, 7:24 PM
#18

Nu blir jag lite fundersam. Finns ingen som gjort det ens en enstaka gång? 🤔 Det kan väl inte bara vara jag som mått så kasst att tankarna flödat iväg åt ett tokigt håll.

MsSofieG
1/20/15, 8:17 PM
#19

Det har aldrig hänt att jag fantiserat om ex. Men i mitt förra förhållande var det så sjukt dåligt på slutet så jag fantiserade lite smått om min nuvarande men det var innan vi var ett par och han bara var en super snygg människa i mina ögon.

Skogsraah
1/20/15, 8:19 PM
#20

Det känns för mig som att sexet är väldigt tråkigt och otillfredsställande om man måste fantisera om någon annan. Då tycker jag snarare man borde avsluta akten.

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Annons:
Kalli
1/20/15, 8:20 PM
#21

Inte aktivt fantiserat, men det har hänt att tankarna vandrat. I så fall är det fullt möjligt att tankarna involverar ett ex. eller liknande. Det har inte handlat om någon undermedveten önskan eller någon annan av de anledningar som TS räknat upp.

Mr tony
1/21/15, 4:24 AM
#22

Kan ha fel men Känns som att det är många som inte vågar säga som det är … Men det förvånar mig inte. För mig känns det som att det är många på detta forum som är så duktiga av sig!

[Devya]
1/21/15, 5:29 AM
#23

#22 Jag tycker att din inställningen är väldigt ful. Om du inte ville höra vad vi har att säga så låt bli att skriva istället för att förolämpa folk som faktiskt tar sig tid att svara.

Jag personligen blir förolämpad av det där då jag har varit ärlig. Jag har aldrig tänkt på något ex då jag har haft sex med min partner. 

Däremot kan jag ha tänkt på något ex då jag har varit ensam. 

Det är två skilda saker. Så om du skulle frågat den frågan så skulle du säkert fått andra svar också. Tycks vara som om du söker bevis för något istället för att faktiskt vara nyfiken på vad andra tycker och tänker.

Zyperior
1/21/15, 6:15 AM
#24

#22 Ställer man en såpass personlig fråga ska man vara glad om man får svar.
Om du frågar någonting men ändå inte vill lita på svaren, varför fråga över huvud taget?

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Mr tony
1/21/15, 7:28 AM
#25

Menade inte Att folk ljuger mera att folk är väldigt tysta om det hära. Jag tror att det finns flera medlemmar här som kan räcka upp handen och säga skyldig . Undrar bara vart dem helt plötsligt tog vägen.

Zyperior
1/21/15, 7:59 AM
#26

Tror inte det är så vanligt som du kanske fått för dig att det är. Iaf inte när det kommer till seriösa förhållanden.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

LinaLj
1/21/15, 8:18 AM
#27

Måste nog hålla med #26. Jag tror att det är ganska ovanligt att man fantiserar överhuvudtaget om annat när man har sex. Och om man gör det så borde ju själva sexet bli allvarligt lidande när man har tankarna på annat håll.

Annons:
[JenniN]
1/21/15, 8:25 AM
#28

25# Du kan ju inte påstå att alla ljuger för att sedan säga att du inte menar att de ljuger. 

Och jag tror att det kanske är vanligt i förhållanden då man inte har kommit över sitt EX, men de som svarat här kanske har seriösa förhållanden och inget halvtjafs.

Mr tony
1/21/15, 8:32 AM
#29

Jag sa Aldrig att jag tror att folk ljuger!!!! Vad är det som är så svårt att fatta!

[JenniN]
1/21/15, 8:33 AM
#30

29# Du skriver att många inte vågar skriva som det är, ljuger de inte då?

[Devya]
1/21/15, 8:52 AM
#31

#29 Same shit different name. Du skriver ju uttryckligen att "det känns" som om folk inte vågar säga som det är. Sen skriver du: "Men det förvånar mig inte. För mig känns det som om  det är många på detta forum som är så duktiga av sig!"

Det sista var väldigt onödigt.

Du frågade och folk svarade.

Mr tony
1/21/15, 9:44 AM
#32

Om man är tyst om en sak så betyder det inte att man har ljugit. Jag menade att det känns som att det fanns medlemmar som är " skyldiga" men inte vill skriva , av vilken som helst anledning. Förstår du skillnaden på att ljuga om en sak och att inte säga något alls? Jag skrev aldrig att folk som redan har skrivit ljuger. Förstod du nu? Ramlade polletten ner? Eller är det för svårt för dig?

ChristineL
1/21/15, 9:47 AM
#33

TS - Tona ner dig lite och acceptera om folk inte vill skriva vissa saker på ett öppet forum.

mytolino
1/21/15, 9:47 AM
#34

Nej och jag skulle aldrig göra det. min partner är definitivt den hetaste jag känner till så det skulle aldrig falla mig i smak att göra något sådant.

Annons:
[Devya]
1/21/15, 9:54 AM
#35

#32 Du skriver på ett tvetydigt sätt och andra tycks ha uppfattat på samma sätt som jag.

Oberoende så förolämpar du människor som inte svarar isåfall. Jag finner din hela inställning i det ena inlägget avskyvärt. 

Du skriver också "skyldiga" och fördömer människor som kanske har tänkt på andra då de har haft sex med sin partner och tro inte att de vill skriva här om du redan fördömer dem. En tråd med en negativ ton kommer inte locka fram större sanningar och du förtjänar inte heller höra dem med tanke på hur du ha redan förlämpat dem.

Mr tony
1/21/15, 9:57 AM
#36

# absolut, men vadå är det ett lite för känsligt ämne?

# 34 tack för ditt svar.

[Devya]
1/21/15, 10:00 AM
#37

#36 Jag tror inte att människor vill svara i din tråd för du verkar vara alltför oförskämd. Har inget att göra med om det är ett känsligt ämne eller ej.

[höstlöv]
1/21/15, 12:34 PM
#38

Jag tror inte att det inte är så vanligt alls, eller har aldrig hört det ifrån mina vänner som jag pratar med det mesta om iaf, betydligt mer känsliga saker än det. Aldrig ens varit i närheten av att tänka tanken om jag ens träffar någon, om jag då skulle fundera på andra skulle det ju uppenbart vara så att man inte klickade vilket skulle betyda att man kanske skulle passa bättre som vänner :) De flesta lever nog i nuet när det gäller sånt.
Sedan är det kanske lite  dumt att ställa frågor och sedan själv säga vad man anser är bra och dåligt, en hint bara. Eller bra om man bara vill få vissa svar såklart :)

Sarah
1/21/15, 12:40 PM
#39

Inte ett känsligt ämne, men om man tänker på annat, vad det än må vara, under sexet så är man väl inte sugen helt enkelt. Är man inne i sexet tänker man ju inte på ngt annat än det, Är man inte engagerad, ja då kan tankarna gå till vad som helst, vad man ska äta till middag, att man borde tvätta osv.

[Yllhilda]
1/21/15, 12:58 PM
#40

#36 För att vara någon som "bara är nyfiken" är jag rädd att du har en ganska dömande ton.  Det faktum att du inte valde att göra en anonym undersökning av det får mig att undra om du inte ville dra ut eventuella "illdådare" i ljuset, få ett ansikte på den som kan göra något sådant.

Vad vill du egentligen ha ut av den här tråden?

[Forest]
1/22/15, 10:34 AM
#41

Jag lever i nuet och jag anser att ingen kan mätas av min man när det gäller sexig och bra sex. Så själv fantiserar jag inte om något ex,kk eller annan. 

Vad min man fantiserar om vet jag inte och ärligt det är väl inte hela värden om han skulle fantisera om någon annan heller det är ju fantasier

Annons:
Upp till toppen
Annons: