Annons:
Etikettallmänt
Läst 4213 ggr
MrLife
2015-02-21 18:00

Någon mer som trivs med att vara singel?

Som många av er redan vet, så har jag och mitt ex bestämt oss att vi ska skilja oss.
Nu är jag då singel igen…… jag vill inte vara singel.
För det känns lite som om man förväntas vilja träffa en ny kvinna att dela livet med.
Jag trivs så bra som det är… har inte intresse av att försöka få någon annan att tycka om mig, bara för sakens skull….. om man säger så.

När jag berättar detta för folk är det många som kommer med stöttande ord som
"Du kanske mår psykiskt dåligt och behöver prata med någon"
Precis som om det är fel att vilja vara singel och trivs bra med sig själv.
Jag har dessutom inga sexuella behov, som gör att lusten att träffa någon ny kvinna blir ju inte direkt större.
Nu kan jag ju aldrig säga att jag aldrig kommer bli kär igen, eller aldrig kommer vilja ha någon ny kärlek.
Men jag har ingen lust att leta efter kärleken….utan den får komma till mig om den nu gör det.
Nu vet jag att det hela handlar om att ge och ta…..att man får ge sig av själv för att någon ska vilja ge något tillbaka.
Men jag har inget intresse av att ge av mig själv, för att få någon att tycka om mig.

Nu är det säkert många som undrar varför jag skriver detta här och inte bara håller det för mig själv.
Jo, jag tänkte kolla om det är några andra som vill vara singel och som trivs med det?

Annons:
[Hayabusa]
2015-02-21 18:01
#1

Ja,  jag trivs utmärkt.

Mia-45
2015-02-21 18:03
#2

Ja jag trivs jättebra med att vara singel. 😃

Puminmumin
2015-02-21 18:05
#3

Jag trivdes väldigt bra med att vara singel. Sen träffade jag en kille som jag blev tokkär i och ville nu bara vara med honom. Det är första förhållandet jag älskar att vara i och inte känner mig kvävd i. Så som svar på din fråga så trivdes jag som singel i flera år och letade inte efter någon. Sen blev det som det blev; )

Sarah
2015-02-21 18:13
#4

Jag har trivts väldigt bra som singel innan jag träffade min kille. Sen är det ju inte lång tid sen din relation tog slut. Inget konstigt att man inte vill ha ngt nytt direkt.

Rosen05
2015-02-21 22:15
#5

Jag håller med nr 3 och 4.  Tror att det är naturligt för dig att känna så i din situation, men snart är du där och vill ha någon vid din sida. Sånt är livet! 🙂

Själv är jag singel efter ett jojoförhållande sambo o särbo med avslut och "ihop igen"-svslut i 7 års tid!

MrLife
2015-02-21 22:17
#6

Jag ser ingen som helst vits med att försöka få någon annan att tycka om mig, lätta på min vardag, ändra rutiner, göra mig fin med mer… för att få någon att tycka om mig.
Nope, jag är för bekväm för ett förhållande och ser verkligen fram emot att bo själv och njuta av mitt liv :)

Annons:
Namiko
2015-02-21 23:56
#7

Jag trivs alldeles utmärkt som singel och vet att det inte behöver vara något som förändras. Det är inte alla som vill ha förhållanden och jag är en av dom. Singel sedan 5-6 år och så ska det fortsätta :)

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

[JenniN]
2015-02-22 09:15
#8

6# Så som du beskriver där kan man fortfarande ha det fast man har sambo. 
jag kan göra som jag vill, han kan göra som jag vill. Jag vet att han tycker att jag är fin utan att han behöver visa det eller ens yttra det och vice versa. 

Så jag tror att du menar det är jobbigt att träffa någon ny, snarare än att det är jobbigt att vara i ett förhållande. :)

Aleya
2015-02-22 09:46
#9

Det var nyttigt att vara singel i 6 år. Man fick bättre koll på vem man själv var. Men jag trivs med att vara upptagen också. Då får man lära sig samarbete och man lär sig mer på hur man reagerar och hanterar olater som man blev rädd för i tidigare förhållanden. :)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Angelfish
2015-02-22 11:09
#10

Jag är singel och trivs med det. Har alltid varit singel och tänker fortsätta med det.

MrLife
2015-02-22 11:11
#11

Att vara i ett förhållande tycker jag är helt underbart, om det fungerar…
Men det är den där biten med att dejta, lära känna och bli ett förhållande som inte ligger mig i smaken direkt :)

Jag vill ha allt det klart, om man säger så…
Men det är ju inte så det fungerar :)

Honestyisdead
2015-02-22 11:38
#12

Jag trivs inte som singel.  Vill dela vardagen med någon som jag älskar.

[Hayabusa]
2015-02-22 13:20
#13

#12 Det var tråkigt att läsa, hoppas att du finner en sympatisk partner.

Annons:
Rosen05
2015-02-22 18:39
#14

#11: Jag kan förstå att det kan kännas jobbigt att börja dejta med allt vad det innebär, är inte så lätt alltid!  Jag har själv dejtat, men inte hittat någon som det kännas bra med, Är man över 50 år så tycker jag det är svårare. Är väl inte så aktiv just nu heller, trivs också ganska bra med singellivet, men känner att nog skulle det vara trevligt hitta någon att umgås och göra saker tillsammans, man behöver ju faktiskt inte flytta ihop.

Ha det gott!🙂

Winta
2015-02-22 23:48
#15

Trivs toppen som singel. Nu kan man välja egen väg vad man vill göra, mat, titta på vilken film man vill och mer annat. ;) Är inte ute och letar efter någon utan bara låter det vara tills det en dag kommer nya kärlek…

[Kattskrället]
2015-02-23 14:21
#16

Folk ska alltid lägga sig i och tala om för en vad man skall göra. Gör vad du vill och må bra!

Upp till toppen
Annons: