Annons:
Etikettförhållande
Läst 6480 ggr
Duvethon
2015-02-17 21:42

Svårt att få känslor?

Hej!

Jag har haft några förhållanden som har varit helt okej, de flesta har ofta slutat med att jag har slutat höra av mig och att relationen i sig inte har varit så bra. Jag känner mig ofta instängd i förhållanden och har svårt att få känslor, tycker om en kille men inte mer än så.

Det finns en kille som jag har träffat till och från, som är den enda som jag faktiskt fastnat för. Han är precis som mig, har svårt att få känslor och att binda sig. Det slutade i att jag blev sårad, och hamnade i ett kk-förhållande med honom bara för att jag ville ha honom i mitt liv. Han har en liknande uppväxt som mig och det gör att det är lättare för mig att öppna mig för honom. Vi har börjat prata igen och han har bjudit hem mig till honom, det var ett tag sen vi träffades och det enda jag vill just nu är att få tillbaka honom. Mina vänner vill inte att jag ska träffa honom mer men de har inte sett den fina sidan av honom, de förstår inte riktigt att jag behöver en kille i mitt liv som har gått igenom mycket och som kan stötta mig i jobbiga situationer. Om jag gör detta så är jag rädd för att bli sårad igen men samtidigt så har jag svårt att få känslor och han är en av få som jag verkligen tyckt om. Vill egentligen bara skriva av mig, jag förstår inte varför jag har så svårt att få känslor och när jag verkligen träffat en kille som jag tycker om så blir jag sårad och börjar om på ruta 1.

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

Annons:
OlgaMaria
2015-02-17 21:54
#1

Du har lätt för att känna dig instängd i förhållanden. Jag tror att anledningen till att du fått känslor för den här killen och känner att du tycker om honom, är just för att han inte överlåter sig till en relation. Han är flyktig och då behöver du inte känna dig instängd, utan blir kvar med endast känslorna av attraktion och viljan att vara med honom.

Frågan du behöver ställa dig är vad du vill ha, vem du behöver? Vill du ha en som är lika dålig på att binda sig som du är?

Det är säkert läskigt för dig med en kille som tar en relation seriöst och har en tydlig vilja att vara med dig, men om man räknar bort rädslan för att känna sig instängd så är det kanske just det du behöver och vill ha.

Fundera på om du söker fel sorts killar av fel anledningar, för att du själv har issues med relationer. Kanske ska du istället jobba på att komma över dina spärrar.

Risken är nog ganska stor att du blir sårad igen med den här killen. Men det är ju så klart inget jag kan veta, men jag tror risken är stor.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

OlgaMaria
2015-02-17 22:00
#2

Sen är ju frågan varför ni nödvändigtvis ska ses hemma hos honom? Det är ju som upplagt för sex. Skulle ni istället träffas på ett café, restaurang eller annat på offentlig plats är det upplagt för att umgås, och mötas på ett annat plan. Kanske vill han bara ha en kk igen?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Rita-S
2015-02-17 23:07
#3

Enligt din profil är du rätt ung än, så jag kan gissa att du kanske känner dig trängd i ett förhållande för att du inte är känslomässigt helt redo för den förplilktelsen det innebär? om så är fallet så är det faktisk helt okej att vilja ha oförpliktande 'skoj'. Jag tror nog du kommer få kännslor för en kille när du är redo för det, men självklart kan ju det även innebära du är den ända som har kännslor. 

Jag tror lite som #1, att du kanske känner såpass stärkt för denna killen då han inte tränger in dig i ett förhållande, men på samma tid ger ju det en viss osäkerhet för din del. Jag tycker att även om han inte lyder som en bra kille för dig (något som inte behöver betyda att han är en elak kille alls) så skall du vara glad du har en stärk kännsla för någon. 

Jag tycker inte du skall ha så bråttom eller känna sån desperation helt än att du inte lyckats känna mer för killar, som jag försto dig på profilen är du femtom, kanske du har fylt sexton, och du har ju lite tid på dig. Jag för min del hade ingen stärka kännslor för någon kille förens efter jag fyllde 19 själv exempelvis, och villa inte alls in i nåt förhållande innan det. Jag tror om du försöker slappna av och fundera exakt vad i ett förhållande som gör att du känner dig trängd kan du mycket lättare fundera för dig själv vad du skulle vilja ha från ett förhållande. 

Sen när det kommer till dina vänner.. ofta har vänner en ful tendens att se saker vi själv så gärna vill blunda för, men på samma tid är det bara du själv som kan besluta vad du skall göra. Men denna killen har redan sårat dig en gång. Han har problem med förpliktelser han med, och jag tror nog risken är stor att han kommer såra dig igen. Om detta är vad dina vänner har sagt med skulle jag säga du har vänner som försöker hjälpa dig och skydda dig, men det är ju fortfarande ditt beslut hur du väljer göra.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Duvethon
2015-02-18 14:25
#4

#1 Nej, jag vill egentligen inte vara tillsammans med en som har lika svårt att binda sig som jag… det enda jag skulle önska mig är att han skulle förändra på sig, vilket jag också behöver göra. Jag tror att jag vill vara med honom eftersom att han inte stänger in mig, vilket jag har upplevt i andra förhållanden. Vår relation är alltså på en annan nivå..

#2 Förstår precis vad du menar och hur det låter, vi brukar göra annat när vi är hos honom. Jag träffas hellre inomhus vilket han också gör, speciellt nu när det är kallt ute, därför tror jag att han föreslog att vi skulle vara hos honom.

#3 Har inte uppdaterat min profil på länge, jag fyller 17 om någon månad om det skulle vara väsentligt.  Som människa är jag väldigt känslosam, jag känner saker väldigt starkt men brukar inte visa det utåt. När det gäller kärleksrelationer är det väldigt annorlunda, jag känner nästan ingenting alls..

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

[Forest]
2015-02-20 09:20
#5

När jag var 17 år så hade jag svårt och sätta fingret på mycket när det gäller känslor på vad jag ville, jag hade mitt liv min hobby och anpassa killen efter vad jag hade tid med. Att säga jag vill inte känna mig bunden o påtvingad tycker jag låter som normalt i din ålder.

Upp till toppen
Annons: