Annons:
Etikettförhållande
Läst 2082 ggr
taylor__lambert
2015-01-21 23:35

Är så lycklig, måste skriva av mig

Under mitt liv har jag vart med om mycket, ja alla går vi igenom någonting. Min bror gick bort 2010, därefter gick mitt ex bort 2012. Min bror betydde så mycket för mig, mitt ex trodde jag var den rätta fisken ur havet.

Allting har känts som ett evigt mörker sen dess, ingenting har riktigt gått så som jag hade tänkt mig. Saknaden av utbildning gnager fortfarande inom mig men det går väl att leva med.

Så hände det, runt Juni-juli 2014 träffade jag Cody på ett online forum, jag tvekade väldigt mycket först då det inte riktigt var ett sånt forum där man träffar folk för relations syfte. Men jag gav det ett försök, hade inga större förhoppningar, vi har fortfarande inte träffats på riktigt, han bor I Texas och jag här i Sverige, men efter bara en eller två gånger som han och jag hade chattat kände jag att detta var helt rätt. Vi bestämde os bägge för att börja med att ringa varandra via skype, jag har nog aldrig känt mig så nervös förr.

Hans röst var så mörk och kärleksfull att det smälte mitt hjärta helt. Bara efter en veckas ringande gick vi över till video. Det var nog det bästa beslutet någonsin.

Cody och jag har nu varit tillsammans i, vad blir det? 7-8 månader och vi pratar ungefär minst 10 timmar på ett dygn. I December skulle han ha kommit hit, men det vart för dyrt (killar väntar i sista sekund att köpa biljett) så vi bestämde oss för att köra i Januari istället, alltså, nu dvs. Men han fick inte träda in i Sverige, nu har vi bestämt oss för att han ska köpa mig en biljett dit istället,vilket gör det hela lite pirrigare, men jag litar på honom, han bor inte själv utan hos sin syster.

Men, jag kan bara inte fatta hur lyckligt lottad jag är som har fått honom, han är så underbar på så många sätt, han känner mig på så många olika plan, mitt beteende, min personlighet, han vet alltid när nått  är fel. Han är bara helt underbar. Jag trodde aldrig att det skulle finnas så mycket ljus i allt detta mörker jag haft runt omkring mig. Jag älskar honom och jag tror att han och jag kommer att funka bra ihop.

Puh, nu har jag fått skriva av mig lite, känns lite skönare att få släppa ut det hela.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Annons:
[Yllhilda]
2015-01-22 00:00
#1

Vad roligt! 

Jag har själv gått igenom liknande. Han betalade biljetten och hela baletten. Vi hade pratat i ca fyra månader. 

Jag var extremt nervös. Dels för att träffas, dels för att de flesta i familjen och bekanta var minst lika nervösa över mitt upptåg som jag. Vad gjorde jag då för att få ro i både min och deras själ? Jag bad om hans adress och skickade en gullig souvenir. När han fått det visste jag att adressen inte varit påhittad iaf. Jag hade även för säkerhets skull pengar undanstoppade så jag skulle kunna köpa biljett hem om det blev problem.

Men som regel ska det gå helt felfritt och magkänslan leder ofta rätt. Det gjorde det för mig.🙂

IceTee
2015-01-22 01:32
#2

Grattis! Hoppas du kommer iväg snart så ni faktiskt får röra vid varandra också!

Medarbetare på Skor iFokus

taylor__lambert
2015-01-22 11:14
#3

#1 Ja, vi skickade julklappar till varandra så adressen stämmer vilket jag var lite nervös att den inte skulle ha gjort! Men nu känns det säkrare Dock så kan jag inte spela mina spel jag fick utav honom då de är regions kodade -.- (dumma sony) meeeeeeeeen han ska köpa ett nytt ps2 till mig som är amerikanskt så ja kan spela de där spelen 😃 Min mamma var super nervös när hon fick höra om Cody, och var väldigt osäker på det hela, men hon verkar ha insett att vi båda vill samma sak. :3

#2 tack, ja det hoppas jag med! Jag skulle kunna åka nu, men jag har så mycket läkartider att det inte går.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Honestyisdead
2015-01-22 11:52
#4

Jag undrar varför han inte fick komma in i landet?

[Yllhilda]
2015-01-22 13:21
#5

#4 Iaf om man ska in i USA så kan man bli nekad fast man står på amerikansk mark med visum i hand om de hittat något de tycker är lurt, så kanske att det är samma på vägen ut. 🤔 

OT; En snubbe blev tagen till förhör på flygplatsen för att de trodde han försökte mygla till sig amerikansk nationalitet genom att gifta sig med sitt livs kärlek. 🤦‍♂️Sen fick han skriva på ett papper där han inte fick berätta att det förhöret ägt rum.

IceTee
2015-01-22 13:25
#6

#5 han ville gifta sig med någon han älskar. Låter skumt, bäst att förhöra honom! Hahahahaha

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
[Yllhilda]
2015-01-22 13:31
#7

#6 Eller hur? 😂Hon har bott hos honom i flera år i hans hemland.. han måste vara ute efter statshemligheter!

Honestyisdead
2015-01-22 14:26
#8

#5 Jag vet hurdet är att åka till usa. Men här uppfattade jag det som att han inte kom in i sverige. Jag hade oroat mig omdet först var för dyrt och sedan fick han inte komma in i landet och nu ska hon dit.

[Yllhilda]
2015-01-22 14:37
#9

#8 Ja det kan få en att undra. Jag är i sanningens namn också lite nyfiken på det. 🤫 Kanske är det något lurt, kanske var han för rädd att erkänna att han egentligen är flygrädd? Vad vet vi. Men svaren kommer nog när de träffas öga mot öga. 🙂

taylor__lambert
2015-01-22 18:01
#10

#4 han fick inte komma iväg alls för hanns pass var inte tillräckligt gammalt, den ska ju vara minst 3 månader gammalt, den var typ, 2 månader gammal. Sen kan det även ha varit nått annat, han sa något mer som jag inte fattade så mycket utav, Texas är… en skum stat med många egna regler 😛

#8 ja det blir ju dyrt sådär vid jul, det skulle ha kostat honom runt 20 000 (sek) för att bara vara här under julhelgen, nä det vart lite billigare i Januari (typ 10-12 000 sek) och han kunde inte beställa biljetter förrän runt November då han försökte få pengar genom att sälja sitt dyrbara piano (omg jag känner mig hemsk, han sålde sitt fina vintage piano för att kunna ha råd att ta sig hit 😭) dumt att beställa biljetter så sent, jag sa det till honom att han inte riktigt är så smart ibland "I'm a guy! We think differently" var hans svar XD

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

[Yllhilda]
2015-01-22 20:02
#11

#10 Minst 3 månader? Är det utifall att någon kriminell vill sticka i rödaste rappet efter utförd dåd? 🦸‍♂️

He's 'murican, THEREFORE he thinks differently. 😃

[Thiah]
2015-01-22 20:06
#12

Aldrig hört om att någon från Kanada skulle ha problem att komma in i Sverige.

IceTee
2015-01-22 22:43
#13

#12 Texas ligger inte i Kanada, det ligger i USA

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
taylor__lambert
2015-01-23 00:15
#14

#11 lmao, det är ju så dumt att han inte fattade det (kan väl vara för att han aldrig reser med flyg och reser bara genom staterna :p ), tror den regeln är i alla länder, om inte ens 4 månader i vissa länder. Vet även nån regel som säger att passet ska vara giltigt 6 månader (går den ut innan det får du inte åka) efter att du åkt hem (tror det var till oss som åker till USA)

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

[Thiah]
2015-01-23 05:55
#15

#13 ah förlåt. Har blandat ihop den här tråden med en annan. :)

[Thiah]
2015-01-23 05:57
#16

#14 här i Finland kan du skaffa pass och åka samma dag utan problem. Däremot om du t.ex. åker till Turkiet ska passet vara giltigt 6 månader efter hemkomst. Låter som den dum regeln :p

[Devya]
2015-01-23 08:55
#17

Jag vet bara att man får absolut inte flyga till USA om man har ett straffregister. De är väldigt stränga där.

http://wikitravel.org/en/Travelling_with_a_criminal_history 

Vet nu inte hur det är med Sverige.

taylor__lambert
2015-01-23 09:24
#18

Ja, en del regler är dumma, men det är är ju för säkerhets syfte. Men ändååååååååååååååå, jag vill ha min Cody nu!!!!!!

Och det dummaste som var att han inte åkte till Sverige var att han blev av med sitt jobb, de skulle typ ha förnyat ett kontrakt under just januari så de hade inte råd att behålla honom men de tar troligtvis tillbaka honom när kontraktet är förnyat *suck fy och blä*

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Parvel
2015-01-24 16:07
#19

Jag har också en pojkvän som bor i USA, han bor i Maryland dock. Han kom hit förra våren och stannade i tre veckor. Helt underbart, sen var jag hos honom i typ 6 veckor på sommaren. Nu ska han komma hit i sommar igen, vi har kännt varandra i 1,5 år nu :)

Elin Eliasson, Uppsala Läns Kaninhoppare

Medarbetare på Kaninhoppning ifokus

taylor__lambert
2015-01-24 16:31
#20

#19 så roligt 🙂

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Annons:
[SophD]
2015-01-26 22:57
#21

Önskar er lycka till 😃

IceTee
2015-01-26 23:58
#22

Du får säga till när det blir av att åka dit! 🙂

Medarbetare på Skor iFokus

Upp till toppen
Annons: