Annons:
Etikettförhållande
Läst 3399 ggr
bettan1967
2/13/15, 3:41 PM

punkten att nu fick det vara nog

Jag har skrivit tidigare här och det senaste beklaga jag mig rejält om min särbon ex. ber om ursäkt för det. Jag har hittat min punkt och lämnat mannen. Och jag behövde få från er här och tacksam till en av mina döttrar. Jag jobbar med mina känslor men fattar vilket övertag denna har haft. Visst det kommer tunga känslor men har inte förskönat dem utan bekräftat istället. Så fort jag tänker på han då kommer klumpen med ångest i magen och bara känner hur det destruktiva tar över. Det vill jag inte ha. Tack för er som orka läsa


Elisabeth

Annons:
Honestyisdead
2/13/15, 3:46 PM
#1

Klokt beslut!  Det kommer bli lättare :)

ChristineL
2/13/15, 3:58 PM
#2

Mycket bra beslut!

bettan1967
2/14/15, 9:13 AM
#3

Tack för ert stöd. Det behövs. I två kvällar på raken har min sjuka sida triggat i gång med svartsjuka men förstår att det är så han vill ha mig men jag har inte ringt honom utan försöker att bryta mitt tankemönster. Pratar med en av mina döttrar som gått i genom samma sak och skriver mm.


Elisabeth

GråttNyttHår
2/14/15, 9:40 AM
#4

Bra att du tog dig ur något som inte var bra för dig. Men får jag undra varför du inte pratar med en väninna eller psykolog istället för ditt barn? Är det verkligen din dotters plats att ge dig råd i detta? Eftersom du säger att din sjuka sida triggas. Då låter det som att du kanske behöver mer någon som kan detta.

Den enda som kan ändra dig är du.

bettan1967
2/17/15, 1:37 PM
#5

Jag pratar ogärna med mina barn men min ena dotter har gett mig tankar från en sjuk relation och mannen hon fick en son med och hon vet Hur svårt det är att bryta en sådan här relation. Jag har KBT och 12 stegsprogrammet.


Elisabeth

Gur4m1
2/18/15, 5:28 AM
#6

#4 fast hur är en väninna mer kunnig än en dotter? Jag är nog dne frsta som min mamma berättar om dina problem till, jag är vuxen. De tär Ts dotter med, om hon upplevt samma sak som modern. Ser ingenting märkligt i att en mor och dotter har en väninne-relation. Jag och min mamma pratar om allt, det gjorde vi däremot inte när jag var ett barn, då var hon ju min mamma. En dotter känner väl sin mor rätt bra kan man iallafall tänka sig…

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Annons:
bettan1967
2/18/15, 4:18 PM
#7

Jag har vänner som jag pratar med som varit i samma situation. Men i detta läge kanske jag även behövde min dotters ord. Vi bägge arbetar inom psykiatrin och tyvärr så blir man blind på sig själv men lättare och finnas för andra och nu kom jag till en punkt att jag behövde en spegling från mon dotter. Hon är liksom 27 år och ingen tonåring.


Elisabeth

[Forest]
2/18/15, 7:14 PM
#8

Jag läste något inlägg där du hade lust att skrika på( din särbos ex då henne  hon ringer och blandar i din särbo (numera ex i hennes provatliv). Vad jag blir mer fundersam på är varför säger då inte ditt ex åt sitt ex att han inte bryr sig om hennes privatliv? Han har ett ansvar och det är att vara en bra pappa. Detta var helt ot.

Jag hoppas allt löser sig och att du får lära känna dig själv igen att du kan gå vidare lycka till :D

[Thiah]
2/19/15, 7:54 AM
#9

Vill bara kommentera att jag tycker det är jättefint att du och din dotter kan prata om sådant här. Och som du säger, din dotter är inte direkt en tonåring mer.

bettan1967
2/26/15, 8:59 AM
#10

#8 jo det har jag sagt till han men han kommer bara med ursäkter som låter så här. Hon kan inte prata med sin man, jag lyssnar inte så noga, hon har en pappa men ser nog mig som en pappa ( över tjugo års ålders skillnad), nä han kan inte göra sig osams med henne för hennes man och min fd jobbar på samma jobb och då kan han få skit på jobbet. Mm,. Jag fattar att han vill vara delaktig där och att det handlar om makt och kontroll över dem. För jag vet också hur de är denna familj men just nu känner jag mig befriad från detta. Synd bara på nästa kvinna som han kommer träffa. Han älskar svaga Kvinnor. Den han träffa innan mig upplevde samma sak och där har han vänt till hans fördel fast jag hört hennes egna ord.


Elisabeth

MrLife
2/26/15, 9:35 AM
#11

Nu har ju inte jag läst allting du har skrivit, men jag tycker du ska vara riktigt stolt över dig själv som har tagit det här steget som du har gjort.
Förstår att det verkligen inte var lätt, men det gör ju bara att du ska vara ännu mer stolt över dig själv!!

Upp till toppen
Annons: