Annons:
Etikettkänslor
Läst 2438 ggr
Månmara
2015-02-13 12:51

Komplicerade känslor och komplicerat killkompis

Hej,

Jag behöver lite råd eftersom jag inte riktigt kan tänka klart i den här situationen. 

Jag hade en killkompis som var en av mina bästa vänner i ungefär 5 år. Så nära som vi var i vår vänskap har jag aldrig varit med någon - det kändes precis som att vi var tillsammans utan allt det där intima. Vi kunde prata om allting och vi behövde bara byta en blick för att förstå vad den andra tänkte. Sen så började vi gymnasiet och allt var precis som vanligt, vi hängde emellan åt och försökte träffas varje helg, (vilket gav mig något att se fram emot eftersom jag avskydde programmet jag läste just då) men i slutet av tredje ring så började vi glida allt mer och mer ifrån varandra. Vi bråkade ofta och vi var inne i en känslospiral som jag inte orkade med. Jag kunde inte hantera det just då, så jag sa upp kontakten med honom. Efter att jag gjort det var det som en tyngd som lyftes från mina axlar - jag behövde inte oroa mig för honom något mer. Och jag mådde hur bra som helst i två år (jag är 21 nu) tills jag vaknade en morgon från en dröm där han var med i och helt plötsligt så kom allting tillbaka - alla minnen, alla känslor, både bra och dåliga. Allting kom tillbaks och jag mådde jättedåligt igen. Jag rådfrågade mina två bästa vänner om vad jag skulle göra och de båda var överens om att jag skulle höra av mig till honom. Så det gjorde jag. 

Jag bad om ursäkt för hur jag hade betett mig och att jag ville träffas så vi kunde prata. Och det gick han med på. Vi pratade och han sa att allt var bra mellan oss, men jag kände mig fortfarande otroligt skyldig, jag kände att allt var mitt fel. Under några veckor var allt bra igen, vi sms:ade och skojade med varandra precis som att vi aldrig hade brutit upp. Men han ville aldrig träffa mig. Jag kunde fråga hur många gånger som helst ifall vi inte kunde ses men han var alltid upptagen. "Jaha, när kan du träffas då?", frågade jag och fick till svar; "Det vet jag inte." Och sen hörde han inte av sig när han kunde. Med att han började bete sig så så kom mina hjärnspöken tillbaka och jag började må dåligt igen, precis på samma sätt som innan vi bröt upp. 

Jag skrev ett långt sms till honom om vad jag kände och hur dåligt jag mådde och han svarade på ett sätt som sa att han i princip inte brydde sig. Sen har vi inte skrivit mer. Och problemet är att jag inte kan få ut honom ur huvudet! Han spökar fortfarande och det driver mig till vansinne att jag går och mår dåligt över honom. 

Min kompis säger att jag ska skriva ett brev om hur jag känner och det jag vill få sagt och säga det till honom, men problemet var ju att han inte ville träffa mig. Och dessutom så har jag ingen lust att höra av mig till honom igen, för jag vet inte om jag orkar dra upp alla gamla trådar igen. Kanske är det bäst att komma över honom igen?

Någon som har varit i liknande situation och vet vad som kan göras?

Annons:
Sarah
2015-02-13 12:54
#1

Släpp honom, han är inte intresserad av att umgås.

Månmara
2015-02-13 13:02
#2

Grejen är att han är så dubbel. När vi träffades efter uppbrottet så ville han starta företag med mig och köpa ett gammalt hotell och återöppna mm. Varför säger man så till någon man inte vill umgås med? Jag är så förvirrad.

KitoBonito
2015-02-13 13:51
#3

Usch vad tråkigt att han inte riktigt vill. Kanske är han fortfarande sårad från det som hände? Jag kan själv känna "dåliga" känslor ibland (speciellt i början) när min fd. bästis började "komma tillbaka" och vi är inte direkt tajta nu heller. Det tog minst 3 år för mig att komma över att hon "lämnade mig". Nu har det dock gått fler år mellan oss än vad det gjort er. Vad tror du om att vara rak på sak och fråga honom vad han tänker och vad han vill?  Fråga honom om du ska strunta i det hela eller inte. 

Kram!

Månmara
2015-02-13 18:23
#4

#3 tack för svaret! Jag har frågat honom vad han tänker och vill hundra gånger men han är expert på att undvika att svara och vända på frågan mot mig istället. Det som är jobbigt, han kan aldrig säga vad han tycker eller vad han vill.

Sarah
2015-02-13 19:26
#5

Folk kan kläcka ur sig massa saker, men agerandet säger sitt. Han vill ju inte umgås.

Zyperior
2015-02-13 20:00
#6

Precis som en del säger så vill han inte umgås. Det är inte mycket att göra åt tyvärr. Släpp honom och försök bygga upp det du önskar ha med honom, med någon annan du känner som vill samma sak.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Annons:
[JenniN]
2015-02-14 10:40
#7

Att han pratade om att öppna hotell och sådär var nog bara dagdrömmar. Oftast inte något man menar när man pratar med någon man innan inte pratat med på två år. 

Men som de övre säger, han är inte intresserad,

Upp till toppen
Annons: