Annons:
Etikettsingel
Läst 1680 ggr
Zyperior
1/21/15, 8:58 PM

Singel med småbarn?

Det är inte killen i (brevet) som skrivit brevet*

Hej Bullen*. Jag är 29 och singel. Jag har en dotter på 3 år. I hela mitt vuxna liv fram tills dess att jag träffade mitt ex va det aldrig problem att hitta tjejer att dejta. Efter att det tagit slut efter 5 år känns det som att det är tvärstopp. Utseendemässigt skiljer det sig inte speciellt mycket. Intressen har ändrats en aning då jag blivit äldre och har barn är inte festande på helger lika högt prioriterat längre. Detta är inget större hinder då jag aldrig dejtat någon jag hittat på krogen ändå. Är det just mitt barn som gör skillnad undrar jag. Mycket kan jag ändra på men aldrig att jag har barn. Spelar det stor roll för en singeltjej om en kille redan har barn?

*(Bullen-referenser. Ett barn- och ungdomsprogram på '80-'90talet som hade inslag som kallades "Veckans brev" kunde låta ungefär så här).

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Annons:
[Hayabusa]
1/21/15, 9:12 PM
#1

Det var verkligen "Bullen-vibbar" över din text. Jag var aningen äldre än du när jag blev singel med två barn. Tjejerna var 5 & 7 år, så de var också snäppet äldre. Jag kan bara prata för mig själv, men jo - det var nog en del tjejer som reagerade negativt. Å andra sidan kan det ha berott på mig också eftersom jag alltid satt barnen i "första rummet" så att säga. Mer än en tjej har haft svårt att acceptera det, men det är ett val jag gjort. Självfallet finns det tjejer som resonerar annorlunda, det gäller "bara" att träffa rätt. Lycka till!

Zyperior
1/21/15, 9:23 PM
#2

Hehe jo jag vet. Jag skrev först texten och sen läste den för mig själv och tänkte att detta påminner ganska mycket om något som skulle kunna vara ett "Veckans brev" och la därför till referenserna. :)
För mig är det likt dig en självklarhet att min dotter går före en ny flickvän. Det kanske utesluter singeltjejer utan barn helt och hållet? Jag kan ju inte räkna med att de ska förstå. Endast singelmammor som gäller kanske?

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Katti
1/21/15, 9:30 PM
#3

Det enda jag tycker att det utesluter är tjejer som inte accepterar att din dotterkommer först Skämtar.

Jag är övertygad om att många tjejer utan barn absolut kan tänka sig en kille med barn. Men det blir ju med automatik så att man måste ta ett större ställningstagande redan tidigt i förhållandet. I alla fall om man inte till att börja med vill ha ett förhållande bara under de tider då dotterna inte är hos dig (och nu utgår jag från att det finns en förälder till med i bilden).

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

[Hayabusa]
1/21/15, 9:31 PM
#4

#2 Min uppfattning är att det är enklare med singelmammor eftersom de är i samma sits. Lätt är det inte, själv lyckades jag aldrig med konststycket att få ihop en relation - vare sig med singeltjejer (utan barn) eller singelmammor. Men, ge inte upp!

tjiivans
1/21/15, 10:37 PM
#5

Jag tror inte att du ska utesluta singeltjejer. Det är nog bara lite trixigare när man har ett barn som man ansvarar för. Jag tror att tjejerna ser det som en ganska stor grej att "konkurrera" med och tror att det är en större sak än vad det behöver vara. Jag kan bara jämföra med mig själv som singel och har hund. Det verkar väldigt avtändande för många killar då de tror att man är enormt bunden och inte kan göra nått. De är ju helt enkelt fel personer som du stött på än så länge. Och som singeltjej, Nope, är killen rätt får han ha barn, zoo, 17 syskon eller whatever ;)

tjiivans.blogg.se

spindeohana.blogg.se

Skogsraah
1/21/15, 10:48 PM
#6

Jag vet av rätt många omkring mig som är tillsammans med partner som har barn sedan innan. Tror också att det är fel personer du stött på 🙂

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Annons:
IceTee
1/22/15, 1:35 AM
#7

Så länge man får vara med när killen spenderar tid med barnet (kanske inte varje gång, och inte direkt från början) så hade jag i alla fall varit helt okej med det! Sen gäller det ju att hitta någon som faktiskt VILL ha barn också, såklart

Medarbetare på Skor iFokus

Annisangel
4/25/15, 11:25 AM
#8

Intressant diskussion detta tycker jag. Jag är singel med en dotter på 4,5 år. Men jag är nog i ett helt annat läge för jag har blivit väldigt sårad i en tidigare relation och därför är väl mitt självförtroende inte hundra alls… Så jag är fruktansvärt misstänksam mot andra män… Kanske blir det bättre kanske inte… Det kändes verkligen Bullen-vibbar här, hehe :)

Många Goa Kramar

Annisangel

viktoria91
4/25/15, 11:32 AM
#9

Beror på, hur ofta har han barnet? Förväntas jag göra något ex skjutsa, köpa saker, laga mat, passa m.m.?

Sarah
4/25/15, 2:23 PM
#10

Nu är det länge sedan jag var singel, men för mig hade problemet inte varit att killen ville sätta sitt barn först, jag kan roa mig på annat håll. För mig hade problemet varit barnet i sig och om det förväntades att jag skulle umgås med det. Har aldrig varit intresserad av att umgås med barn och hade inte velat få ett på köpet så att säga. Det är ngt som förmodligen/ förhoppningsvis ändras nu då jag är gravid med mitt första barn :)

[Hayabusa]
4/25/15, 2:28 PM
#11

#10 Det får vi sannerligen hoppas. I annat fall anar jag ett problem i horisonten.

Sarah
4/25/15, 2:36 PM
#12

Ja, nu är det ju självvalt och ngt jag är glad för, men jag har ju medvetet valt att vänta tills nu (30+). Hade jag varit 25 hade en kille med barn med största sannolikhet gått bort, då jag inte ville ha barn i mitt liv då.

Spöket
4/26/15, 12:06 AM
#13

Eftersom jag har valt att inte skaffa barn så hade jag inte varit särskilt intresserad av en kille som har småbarn, iaf inte om han har 50% av vårdnaden eller mer.

Multi vad?

Annons:
Upp till toppen
Annons: