Annons:
Etikettdejting
Läst 1189 ggr
jiwisto
2/3/15, 9:58 AM

Festkväll för alla vi som ligger i separation!?

Hejsan,

Går du igenom en separation just nu precis som jag, och känslorna dina hänger bitvis utanpå kroppen och vanmakten samt humöret är lika oberäkneligt som vädret? Då tycker jag du ska fortsätta läsa detta!

Det är väldigt jobbigt, för att inte säga jä**gt jobbigt att ta sig igenom en separation och komma ur den och med bra självkänsla för att kunna starta upp sitt nya liv med både lust & glädje under denna fas som man tvingas gå igenom innan men kommit loss från sin partner helt & hållet. Att bestämma sig för att separera och flytta isär kan ske på kort tid och genom några ord…men tiden det kan ta innan gemensam bostad är såld samt ny bostad är inköpt och man verkligen kommer i från varandra, kan bli oerhört lång, plågsam & jobbig. Jag vet vad jag talar om då detta händer mig just nu, och längtan efter glädje & positivism är nu stark & efterlängtad då det just nu känns som att man aldrig kommer få uppleva det igen.

Det måste finnas flera andra inne på denna sajt som befinner sig i samma läge som mig just, så därför fick jag följande både galna som lockande idé nyss:

Varför inte träffas alla tillsammans en kväll och gå ut på stan och helt enkelt slå klackarna i taket?

Då kan vi älta våra kommande ex, tanka bekräftelse och inte minst…byta ut den trista ensamhetens väntan på att man ska få komma ur relationen genom att umgås och kanske träffa nya blivande vänner i samma situation!

 Se det som en form av "Reclaim The Feelgood Moments" som försvann på 1 sekund den dagen du eller din partner gjorde slut…och all feelgood-känsla som byggts upp under lång tid - åkte rakt ner i avloppet! Jag har bestämt mig för att vägra bära offerkoftan och i stället gå vidare direkt genom att ha kul och redan nu hitta på trevliga saker tills jag kommit ur min havererad relation, så vem av er känner likadant och skulle vilja hänga med mig på detta initiativ för att prova ett nytt grepp?

FÖRSLAG:
 Vi skulle kunna ses på ett trevligt ställe i Stockholm city nån fredakväll och boka bord för att äta & dricka gott tillsammans, och därefter går de som önskar vidare till ett trevligt ställe och skakar lite rumpa ihop! Vad tror ni om detta, kan det vara något? Jag tror på detta, det blir inte roligare än man gör det…så varför inte göra det med personer i samma båt

Vi kan styra upp det till en fredag eller lördag framöver då de allra flesta kan hänga med. Jag kan ta hand om planeringen och bokningar (jobbar som projektledare).

VILL DU HÄNGA MED?
 Skriv ett inlägg i denna tråd, och ange datum för den fre-eller lördagskväll (förslagsvis runt löning den 27 eller 28:e februari) då du önskar gå ut med oss alla andra som vill delta i detta för att ha en oförglömligt trevlig kväll mitt i en uppslitande separation…där vi kan älta & skratta ihop…för älta tillhör läkningsprocessen - så ser jag till att boka restaurang åt oss när vi fått ihop lite folk.

Jag vet, det är en smått galen idé, men just nu är det mesta galet i en separation så why not passa på och göra det lite bättre…

 Hoppas vi hörs & ses

Tappa inte sugen - världen är redan full av tappade sugar...

Annons:
Honestyisdead
2/3/15, 12:27 PM
#1

En bra ide. Tyvärr är det lite långt för mig. 60 mil :(

[Hayabusa]
2/3/15, 12:38 PM
#2

#1 Exakt - 60 mil enkel resa dessutom.. 😕

Honestyisdead
2/3/15, 12:46 PM
#3

#2 precis!

Var bor du?

[Hayabusa]
2/3/15, 1:29 PM
#4

#3 Utanför Ängelholm, på Bjärehalvön.

Upp till toppen
Annons: