Annons:
Etikettotrohet
Läst 3289 ggr
[pe3rks]
1/28/15, 5:52 PM

Var går gränsen vid otrohet?

Hej!
Det finns så många olika åsikter om var gränsen vid otrohet går. Vad tycker ni?

Annons:
Saffran0Spice
1/28/15, 5:56 PM
#1

När man medvetet  ger efter för känslor och utövar handlingar/beteenden med en annan person än den du har relation med innan den aktiva relationen är avslutad.

Bjallstal
1/28/15, 5:56 PM
#2

När man gör något som man inte vill att ens partner skulle göra, och vice versa

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

ChristineL
1/28/15, 5:56 PM
#3

Så fort han går bakom ryggen på mig räknar jag det som otrohet. Chat, sms, samtal, mail, dejter…

Scorpio97
1/28/15, 5:57 PM
#4

När man går bakom ryggen på sin partner, och bryter mot dom "reglerna" man tillsammans kommit överens om.


//Jessie

Calcifer
1/28/15, 5:57 PM
#5

För mig är det antingen något fysiskt - kyssar osv. Eller om det finns romantiska känslor där som man inte bortser ifrån. Alltså, om min pojkvän (låtsas att jag har en) får känslor för någon annan så ja, då är det så. Man kan inte alltid hjälpa det. Men om han fortsätter vara tillsammans med mig trots att känslorna för den andre blir större och större och de för mig blir mindre och mindre skulle jag tycka det är otrohet. Sen när det gäller det fysiska. Sex är för mig = otrohet. Omedelbart. Oavsett om personen är full eller inte. Så länge det inte handlar om att denne blivit våldtagen eller dylikt. För då är det absolut inte deras fel. Men fylla är ingen ursäkt. Men däremot om de ger en tjejkompis som de bara har kompiskänslor för en snabb puss på munnen på dennes födelsedag skulle jag inte bry mig nämnvärt faktiskt. 

Det beror helt på känslorna bakom, för mig.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

fruktgumman
1/28/15, 5:57 PM
#6

Det är ju individuellt som sagt. När man gör något bakom ryggen på sin partner som inte skulle vara ok om ens  partner visste om

Annons:
MsSofieG
1/28/15, 5:58 PM
#7

Jag och min sambo har en regel som lyder "om du inte skulle kunna göra det framför mig så är det antagligen otrohet" Då gäller det interaktioner med andra människor.

[pe3rks]
1/28/15, 6:00 PM
#8

Hade ni förlåtit det, om det varit på fyllan? :/

fruktgumman
1/28/15, 6:01 PM
#9

#8 Nej det hade varit slutet på förhållandet

Saffran0Spice
1/28/15, 6:01 PM
#10

#8 Nej, fylla är inte en godtagbar ursäkt.

Cireea
1/28/15, 6:01 PM
#11

#8 Nej.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

MsSofieG
1/28/15, 6:02 PM
#12

#8 För min del beror det helt på vad som hade hänt och med vem det hade varit med.

Calcifer
1/28/15, 6:06 PM
#13

Fylla är för mig aldrig någon ursäkt. Om ingen lagt något i din drink förstås.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Scorpio97
1/28/15, 6:07 PM
#14

#8 Nej, troligtvis inte. Det är fortfarande ett val man gör.


//Jessie

ChristineL
1/28/15, 6:22 PM
#15

#8 - Nej, det finns aldrig någon ursäkt till otrohet.

[JenniN]
1/28/15, 7:47 PM
#16

För mig så är otrohet självklart allt det där uppenbara som kyssar och liknande. Men det är på snudden på otrohet i mina ögon om han skulle fantisera om någon annan, någon verklig person som han kanske jobbar med eller liknande. 
Som tur är så har jag hittat rätt så jag behöver inte oroa mig.

Jag vet inte om jag skulle förlåta, det beror på. Skulle han kyssa en annan tjej på fyllan och villan och sen inte gå vidare med det, utan komma till mig, berätta vad han gjort och så så kanske jag skulle förlåta. 

Men som sagt, jag behöver inte oroa mig. :)

IceTee
1/29/15, 12:58 AM
#17

Interaktioner med romantisk baktanke är för mig otrohet! En kram med en vän- ok En kram med någon som man tycker om "lite extra"- inte ok Och nej, hade min pojkvän gjort något jag klassar som otrohet på fyllan hade han inte blivit förlåten.

Medarbetare på Skor iFokus

Cindy S
1/29/15, 8:22 AM
#18

Det är så otroligt olika från person till person, det måste man komma överens med sin partner, men generellt sätt så handlingar av sexuell eller romantiska natur med andra människor är otrohet. Om den gränsen går vid flörtande, kyssar eller sex är upp till var och en.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

LinaLj
1/29/15, 10:12 AM
#19

När man medvetet döljer eller har dåligt samvete för sitt agerande med en annan person för sin partner så är det otrohet. För mig räknas inte fylla som en "godtagbar ursäkt", tappar man impulskontroll på det sättet när man dricker så håller man sig nykter.

[Forest]
1/29/15, 12:21 PM
#20

Vart gränsen går är olika vad man anser är otrohet eller inte. Jag anser så länge det är smussel och sex indraget så är det otrohet det behövs inte vara närkontakt för att jag klassar det som otrohet.

Annons:
Upp till toppen
Annons: