Annons:
Etikettkänslor
Läst 3477 ggr
tjiivans
2015-01-20 21:42

Behöver råd om hur han kan tänka/vad jag ska göra

Jag har varit singel i nästan två år och hade börjat att seriöst prata med killar på en dejtingsida. En kille där fångade min uppmärksamhet då han enligt mig är väldigt attraktiv. Så jag skriver en komplimang och vi börjar prata. Mailar ett tag, går över till sms och smsar varje dag i varierade mängd. Jag berättar att jag ska ut och resa i tre veckor tidigt när vi börjar prata och han vill gärna träffas innan jag åker. Vi bestämmer att ses söndagen innan jag åker, dock hade han glömt att han lovat hjälpa en vän att flytta, så vi får flytta det till tisdagen ( jag reser på den fredagen) Han kommer hem till mig på kaffe och allt flyter på grymt och när han åkt hem och vi smsar igen så bestämmer vi en ny träff. Den ska vara helgen efter jag kommer hem från resan. När jag är borta så smsar vi så gott vi kan då vi är i olika tidszooner, men det blir ett helt gäng sms. Vi hade sagt att vi skulle ses på lördagen och äta middag hos honom och dricka vin. Sen frågar han om jag vill sova över. Ja visst säger jag, om du vill. Sen frågar han om jag inte kan komma redan på fredagen. Absolut säger jag. Jag kommer hem efter resan och vi fortsätter att smsa under hela dagarna. Flörtiga och normalt. Så kommer helgen. Den är riktigt mysig. Han fixar mackor, vi dricker öl, det blir en sen kväll, vi hamnar i säng. Lördagen är lite seg, men vi tar en fotopromenad. Vi handlar, lagar middag, dricker vin, kollar skräckfilm. Hela tiden sitter vi väldigt nära och det är mycket kroppskontakt. Lika mycket från båda håll. Vi retas och skrattar. Söndagen kommer och vid 18 så ska jag möta upp min pappa och jag börjar packa ihop mig vid 17 tiden. Märker på honom att det är lite stelare, vi har suttit under dagen och gjort saker på olika håll i soffan, men ändå skedat, brottats i köket och hånglat. En stund innan jag går så börjar han plocka fram mat att värma när jag gått. Fine, jag ska ju ändå gå. Kommer hem och han vet att jag är lite upptagen på kvällen då min syrra flyttar in hos mig. Vi smsar god natt och så. Sen så kommer måndag och jag kan känna av att det inte är samma ton i sms längre. De kommer inte lika frekvent och jag är den som initierar. Det blir tisdag, samma grej. Jag skriver att jag hade en väldigt mysig helg :) Han svarar att: kan inte göra annat än att instämma Det var allt. Detta var i förmiddags och vi har i te hörts av sedan dess. Nått är annorlunda, vi har sagt godnatt varenda kväll sedan två månader tillbaka. Jag tror inte jag får något godnatt ikväll.. Tesyar han mig? Behöver han lite tid? Gjorde jag nått fel? Väntar verkligen en kille så länge på ett "ligg" och sen bara försvinner? Kan nämna att han är 35 och jag 28 då vi är inga tonåringar. Hit me with your thougts!!

tjiivans.blogg.se

spindeohana.blogg.se

Annons:
[EvelinaL]
2015-01-20 21:51
#1

Bara fråga honom rakt ut varför! Det är bättre än att sitta och spekulera och må dåligt.

Tjeja
2015-01-20 21:58
#2

Tja, för endel går ju känslorna över eller låser sig så snart det börjar kännas "för bra" liksom…

När jag läser låter det ju mer som att han av någon anledning vill dra sig ur nu i alla fall. Personligen hade jag lämnad honom bakom mig, lyft på hatten och gått vidare. För jag får intrycket av att det var spännande förut och nu är det inte nytt och spännande längre och då försvann intresset.. Som en tonåring.. endel mognar aldrig, och tyvärr är det oftast "snyggingar" som lever så på sitt utseende och ständigt letar något nytt roligt och spännande.

Om du verkligen vill veta, fråga rakt ut. Alternativt berätta hur du upplever det rakt och ärligt och säg att "eftersom du nu verkar ha tappat intresset så drar jag mig ur helt enkelt." Men då kanske han blir lite nyfiken igen i ett par dagar till.. sen går det över med.

Skulle det i så fall vara något annat som ligger bakom har han ju i alla fall möjligheten att säga det då. Men oavsett.. det kommer nog med största sannolikhet inte bli mer än en trevlig helg att minnas. :(

Hoppas jag har fel!… men har svårt att tro något annorlunda än det intrycket jag fått.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

tjiivans
2015-01-20 22:34
#3

Det är mest det att jag inte vill sabba nått än genom att verka klängig om jag frågar.. Det kanske låter jätte dumt. Jag hade bara hoppats på att min magkänsla inte ska stämma..

tjiivans.blogg.se

spindeohana.blogg.se

Åsa S
2015-01-20 22:35
#4

Känner igen det där från dejtingsidor, män som visar intresse via mail/sms i ett par månader och man går ut på ett par dejter och allt verkar jättebra och sedan börjar de sluta höra av sig eller spelar döda. Hör man av sig säger de jovisst vill jag fortsätta ses men just nu har jag inte tid. Min tolkning är att de hittat nån annan via dejtingsidan som också är intressant som de vill testa och ifall det inte funkar så håller de kvar några reservtjejer som de kan återgå till. Och jag dejtade killar 35-50år och min slutsats är att såna killar finns i alla åldrar.

Sarah
2015-01-20 22:36
#5

Låter som att han inte är intresserad :( men det bästa är såklart att fråga rakt ut.

tjiivans
2015-01-20 22:38
#6

Fan man tappar ju helt hoppet när man läser sånt här ju!

tjiivans.blogg.se

spindeohana.blogg.se

Annons:
redstaryena
2015-01-21 02:51
#7

Jag tycker du ska ha is i magen, ett tag till. Kan hända att han testar dig (omoget) försök att vara lite som vanligt., säg godnatt och så. Tycker inte du ska fråga honom för mycket…inte än i allafall. . Och ville han nu bara ligga, ja då får du tänka likadant. "Kul att ni båda fick " så att säga . Eller så kan du fråga honom att du upplever han lite annorlunda. Och varför det blivit så? Men fråga honom inte om du gjort nåt fel, för det har du inte gjort!

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

Zyperior
2015-01-21 06:53
#8

Som enda kille här hittills kan jag väl säga av egen erfarenhet att har agerat liknande mot en tjej tidigare. 
Anledningen att jag gjorde som jag gjorde va för att jag va väldigt osäker på vad jag ville ha utan att jag visste om det. Jag hade varit tillsammans med mitt ex i 5 år och efter vi gjort slut ville jag ut och dejta igen. Jag va inte så noga, tjej som tjej lite. Vi träffades några gånger och verkade klicka ganska bra så "Why not?" liksom. Men efter ett tag när saker höll på att bli ganska seriösa kände jag mig totalt kvävd. Det kom ganska plötsligt och jag fick panik typ. Till skillnad mot killen du träffat sa jag däremot hur det va ganska snart efter men kände mig ändå usel som gett henne så mycket falska förhoppningar.
Bad om ursäkt 1000 gånger innan hon förlät mig. 
Idag är vi vänner och ses med jämna mellanrum.
Efter det är jag alltid fullt medveten om vad jag vill med tjejer jag träffar och mycket mer försiktig innan det blir massa känslor inblandat. Man kan ibland se råd som "ta det lite som det kommer". Fair enough, men då ska båda va med på det och man ska ha klart för sig att det är det man vill.
Om det inte löser sig med denna killen kan det vara tänkvärt i framtiden så att du enkelt kan vifta bort sådana här killar.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

tjiivans
2015-01-21 07:05
#9

Jag har vart tyst nu sen i går lunch. Han med. Inget god natt, så nått är annorlunda. Jag har is i magen ett tag till. Sjukt mycket att göra på jobb och hemma så jag kan "skylla" på det

tjiivans.blogg.se

spindeohana.blogg.se

OlgaMaria
2015-01-21 07:27
#10

Han verkar inte vara nåt att ha. Om man bryr sig om relationen bekräftar man den andre efter en sån här helg. Han verkar bara vilja ta avstånd. :-/

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Åsa S
2015-01-21 08:12
#11

Det går dock att hitta nån via dejtingsidor jag hittade min man där. Jag testade dock internetdejting i 3år och när jag gav upp och och gav sista snubben en chans då hittade jag mr right. Enligt min erfarenhet så är de där som man mest skickar en massa sms och mail med de som det inner ut i sanden med det blir helt enkelt för mycket och det är rätt jobbigt med alla de där smsen. Med min man gjorde vi så att vi träffades i verkligheten istället, först som vänner och bara gjorde saker ocdan blev det som det blev. Vi ringde knappt eller smsade när vi dejtade och faktiskt så gör vi inte så mycket sånt som gifta heller det är väl mest då nån är sjuk och man måste jobba längre än tänkt då man smsar och säger att man blir sen hem.

[Devya]
2015-01-21 08:56
#12

Det låter tyvärr som han inte är intresserad längre. Han är åtminstone inget att ha om han inte sager rakt ut som det är. Gå vidare.

tjiivans
2015-01-21 09:22
#13

han hörde av sig nu på morran och frågade om jag levde.
Tyckte att jag vart tyst som en mus.
Det samma sa jag!

tjiivans.blogg.se

spindeohana.blogg.se

Annons:
[Devya]
2015-01-21 09:36
#14

#13 Jag skulle hålla ett visst avstånd från honom om jag vore du, bara för att vara på den säkra sidan.

redstaryena
2015-01-21 09:45
#15

Håll honom på halster!😊👍

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

Tjeja
2015-01-21 11:05
#16

Förklara varför du blev tyst istället för att skylla på jobb! Typ:

"Jag upplevde att du drog dig undan så jag tänkte att du kanske tappat intresset? Vill inte jaga efter någon som inte vill lika mycket som jag. :) "

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

tjiivans
2015-01-21 11:49
#17

jag frågade om han vill ses igen.

Det är klart jag vill sa han, vill ju lära känna dig mer.

tjiivans.blogg.se

spindeohana.blogg.se

Sarah
2015-01-21 12:02
[höstlöv]
2015-01-21 12:23
#19

Han kanske hade fattat tycke för dig och var rädd för att vara för "på" och stöta bort dig? Det måste ju inte vara något omoget beteende utan kan lika gärna vara lite osäkerhet inblandat :)

IceTee
2015-01-21 14:12
#20

Förutom alternativen som är dåliga finns det en hel del bättre saker som kunnat hända också 1. Han har varit upptagen 2. Han ville inte kväva dig 3. Han ville se om det faltiskt var så att han hade känslor för dig, och då måste man ibland ta ett steg bakåt för att se hela bilden Jag tycker att du ska träffa honom, men bara ha en mys-kväll. Är han ok med det och tycker det är mysigt så är det uppenbarligen dig han gillar och inte sexet Men jag är bara 20 och har kanske inte varit med om lika mycket… Killarna jag träffat har i alla fall legat med mig några gånger innan det är över. Dessutom är jag rätt naiv och jag har säkert blivit lekt med mer än jag vet för jag tror på alla ursäkter

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
tjiivans
2015-01-21 14:45
#21

jag tror faktiskt att han backade lite då vi hade "tjötat" så mycket om den helgen och sen vart det liksom över.
Då behövde han nog ta ett steg tillbaka och se hela bilden, precis.

Nu verkar det precis som vanligt igen och grejjen är att han vet att jag inte kommer att dyka in i något om jag inte är riktigt intresserad pga av min historik med ett destruktivt förhållande.

Vi har sagt att vi ska ses, men inte bestämt när än

tjiivans.blogg.se

spindeohana.blogg.se

Zyperior
2015-01-21 20:11
#22

Grymt kul att höra att det löst sig för dig, på bästa möjliga sätt också. =)

Vill också passa på att göra ett tillägg till mitt inlägg #8, jag är för närvarande singel, 29 år och med dotter på 3 år. Bor i Gbg-trakten. Om någon "vill ta det lite som det kommer". ;)

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

tjiivans
2015-01-21 21:25
#23

#22 Tack! Jag blev väldigt glad såklart och kommer att ta det lugnt nu, för säger han att han vill ses så ska jag lyssna och lita på det och inte analysera mer än så.

tjiivans.blogg.se

spindeohana.blogg.se

IceTee
2015-01-21 21:31
#24

#23 det tycker jag låter som en klok idé!

Medarbetare på Skor iFokus

[Forest]
2015-01-22 10:08
#25

23 tycker inte du ska ge upp han kanske är en go kille som i grunden är liten funderare som du även verkar vara. Låt det ta lite tid och njut av resan är mitt råd 😉

Tjeja
2015-01-22 22:03
#26

Hejja dig Tjiivans! Hoppas massor att jag verkligen hade fel och att det verkligen är så som du och #20 tror. För det är absolut väldigt möjligt! Hoppas hoppas! 👍

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

tjiivans
2015-01-22 23:37
#27

Jag hoppas hoppas jag med! Idag har vi bestämt en dag att ses. Det känns himla skönt måste jag säga och jag håller tummarna! Tack för era tankar!

tjiivans.blogg.se

spindeohana.blogg.se

Annons:
[Juel70]
2015-01-23 09:15
#28

Själv kan jag bli helt konfunderad av killar som "säger för lite", är korta i sms och samtal, då jag själv gärna pratar och frågar mycket.  Det finns ju dom killar som vet att utnyttja detta, vet hur Kvinnor fungerar och att dom vill ha bekräftelse  på olika sätt och till slut blir hela relationen så att det  bara är kvinnan som försöker, pratar och tar initiativ, men det är precis så dom vill ha det.

Upp till toppen
Annons: