Annons:
Etikettpsykologi
Läst 3374 ggr
redstaryena
2/15/15, 2:14 AM

Mår dåligt ...och Hejdå

Vet inte varför men ville nog mest skriva av mig. Och jag är glad att det i alla fall finns avtryck ifrån mig nånstans där ute i cosmos😊 Har mått dåligt mer än halva mitt liv och inte uppnått något alls, som varken jag, min familj eller min son kommer att kunna känna sig stolta över. Jag har alltid sett mig som en person ingen kan ställa sig på. Med den som stått på mig allra mest, är jag själv. Har velat ta mitt liv, så många ggr i perioder men inte vetat på vilket sätt. Och eftersom jag alltid varit rädd över att göra det själv, har jag bett till Gud i omgångar…att han ska hjälpa mig. Jag vet att det är en självisk handling att lämna jorden på egen hand. Men jag har verkligen rannsakat mig själv. Min son får det super bra med min familj. Min mamma har alltid varit en bättre morsa till honom än jag varit. Min hund (har numera bara en) kommer att tas väl omhand av min bror. Är inte intresserad av att äta mediciner. Mer än halva mitt liv har redan passerat och känns som ett utdraget lidande än så länge. Är nu bara ute efter att få vila mig från det. Är så jäkla trött på att leva i detta mörker. Vet inte vem ni alla är egentligen,, men tackar er ändå för en givande tid här inne på I fokus.

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

Annons:
Tarotstollan
2/15/15, 3:27 AM
#1

Snälla du, ge inte upp! Ring till sjukvården, polisen, en präst eller någon som du kan prata med.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tusen
2/15/15, 4:19 AM
#2

Snälla. Ge inte upp! Det finns så många i din omgivning som älskar dig för just den du är. Be om HJÄLP! Du är värdefull och kan inte ersättas av någon. Jag är övertygad att både din son och hund inget hellre vill än att ha dig i sin närhet. Så snälla, ge inte upp. Det finns andra lösningar som är mycket bättre än att du lämnar allt och alla.

vallhund
2/15/15, 5:10 AM
#3

Vi finns o vi vill ha dig kvar! Du har fastnat i en felaktig tankespiral om du tror att din son skulle få det bättre hos din mamma. I själva verket så ger du honom en signal som säger att det är OK att ge upp, dvs ta livet av sig, att det alltid finns en bakväg ut ur livet.

När jag mådde som sämst tog min då "ung vuxen" son tag i mig o sa att han aldrig skulle förlåta mig om jag tog livet av mig. Insikten, betydelsen av den meningen finns för alltid kvar i mig. Vi har ingen supertajt relation det kan gå månader utan kontakt, när han blev ensamstående med två väldigt små barn, lämnade jag allt o flyttade in som backupp. När jag nyligen riskerade att dö pga status epileptikus så lämnade han allt för att finnas där för mig.

Självklart skall man inte leva för andra, men man har viss skyldighet att inte lämna efter sig smärta, sorg o känslor av skuld.

Vi finns!

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[Devya]
2/15/15, 7:45 AM
#4

Jag har aldrig velat leva men jag har aldrig velat förorsaka min familj och mina vänner smärta och därför har jag valt att fortsätta. Jag vet också att livet har sina upp och ner. Det är de där små ljuspunkterna i livet som gör det ibland uthärdligt att ta sig vidare.

Älskar du din son så vill du inte att han ska bli utan mamma. Oberoende om du tycker att din egen mamma är bättre för honom så kan du inte veta det här alldeles säkert. Alla behöver sin mamma… Jag blir riktigt ledsen över att höra att du kan tänka dig att lämna ditt barn. Försök kämpa vidare för din pojkes skull. För hans skull, försök hitta hjälp och må bättre.

Dödsfall i en familj är otroligt svårt. Det är något man aldrig riktigt kan återhämta sig från. Jag kan också tro att din pojke lär få det otroligt svårt med tankarna på att hans egen mamma valde att ta livet av sig…

Både du och din familj förtjänar att må bra. Det är bara att försöka fortsätta. Din tid är inte ute ännu så försök inte skynda på det.

Tjeja
2/15/15, 7:50 AM
#5

HEY!!! Din SON kommer INTE att få det bättre utan dig! Du kommer att skada honom för resten av hans liv om du lämnar jorden nu!!!!!

Ditt liv är inte till för dig själv i första hand sedan du skaffade barn utan nu är du ansvarig för honom! Din mamma kan vara en fantastisk person och mormor, men hon kommer ALDRIG att vara DU!!!

… Håll kvar vid livet och ta ditt ansvar!!! Det finns hjälp att få och perioder i ditt liv som kommer vara mindre jobbiga och kännas mer meningsfulla än just nu!

men framför allt DIN SON BEHÖVER DIG mer än sin mormor!!!!!!!!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Lina Strindlund
2/15/15, 1:28 PM
#6

Det här kommer låta som ett störande inlägg, men , när jag började äta mer rawfood, så mådde jag så mkt bättre! Även om jag fått kämpa och det gått upp och ner. (detox) Jag har aldrig velat ta livet av mig, men jag har varit så frustrerad…helt sjukt har jag känt mig. Men det beror på obalans i kroppen, och du är vad du äter så… istället får mediciner tar jag rawfood =frukt mm. Det ger liv och det ger harmoni och glädje! mediciner ger kanske det, men det ger också biverkningar och kroppen mår ju inte bra av det i längden. Även D vitamin hjälpte mig i vinter depressionen förra vintern som verkligen var hemsk. :(  ursäkta ville bara ge konkreta tips.


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

Annons:
Aleya
2/15/15, 1:46 PM
#7

Jag kan säga att det blir inte bättre för att man dör. Träffar anhöriga i mitt jobb som förlorat de dom älskar för att dom tagit sitt liv. Och det är hemskt med smärtan dom får stå ut med. Sök hjälp!

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Lina Strindlund
2/15/15, 2:32 PM
#8

Det finns alltid anledning att leva… tycker jag. jag tror iofs att man lever vidare efter döden. Men isåfall tar man med sig sorgen och allting dit… så det löser ju ingenting… enligt min "tro ". Och de man lämnar efter sig kommer alltid känna skuld och en stor sorg. iaf de som verkligen försöker bry sig om en.


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

lillan-65
2/15/15, 4:44 PM
#9

Vil bara seja att livet kan "venda snabare en du tror till nåt bra". Det jorde det för mej jenom en slump bara. Jag hade slutat hoppas, men IDAG (o dagarna innan dess) är ja glad att ja INTE gav upp som ja tenkte många gånger i hemlighet. O när det vel vänder blir man en starkare person inuti sej o får lust till mer med. SÅ NEJ, je inte upp snella.  Nu har vi nog olika problem men det kvitar ju för det är ju lika jobit endå när alla lösnignar är som bortblåsta. Men en lösnign kan va nermere en du tror o vet. Från en som vet att det omöjliga kan bli möjlit.

[Kaoskaos]
2/15/15, 10:20 PM
#10

Först sviker din sons pappa din son ! Och nu sviker du sonen ! Detta kommer ge sonen märken för livet ! Så se till att få den hjälp du behöver för det finns hjälp att få!

[Silverräv69]
2/15/15, 10:30 PM
#11

Jag ber för att du inte ska ge upp och se ljuset, kärleken och hoppet framför dig! Du är viktig här på jorden och du kanske inte har genomfört din uppgift ännu! Som ett barn till en förälder som begått självmord…Ett tips! Din son kommer absolut inte få det bättre utan dig, du kommer lämna ett stort hål i hans hjärta, lika mycket smärta och svärta som du bär med dig nu!! Samt frågor på varför du lämnade honom, han kommer inte se det som en befrielse att förlora dig också!

Aristarcos
2/16/15, 9:51 AM
#12

Du måste leva för din sons skull. Ge inte upp. Sök vård !!! Omgående !

LinaLj
2/16/15, 11:55 AM
#13

Jag kan säga att din sons liv inte kommer att bli bättre utan dig och att han inte kommer att se det på det sättet. Jag vet för min pappa tog sitt liv när jag var två år. Jag har fått leva mitt liv utan honom och jag kan säga att det är inget jag önskar någon annan. Jag skulle ge vad som helst för att få chansen att lära känna min pappa. 

Så ge din son chansen att lära känna dig. Han kommer att vara en mycket lyckligare människa för det.

Annons:
Aristarcos
2/18/15, 12:21 PM
#14

TS verkar tyvärr inte varit inloggad sen första inlägget 😕

Denna kommentar har tagits bort.
Aristarcos
2/18/15, 11:23 PM
#16

Så himla onödigt… usch blir ledsen när personer inte ser någon annan utväg…Man kan ju bara hoppas att någon sett inläggen som känner personen  och förhindrat det så hon får vård.

MrLife
2/19/15, 10:55 AM
#17

Men det är klart att personen mådde sämre av era inlägg…
Ni sa ju bland annat det "Tänk på din son", "gör det inte för din sons skull"
Tror ni inte att personen redan har tänkt på att hon sviker sin son?

När ni skriver så, så ger ni ju bara personen ännu mer ångest över att hon känner som hon gör.
Jag förstår att ni ville hjälpa, men ärligt talat…..det gjorde ni inte.

Jag hoppas att personen lever och inte tog sitt liv efter det hon skrev.
För jag har så mycket jag vill ge henne.

Tjeja
2/19/15, 11:13 AM
#18

#17 Eller så är den extra ångesten på motsidan av för eller mot ett självmordsbeslut.

Att tro att man hjälper sitt barn genom att ta livet av sig så tror man ju fel! Måendet kanske blir sämre för tillfället men är ändå insikt i vad som är bäst för barnet som kan bromsa ett felaktigt beslut. Och därmed kanske ge just det utrymmet som behövs för att någon ska hinna fånga upp personen innan det är försent.

Givetvis har TS funderat mångt och mycket över vad som är bäst för barnet, men uppenbarligen har hen kommit fram till fel slutsats om hen tror att dö är det bästa för barnet! Och då behövs motprotester för att vända den felaktiga tankebanan!

Givetvis är inte att må sämre men överleva målet för en suicid person, inte vårt mål heller, men överlevnad ger möjlighet till förändring! Att genomföra ett självmord är definitivt och kan inte förändras när döden väl är ett faktum!

Nej vi har inte pushat någon över gränsen med våra protester! Vi har gjort det vi kan för att hjälpa TS vrida tillbaka tankarna på rätt bana!!!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Sarah
2/19/15, 11:14 AM
#19

#17 men kom igen, du kan inte anklaga folk i tråden för att göra saken värre. Tycker att det är ett lämpligt argument att säga att barn inte alls kommer få det toppen om deras föräldrar begår självmord. Tror att det är det enda som kan få en förälder att, om möjligt, ändra sig.

Lina Strindlund
2/19/15, 2:01 PM
#20

jag tycker alla skrev bra saker som kan få TS att känna sig viktig , behövd och tänka på sin son.


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

Annons:
Upp till toppen
Annons: