Annons:
Etikettleva-tillsammans
Läst 4820 ggr
Maja92
2015-01-30 00:05

Utelåst!

Hej alla! Har levt med min sam

Annons:
[xMondSy]
2015-01-30 00:09
#1

Fattas en del av texten eller buggar hemsidan?

Maja92
2015-01-30 00:17
#2

Oj, tryckte fel. Hur som helst. Jag har levt sambo i enbart 4 veckor snart. Har flyttat långt från nära och kära (Stockholm-Malmö). Jag och min sambo bråkade idag på morgonen och jag lämnade lägenhet osams. Behövde komma till jobbet. När jag sedan kommer hem igen passade inte nyckeln. Han hade byt låset. Ringde på för han jobbar natt så jag var säker på att han var hemma. Öppnade inte och försökte ringa honom men svarade inte. Sedan fick jag ett sms typ 30 min senare efter jag hade väntat om jag var i närheten, svarade ja och han öppnade från lägenheten. Han hade asså varit hemma hela tiden och släppte inte in mig. Jag känner verkligen ingen här än så jag kunde inte ringa eller åka hem till någon. Jag börjar tvivla på förhållandet, detta är väl inte ok?

Lia
2015-01-30 00:24
#3

Usch nej fy! Det är ditt hem med, det där är absolut inte okej! Jag hade ringt någon låssmed eller nåt och börjat packa och tagit första bästa flyg hem igen!

Maja92
2015-01-30 00:28
#4

Jo, jag funderar på att göra de. Kände mig så otroligt ovälkommen. Det är ju nu som jag behöver stöd och hjälp i en ny stad. Han sa inget om de när jag frågade.

Lia
2015-01-30 00:29
#5

Har ni varit ett par länge? Har han alltid varit såhär efter till exempel bråk, eller är det nytt?

Maja92
2015-01-30 00:34
#6

Vi har varit ihop i ca 9 -10 månader. Han har en del temperament så jag vill inte argumentera när han är som mest upprörd utan tar de när den värsta stormen är över. Han har inte gjort på detta sättet utan bara gått in i ett annat rum tidigare så detta var nytt.

Annons:
Skogsraah
2015-01-30 00:35
#7

Självklart har du rätt att tvivla på honom. Så gör man inte mot sin sambo!! Det där är att gå långt över gränsen. Sjukt beteende.

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Lia
2015-01-30 00:36
#8

Då är ju relationen ganska färsk. Själv hade jag nog inte valt att flytta ihop så tidigt, men det beror ju också på omständigheterna. Har du hunnit prata med honom om det?

redstaryena
2015-01-30 00:36
#9

Så här gör man verkligen inte som han gjort!! Händer det igen, får du gärna kontakta mig. Inte ska du behöva stå ute låst, utan nånstans att ta vägen i en helt ny stad! Vi är två människor (jag &min son) och två hundar , som i så fall öppnar vår dörr för dig ! Gör han nåt liknande igen, fundera på om du vill fortsätta leva med en person som kan sjunka så lågt…för det är riktigt lågt 👎👎

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

Maja92
2015-01-30 00:45
#10

Tack så mycket :) Fick jobberbjudande nära där han bor så vi passade på. Han vill inte prata om de utan stryker över de med annat. Känner mig sårad och trivs inte alls nu. Var jobbigt klart att lämna allt och alla och saknar dom. Men efter detta vill jag bara flytta tillbaka igen. Känner mig inte alls välkommen längre.

Lia
2015-01-30 00:51
#11

Berätta det för honom! Säg att du inte känner dig välkommen, och fråga hur han skulle känna om du flyttade?

Maja92
2015-01-30 00:55
#12

Ne, jag har beslutat mig. Vad händer nästa gång? Detta var inget allvarligt bråk, blir de mer allvarligt kanske jag inte kommer in alls, alla mina saker förstörda eller något annat. Känner inte att jag kan lita på honom efter detta.

Lia
2015-01-30 00:56
#13

#12 Det förstår jag fullt ut. Jag hade inte heller kunnat återgå till vardagen och hoppats på att det inte ska upprepas. Hoppas det löser sig för dig!!

Annons:
redstaryena
2015-01-30 01:01
#14

#10 Det är ett stort steg att flytta som du gjort, och lämnat "tryggheten" till nåt nytt , med någon annan. När då denne någon, gör som din sambo gjort..ja då förstår jag att du känner som du gör. För han ska ju först och främst värna om dig och att du ska känna dig "hemma" , sen låser han dig ute!? Det finns det ingen ursäkt för. Jäk*** fräckt att sen försöka släta över det hela. Hur understår han sig! Han borde skämmas. Nej det visar lite vem han är , enligt min åsikt i alla fall

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

Honestyisdead
2015-01-30 01:05
#15

#12 Inte konstigt du inte litar oå honom. Han låter inte riktigt klok som byter lås.

Maja92
2015-01-30 01:23
#16

Slår rekord i kortast sambo-boende i min krets iaf. Jag trodde verkligen på oss och så gör han såhär. Med detta beteende förstår han inte vad sambo är utan jag är hans gäst i hans lägenhet som han behagar släppa in när han känner för det. Det är tyvärr sådant man inte ser fören man bor ihop.

[Devya]
2015-01-30 14:11
#17

Det är bara att försöka hitta en egen lägenhet. Det där är ingen människa man kan lita på tydligen. Han har ju gjort så att du har tappat förtroendet för honom och det är en allvarlig sak.

redstaryena
2015-01-30 16:18
#18

#17 det är inte "bara" att försöka hitta en lägenhet…tyvärr. Det råder bostadbrist i denna stan, såvidare man inte kan punga ut med rejält med pengar för en bostadsrätt. Och hyres lgh är det flera års kö. Men antar att det är likadant överallt..? Grejen är den att jag har en lägenhet, 2a + stor balkong, inte så långt ifrån Nobeltorget . Den är möblerad och den kan du få bo i gratis , i fall det skulle bli kris . Själv bor jag med barn och djur i Husie, men den står till ditt förfogande utifall att… Ingen ska behöva känna sig bostadslös, bara för att ens sk sambo har fått hjärnsläpp och byter lås. Antar att du flyttade hit pga honom mest, och att det säkert inte lockar alls nu längre. Men tycker i vart fall att du ska lämna honom . skicka iväg ett PM om det blir akut 

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

[Udoon]
2015-01-30 19:44
#19

men vad är det för jädra tomte som byter lås bara sådär😮 låter inte direkt som någon lysande stjärna, spola och spring!

Zepp
2015-01-30 20:13
#20

Hur många utelåsningar hade du tänkt dig att stå ut med?

Grejen är att han kunde tagit upp det på ett annat sätt, dvs bett dig flytta!

Oandra sidan.. han kan ha haft en dålig dag.. hur många dåliga dagar är du beredd att acceptera per år?

Det är ett dåligt sätt att göra slut på/att utöva utpressning.. eller så är du en sådan dålig människa att han tvingas göra så.. fast du lär få tänka över om ni har någon framtid ihop, hur som helst!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Annons:
Maja92
2015-01-30 21:25
#21

Jag vet när jag gör fel och det är inte fallet. Han har kontrollbehov utan dess like. Får inte ha manliga kamrater osv. Jag är hos föräldrarna nu och ska hämta mina saker på söndag med föräldrarna och flytta hem igen. Så de löser sig.

Honestyisdead
2015-01-30 21:29
#22

#21 Tråkigt med jobbet :(

Men bra att det löser sig.

Zepp
2015-01-30 21:50
#23

Spelar ingen roll vem som gör fel.. man gör inte så!

Och under ett långt förhållande lär man ha flera gräl.. det handlar mer om hur man hanterar sådant!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

redstaryena
2015-01-31 17:34
#24

#21 ett mycket klokt val. 👍 Han var aldrig värd mödan

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

[Forest]
2015-01-31 20:12
#25

21 Låter kanon, tycker inte man bör stanna i ett förhållande om man inte kan prata ut eller lita på varandra till 110%👍

Elsa
2015-01-31 22:43
#26

Tycker också det låter bra! Bättre nu än att det händer fler gånger 🙂 Man ska tänka på sig själv i sådana situationer!


Vildsvin
2015-02-02 17:01
#27

Är killen från en annan kultur?

Annons:
redstaryena
2015-02-02 21:09
#28

#27 Vad har det med saken att göra? Dessutom har problemet löst sig nu. Hon lämnade honom👍

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

Zepp
2015-02-02 21:45
#29

Psykopati saknar kultur eller religion, det är en mental åkoma!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Honestyisdead
2015-02-02 21:51
#30

#29 Knappast så att du kan ställa diagnos.

Maja92
2015-02-02 22:03
#31

Nej, han är svensk om det nu har någon betydelse. Mina saker är hämtade och jag är hos mina föräldrar nu. Han har het tempramet med ADD som han har sökt hjälp för idag vilket gör min glad för hans skull och hans omgivning.

redstaryena
2015-02-03 12:23
#32

#31 Verkar som om ni inte är allt för ovänner . Det är super när det kan sluta så pass bra

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

Maja92
2015-02-03 22:31
#33

Vi har nu kontakt på mina villkor. Har sagt att om han på något sätt inte lyssnar när jag säger ifrån eller på något sätt pressar mig kommer jag att bryta kontakten helt.

Upp till toppen
Annons: