Annons:
Etikettkriser
Läst 2166 ggr
blåbärspajen
2015-02-20 20:32

hur går jag vidare?

Jag gjorde en abort i somras och gjorde då slut med min pojkvän en kort tid efter då jag kände mig sviken av honom (han ville inte att jag skulle göra aborten och lämnade mig själv när jag mådde extremt dåligt). Jag ångrar att jag gjorde slut med honom och kan verkligen inte gå vidare 😕Jag tänker på honom varje dag hela tiden och jag fattar inte att jag gjorde slut.. jag ångrade mig kort tid efter men han vägrade prata med mig. Han har brutit kontakten helt och jag mår så jävla dåligt. Jag vill prata med honom särskilt om allt som hände.. Jag ångrar även aborten och fattar inte att jag gjorde de.. blev extremt konstig av alla hormoner.. vad ska jag göra? Jag har försökt gå till en psykolog men avbokar dagen innan.. kan inte gå dit..

Annons:
ChristineL
2015-02-20 20:39
#1

Jag minns detta. Han var ett svin emot dig redan innan, du har gjort helt rätt som gjorde slut! Däremot tror jag att du känner att du inte är "färdig" med honom, ni kanske skulle behöva prata ut? Det är fortfarande han som har gjort fel och det är hans förlust och inte din.

Se till att komma iväg till en kurator eller psykolog, det klarar du!

[fia85]
2015-02-21 00:36
#2

Prova att skriva ett brev till honom. Om du ska skicka eller inte bestämmer du i efterhand, men prova att börja skriva till honom precis vad du känner.

blåbärspajen
2015-02-21 13:52
#3

Jag skrev faktiskt ett brev till honom där jag skrev precis hur jag kände och skickade till honom. Vilket jag ångrar enormt mycke eftersom han inte svarade på det.. känner mig så dum :(

blåbärspajen
2015-02-21 13:54
#4

#1 jag vet inte om han var ett svin.. han ville ju att jag skulle behålla och så gjorde jag abort..  jag känner mig som ett svin.. tänk om jag inte hade gjort det.. då hade jag haft familj nu..

teddykaniner
2015-02-21 14:03
#5

Kanske psykologen ändå skulle kunna hjälpa dig? Om du vara vågar ta första steget dit alltså. Nu vet jag inte något om ditt ex, och eftersom Christine kommer ihåg att han behandlade dig illa kanske det i det långa loppet är bra att du inte har honom längre. Dock kan jag förstå att han är arg och besviken pga aborten, det tycker jag att han har rätt att tycka. Om jag varit i hans situation och verkligen velat ha barnet medan mamman dödat fostret hade jag också blivit sur och haft svårt att förlåta henne. (nu är jag straight och tjej själv men om jag tänker att jag själv var den hjälplösa mannen i situationen). Det är ju förstås så att den som ska fullborda graviditeten har makten så du gjorde inget fel i att göra aborten, men det betyder inte att det inte får andra konsekvenser tyvärr… :/ Eftersom han inte svarat på ditt brev verkar han inte ha kommit över det ännu, så kanske prata ut med någon, nära kompis, eller försöka gå till psykologen?

Med vänlig hälsning,
Jenny

teddykaniner
2015-02-21 14:06
#6

#4 alla gör misstag någon gång och det är så lätt att tänka "tänk om jag valt si och så, då hade jag haft ditten och datten nu", tro mig du får nya chanser även om du inte ser dem ännu :)

Med vänlig hälsning,
Jenny

Annons:
Aleya
2015-02-21 14:36
#7

Han var ju otrogen mot dig. Är det en kille du saknar? Prata med en psykolog.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

pyromanen
2015-02-21 14:56
#8

Inte konstigt om det blir tomt och en del att bearbeta efter både en abort och ett slut. Det kan ju räcka med en av dom sakerna för att man ska hamna i kris. Du kan ju inte ändra på det som redan hänt, och utifrån det du tidigare berättat tänker kag att du gjort rätt. Men att förlika sig, acceptera och gå vidare kan vara svårt nog efter så svåra beslut, så ta tag i det med kurator eller psykolog! Så du kan se framåt istället för att sakna bakåt.

blåbärspajen
2015-02-21 15:03
#9

#8 jo men har bokat tid hos psykolog 5 gånger och avbokat alla gångerna, fattar inte att de ska vara så svårt.. finns det inga böcker man kan läsa eller på nätet?

blåbärspajen
2015-02-21 15:07
#10

Jag tror att jag bygger upp en helt annan bild i mitt huvud när jag tänker på honom.. tänker bara på det som var bra i vårat förhållande.. Jag vet ju i grund och botten varför jag gjorde slut. Men faller alltid tillbaka på det som var bra :(

blåbärspajen
2015-02-21 15:11
#11

#5 han  ville att jag skulle göra abort i början och var med mig till kuratorn och pratade om det. Sen tvärvände han och sa att han vägrade stötta mig när jag fortfarande ville göra abort. I början sa han att han skulle stötta mig och va där för mig i vad jag än valde men det var han inte. Jag var totalt ensam.

pyromanen
2015-02-21 15:37
#12

Har du nån kompis eller mamma som kan "följa dig" till psykologen? Hjälpa dig att inte smita? Tror du behöver prata och det kan inga böcker ersätta.

ChristineL
2015-02-21 20:53
#13

#4 - Det är väl väldigt svinigt att vara otrogen mot sin gravida flickvän? Särskilt samtidigt som hon är iväg och gör abort. Det är självklart okej att han inte ville, men man är två om saken och hur hade du mått om han tvingat dig att behålla mot din vilja?

Annons:
[Eleya]
2015-02-22 20:23
#14

Du måste få ett avslut på hela röran. Du måste släppa all ånger och sluta anklaga dig själv och ta konkreta beslut. Du måste i ditt hjärta förlåta dig, släppa barnet och ditt ex om han inte önskar inleda en ny relation med dig. Låt dig själv läka, hitta nya mål i livet, lär av dina misstag och bygg ett nytt tryggt tillvaro. Gå till psykologen, du har inget att förlora och alla livserfarenheter att vinna. När du är redo för en ny relation kommer du inte göra samma misstag igen. Lycka till tjejen, det finns ett slut på din ångest, bara du är öppen att förlåta och gå vidare.

Upp till toppen
Annons: