Annons:
Etikettjobbet
Läst 6017 ggr
Anonym1313
2015-02-28 08:41

Suck, egotrippade kollegor!

För någon dag sedan på min lediga dag ringde arbetsledaren mig och undrade om jag kunde jobba för att kollegan(som nyss börjat hos oss) skulle till vc med sitt barn pga misstänkt öroninflammation. Hon hade barnvakt till barnet-varför i hela friden kunde hon inte gått med barnet då istället för att paja min lediga dag som hade fullspäckat schema?! Var ju knappast något livshotande. Har hon barnvakt hon inte litar på? Dessutom ville hon vara hemma med barnet ett tag efteråt, herregud! Man kan inte vara med på allt-så är det! 

Blir så arg att det alltid är dem utan barn som ska behöva offra sig för dem med barn!

Annons:
[JenniN]
2015-02-28 08:45
#1

Det där kan jag säga att jag känner igen på alla plan. 
De som inte har barn får offra sig för att de helt enkelt måste hur mycket ledig tid som helst. 
Det är samma vart man än är och vad man än gör, kan inte räkna alla gånger jag blivit översprungen av en mamma med barnvagn för att de minsann ska först. Typ till kön i ICA. Om jag då hinner först iallafall så kollar hon argt på mig och sen menande på barnvagnen. Precis som att ungen skulle ta illa upp för att de får stå i kö precis som alla andra. 

Nej, jag vet precis hur du känner, det är inte lika viktigt att vara ledig för någon som inte har barn.

Åsa S
2015-02-28 08:47
#2

Du kan säga NEJ man är inte livegen som anställd, man måste inte hoppa in på sin lediga dag. Kan inte du jobba får din chef lösa det på annat sätt. Säger du ja varje gång kommer de förvänta sig att du hoppar in. +Är du inte med i facket, gå med.

Har inga barn jag heller men inte hoppar jag in varje gång de ringer från jobbet.

Anonym1313
2015-02-28 08:49
#3

#1 Tack för din berättelse. jag har både häst, katter och en hund på ca 9 månader. Hunden fick jag ta med till jobbet då jag bara har dagis till henne 2 dagar/vecka alltså på mina jobbpass. Ridningen fick jag skippa då det inte hanns den dagen, pga olika skador och sjukdomar ska hästen ridas minst 5 dagar/veckan för att hon ska hålla sig frisk-men det är ju strunt samma enligt henne! Inte så att jag har "barnvakt" till min häst som kan rida henne. 

Suck, det med köer känner man igen eller föräldrar som frågar om dem får gå före för att deras barn behöver kissa, ja men ställ kundvagnen och gå på toa här i affären och kom tillbaka sen då.

Anonym1313
2015-02-28 08:52
#4

#2 Tyvärr var det ingen annan som kunde jobba, då vi är en liten arbetsplats med 4 anställda blir det svårt vid sådana här situationer, särskilt när hon inte behövde gå iväg med barnet själv. Kan ju säga att jag uttryckte min irritation väldigt tydligt och refererade barnet som "den".

Maria
2015-02-28 08:52
#5

Det finns ju två sidor av det hela.

Jag vet på en av mina arbetsplatser att det alltid var tjafs vid julledigheten för de med barn ville vara lediga men även om man inte har barn så har man ju familj och det är viktigt att vara ledig.

Jag vet att jag kämpade mycket för att det skulle vara lika för alla.

Sedan när man har barn så går ju barnet i allra första hand och jag kan förstå att man inte skickar en barnvakt till vårdcentralen. Det vore ju inte OK mot barnet.

I det här fallet så ligger felet hos arbetsgivaren tycker jag.

Om du inte blir beordrad att jobba så kan du ju alltid säga nej.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Anonym1313
2015-02-28 08:58
#6

#5 Varför har man barnvakt då? Barnvakten var en nära familjemedlem som är mycket med barnet-alltså ingen främling. Man får acceptera att har man jobb kan man inte följa med på allt. Finns många tillfällen då jag jobbat samma dag som jag lämnat djur akut på sjukhuset.

Det vid jul och semester-en klassiker! "Men det är baarnens högtid!" Nej, jul är en familjehögtid och familj räknas man i Sverige om man är tillsammans alltså även utan barn. (alltså får man helt tekninskt sett stå på familjeparkeringen utan barn och om man är särbo):

Annons:
Åsa S
2015-02-28 08:58
#7

Även om ni är få så är det inte ditt problem, det är din chef som ska hantera bemanningen finns det ingen annan så får chefen hoppa in eller fixa nån annan, det är inte du som ska ta på dig ansvaret för arbetsplatsen och kollegorna som din chef troligtvis får bra betalt för att ha. Vi är få vi med på jobbet och vi har några kollegor som alltid vägrar hoppa in men inte säger jag JA ändå varje gång nån vabbar eller är sjuka då hade jag ju konstant jobbat 40-50tim i veckan. Då får vi köra med för få på jobbet och kunderna skrika om att det är långa köer etc.  Tror inte detta handlar om att ni inte har barn utan att ni är rätt unga?? Unga blir lätt utnyttjade eftersom man vet att de inte vågar säga ifrån, själv är jag 43år.

Anonym1313
2015-02-28 09:01
#8

#5 Jag vet att jag kan säga nej men ville inte heller sätta arbetsledaren i skiten, jag jobbar inom vården och det måste alltid jobba någon. Arbetsledaren kunde själv inte då hen skulle till sin chef. För hennes skull sa jag att gick det inte att lösa så får väl jag göra det då, men jag kan inte längre än till kl 12 och hunden måste med. Och så klagade jag på kollegan en massa. Kan ju säga att hon inte är populär!

Anonym1313
2015-02-28 09:05
#9

#7 Läs #8. Arbetsledaren skulle till sin chef på möte, vi är 4 anställda och kollegan som toffla är bara anställd på 50 procent och hoppar in vid behov-blir ju svårt när man inte ens kan jobba egna pass! Ena kollegan var i London och den andra hjälpte en familjemedlem med skilsmässa.  Sa först att jag inte kunde, då kollade hon med kollegan som hjälpte familjemedlemmen men dem satt hos advokat hela förmiddagen.  Vi är spridda åldrar, som sagt sa jag nej men gick tyvärr inte att lösa på annat sätt. Det är inte det som är problemet utan kollegan som tror att alla ska anpassa sig efter henne!

Åsa S
2015-02-28 09:11
#10

Fast man kan ställa in möten. Hade min chef haft möte med områdeschefen och det var kris på arbetsplatsen hade hon ställt in mötet med sin chef för kunderna kommer alltid först. Och det hade områdeschefen haft förståelse för. Som sagt chefen har extra betalt att ta hand om arbetsplatsen och ska inte ge de anställda dåligt samvete ifall de inte hoppar in.

Anonym1313
2015-02-28 09:17
#11

#10 Vissa möten går inte att ställa in, det var inte i närområdet utan i Stockholm och vi bor i Skåne. Det var möte med många olika chefer som endast sker en gång om året som man måste delta på för att få verksamheten att fungera. Kan säga att det är inte mycket extra det rör sig om. Jag är personlig assistent, min chef är anhörig till brukaren och får en ytterst blygsam summa för att vara arbetsledare. Tror det handlar om ca 30 kr/dag-om ens det. Som sagt, arbetsplatsen sköts som det ska och är bra-där finns inga problem som ni verkar tro utan det är kollegan som är problemet.

Maria
2015-02-28 09:27
#12

#8 Du skriver att hunden måste med. Då kanske du ändå kan sätta dig in i situationen att har man ett sjukt barn som behöver till vårdcentralen så kanske inte en barnvakt är samma sak även om det är en nära anhörig.

När min son var liten  och jag jobbade så gick han alltid i första hand.

Så som sagt det är chefens ansvar. Men jag förstår att du känner dåligt samvete att säga nej.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

pyromanen
2015-02-28 09:28
#13

När ni är så få behöver chefen ha en lösning för såna lägen. Det ska inte hamna där det handlar om vem det är mest synd om och att de anställda blir sura på varandra för att alla är pressade. Kanske behöv nån mer anställd? Eller timvikarie? Men det ska vara chefens uppgift att komma fram till. Så långe du "ställer upp" behöver inte chefen hitta denna andra lösning. Förstår att du gör det för att vara schysst och för att du tar ansvar, men du bidrar samtidigt till en kultur på din arbetsplats av att man "ska" göra så. Och samtidigt är du arg och missnöjd vilket inte heller gynner klimatet på jobbet eller dig själv. Jag tycker det är helt rätt att man följer med sitt barn till läkare, jag skulle inte lämna den uppgiften till någon annan (utom barnets pappa). Det är även ens lagliga rätt att VAB-a och oschysst av dig att ifrågesätta och uttrycka missnöje över att din kollega vab-ar. Det du kan göra är att hantera ditt eget "ansvarstagande" anorlunda. Är du t.ex. Skyldig att vara anträffbar för chefen på din lediga dag? Om inte så låt bli svara eller stäng telefonen. Eller svara " det går tyvärr inte", när hen frågar dig om att hoppa in.

Annons:
Anonym1313
2015-02-28 09:42
#14

#12 Som jag skrivit har jag fått lämna mina djur akut på djursjukhus och ändå fått jobba.

#13 Som jag skrivit var den egotrippade mamman timvikarie som vi nyss fått in, vi hade en timvikarie som nyligen slutade pga utbrändhet så vi har inte hunnit få in någon till. Pappan är arbetslös och skulle bara på något möte som inte var så viktigt-tyckte han kunde ta det istället.

Jag kommer aldrig ställa upp för henne, tvärtom-ner i skiten ska hon.

pyromanen
2015-02-28 09:50
#15

Att vara med sitt barn när det är sjukt är inte egotrippat.

Ria74
2015-02-28 10:03
#16

Jag känner igen mig precis i det du skriver. Jobbade innan på en arbetsplats där vi var 4 stycken, det var alltid underförstått att jag som inte hade barn då skulle hoppa in med kort varsel eftersom "jag inte hade familj". Tydligen gör man inget på fritiden om man inte har familj ;) sen att jag hade sambo räknades inte. När jag själv fick barn fick jag inte förlängt utan sades upp eftersom dom ville ha någon utan barn som dom kunde köra med antar jag.

Nu har jag barn, men har bara fått ta ledigt akut från jobbet en gång. Jag anser att andra ska inte behöva lida för att jag har barn. Jag jobbar dom passen jag har på mitt schema och får fixa barnomsorg. Men jag kan inte hoppa in med kort varsel längre.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

JustMySelf
2015-02-28 10:09
#17

"Ner i skiten ska hon" - oj, så moget… Tyck vad du vill om sjuka barn, men har man ett sjukt barn har man laglig rätt att vabba. Och att skicka med någon annan till läkaren är inte alltid bra, eftersom vissa beslut för minderåriga måste fattas av vårdnadshavare. Sen kan jag förstå att du blir frustrerad över att "bli tvungen" att hoppa in, men det är ju inte hennes fel utan det är ju då företaget som har för få anställda. Hon har rätt att vara hemma när barnet är sjukt, och det är chefen/personalchefen som ska hantera problemen som följer, så sluta bete dig som ett småbarn och hoppa på henne.

[Kaoskaos]
2015-02-28 10:17
#18

Jag håller med men endå inte ! Jag tycker du är omogen som är på kollegan det är absolut inte hennes fel i det här ! 1 :man kan säga nej 2 :chefen borde haft fler vikarier Du berättar att allas liv runt dig är mindre viktiga ! VARFÖR DET? Vem är du som kan säga att andras saker är mindre viktiga ? Om nu hästen är så viktigt att hon blir riden , varför inte fara efter jobbet ? Nu är du bara negativ och arg och du tar ut det på helt fel personer !

ChristineL
2015-02-28 10:44
#19

1) Som förälder vill man gärna följa med sitt barn på sånna här grejer för man vill veta exakt vad som sägs.

2) Det är väl bara att du säger nej? Kalla någon egotrippad för att hen vill följa med sitt barn till vc? Det är otroligt egotrippat av dig att säga så.

Maria
2015-02-28 10:47
#20

#14 Dig skulle jag inte vilja ha till arbetskamrat.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
[höstlöv]
2015-02-28 12:00
#21

En barnvakt får väl knappast ta ut medicin eller vara delaktig i beslut som rör barnets hälsa? Sen kan öroninflammation göra riktigt ont, haft det själv (är inte alltför sjåpig) och kunde knappt tänka på nåt annat… Att tycka att någon ska låta barnvakten ta barnet till vårdcentralen låter rätt ogenomtänkt :)

[silkesnosen]
2015-02-28 12:45
#22

#14 Ni verkar ha en väldigt otrevlig jargong på er arbetsplats och ni har en kollega som har bränt ut sig. Kanske är det så att den här arbetsplatsen är dysfunktionell på många sätt. Hon har rätt att vabba och du att säga nej, men man går inte och snackar skit om någon som är ansvarsfull som förälder. En arbetsgivare behöver ta hänsyn till att de som är anställda är människor.

[Devya]
2015-02-28 13:05
#23

Du skriver att kollegan var egotrippadsom tänkte på sitt barns bästa…. Hur är det på något sätt egotrippat att tänka på någon annans hälsa?

Det är inte heller precis kul att vara hemma med ett sjukt barn på något sätt. Man oroar sig mycket som förälder och det är inte lätt alla gånger. Jag förstår helt och fullt att kollegan inte ville att barnvakten skulle gå till sjukhuset med barnet. Man vill ju finnas där för sina barn och jag minns åtminstone då jag var sjuk så ville jag ha min mamma där och ingen barnvakt. Det kan också vara lättare med allt pappersarbete om vårdnadshavaren går ditt som har all info om barnet. Inte alltid sagt att barnvakten har all information eller faktiskt vill gå till sjukhuset med barnet.

Jag förstår att du är frustrerad men du kunde ändå ha sagt nej till att jobba. Det är inte på ditt ansvar att känna att du måste jobba bara för att de har väldigt få anställda där. Du gjorde ett val genom att säga ja så jag tycker inte du har någon orsak att klaga. Din arbetsgivare tvingade ju inte dig.

Men om du bara ville ventilera så kan jag förstå det. Vi alla klagar om de mest löjliga saker fast det är vi själva som kan ha satt oss i den situationen.

Aleya
2015-02-28 13:06
#24

Ts… vet du… Skärp dig! 1. Du kan säga nej. Inte så svårt. 2. Mamman har rätt att vårda barnet om det är sjukt.och att du sen går och gnäller över det på jobbet är bara tragiskt! Du lär ju inte göra arbetsplatsen bättre. Du borde verkligen byta jobb istället och sluta vara bitter. och ett annat tips…. av med offerkoftan. Det är inte synd om dig för fem öre.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

oh-la
2015-02-28 14:05
#25

Ursäkta, men fy vilken attityd!!! Trodde ärligt inte att folk kunde vara så ego som #14… Jag har själv inga barn, men skulle min kollega behöva åka till vårdcentralen med sitt barn ska dom det! Jag är den första att stötta upp i arbete i så fall. Sjuka barn, om så bara med en öroninflammation behöver sina föräldrar. Mer ära åt de föräldrar som prioriterar sina barn och ser att dom kommer i första rummet än de som låter andra torka tårar och trösta när barnet är sjukt och nere. Jag tycker det är fult att förvänta sig att vuxna ska välja bort sina barn när du har all rätt på jorden att säga att du tyvärr inte kan jobba. Fegt att skylla sin egen oförmåga att säga nej på en förälder med barn som är sjukt! Jag har också varit liten och sjuk, inte vill jag ha en släkting med mig då, jag vill ha föräldrarna med.

Cindy S
2015-02-28 15:16
#26

Det är väldigt tydligt att du behöver öka din förståelse för de som har barn, och för barn.

Öroninflammation är väldigt smärtsamt för barn. De vet ju inte hur de ska hantera smärtan som vi vuxna gör, de gråter och skriker och man är knappast egotrippad om man som förälder väljer barn framför jobb, speciellt när det är lag på det. Vilken person skulle välja jobb framför lidande barn?

Kanske pappan hade kunnat gå med och hoppat över mötet(kanske det är han som är självisk), eller så hade barnet mamman som favorit och föredrar mamman i sådana situationer(mina systerdöttrar har definitivt en favoritförälder). Det vet du väl inte, eller? Vilken självisk förälder skulle inte vilja följa med sitt barn till sjukhuset?

Och att du pratar skit om folk på jobbet är inte ok, det är bara att acceptera att ni är underbemannade eller ta upp med facket att du känner dig pressad och utnyttjad. Det är inte förälderns fel att vården allmänt är underbemannade. Att vara elak mot folk och göra det svårare för dina kollegor är inte ok och jag tycker inte du passar i ett jobb som handlar om att ta hand om andra om du inte ens kan vissa förståelse för dina kollegor.

Försök tänka dig in i deras situation och lär dig att säga nej till arbetsledaren. Varken du eller din kollega ska lida av att ni inte har nog med personal.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

IceTee
2015-02-28 17:45
#27

Jag kan känna att du verkligen vägrar att se det ur en annan synvinkel Hur vet du att pappans möte var oviktigt? Barnvakten får faktiskt inte följa med till läkaren och hämta ut medicinen vad jag vet. Vad anser du att kollegan skulle gjort?

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
Candela
2015-02-28 17:49
#28

Jag ser inget fel med att VAB:a, det är alla föräldrars rättighet. Självklart vill man vara hemma med sitt sjuka barn, om man inte har ett jobb som är LIVSVIKTIGT att befinna sig på (eller att den andra föräldern inte kan vara hemma). Sen beror det också på barnets ålder förstås. Jag vill inte lämna en sjuk 2-åring till barnvakt, men skulle kunna tänka mig att göra det med en 7-åring.

Men du behöver inte hoppa in bara för att de frågar dig.

Candela
2015-02-28 18:00
#29

Att hon hade barnvakt först kanske var för att hon trodde att det skulle funka..? Sen var barnet tvungen att träffa läkare, och det är inte alltid någon annan än vårdnadshavaren får ta barn till läkare. Då måste man ha fullmakt och grejer..

Kanske var det även så att barnet inte alls ville vara hos barnvakt, hen kanske grät otröstligt både på grund av smärta och på grund av mamma-saknad. Ingen normalt funtad förälder låter sitt barn befinna sig i den situationen, om det går att lösa på annat sätt.

Och ja, man känner sig jämt som det svarta fåret när man tvingas VAB:a. Man mår jävligt dåligt över att känna sig som en börda för sina arbetskamrater.. Men barnet går först i alla lägen.

Gur4m1
2015-02-28 21:19
#30

Att folk jämför BARN med DJUR fattar inte jag. Ett barn behöversin förälder på ett helt annat sätt och ibland kräver omständigheheterna också att föräldern/VÅRDTAGAREN är med.

Den här TS känns mest som en rant över föräldrar och barn och hur syd det är om oss barnlösa som måste offra oss- problemet är inte föräldrar kan följa överallt, problemet är att chefen måste kunna ersätta henne.

Är jag sjuk så stannar jag hemma, är mitt barn sjuk- så har jag RÄTTEN att stanna hemma med mitt barn. VÅRD AV BARN kallas det. Ett påhitt uppfunnen just för att detta är det bästa för föräldern och barnet.

Sen måste folk fatta att man inte kan införa samma sak för folks husdjur -_-

Men alla med ett husdjur borde veta pinan att inte kunna vara hos sin älskling när denne mår dåligt, är liten bäbis,  eller råkat ut för något allvarligt. Men snälla, jämför inte barn med era husdjur, som ni köpt…och valt att ha, och som aldrig kommer att växa upp och skaffa egna husdjur. Det funkar inte så, punkt.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Gur4m1
2015-02-28 21:24
#31

ts: du verkar ha siktat in dig och etsat fat dig på den stackars timvikarien, med tanken att denne gjort något personligt mot dig, att hela grejen med hennes VAB var för att utsätta DIG för en oangelägenhet. Släpp henne och det hon "gjort" för HON har inte gjort dig ett skit. 

Du framstår som otroligt oempatisk och väldigt egoistisk och självcentrerad och eftersom timviken är lägre än dig på stegen väljer du att sparka nedåt - för uppåt, mot chefen går ju inte- trots att det är denne som är HELT och ensam ansvarig för att du förlorade din ledighet. Så ligger det till. Glad att man inte arbetar med dig. Phew…

Du ökar nog vikariens frånvaro om du gör hennes arbetstillvaro sämre än nödvändigt. Tänk långsiktigt och rationellt, om inte annat.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Sarah
2015-03-01 12:54
#32

Den enda egotrippade personen i det här är du TS. Det hela var ju tråkigt och chefen behöver en bättre plan för att hantera liknande situationer i framtiden. Att säga att en person som tar hand om sitt barn ska ner i skiten och sen vilja arbeta för det. Wow, så lågt!

[Torpedtass]
2015-03-01 16:16
#33

#14 Hahaha, dig skulle inte jag vilja ha som anställd och med sådan attityd hade du inte blivit långvarig under mina vingar.

Som arbetsledare har jag själv hoppat in på min lediga dag trots att jag redan jobbat hela veckan, helgtid och nattjobb dessutom, när helgpersonalen inte kunnat ta sig till arbetet av olika skäl. Tack vare detta hoppade sen helgpersonalen in på en vardag när jag inte kunde fortsätta arbeta.

Din kollega gjorde inget fel, din chef gjorde inget fel däremot kunde du sagt nej. Har du tackat ja till att jobba den dagen trots att det var mot din vilja så har du ingen annan än dig själv att skylla.

Anonym1313
2017-10-30 19:13
#34

#33 Jobbar man inom vården kan bli inbeordrad.

Annons:
Aleya
2017-10-30 19:31
#35

#34 ja och? Har du inte släppt detta 2 år?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Honestyisdead
2017-10-31 07:53
#36

Herregud. Jag undrar om du ts är på riktigt. Kan en människa verkligen ha ett jobb om den beter sig så illa som du gjorde när det hände?

Det är dags att växa upp.

[freeatlast]
2017-10-31 09:27
#37

#14 Undrar om din inställning skulle vara densamma om det var du som hade ett barn som var sjukt..? Jösses

Surpan
2017-10-31 13:00
#38

Har man inte ens empati för små sjuka barn så känns inte vården som rätt arbetsplats…

/Surpan

[LarssonA]
2017-11-01 15:07
#39

Oooo jag känner att jag blir argare o argare för varje inlägg TS skriver.

Självklart går man med sitt barn till VC, även om man har flera barnvakter att tillgå! Det finns inget snack om det! Barnen går ALLTID först! Inte låter jag mitt barn gå hemma "med lite ofarlig öroninflammation" bara för att jag måste jobba? Mina barn är mitt ansvar!

Katti
2017-11-01 18:56
#40

Jag hade öroninflammation för första gången i mitt liv förra året. Eller rättare sagt hörselgångsinflammation, men men… Jag har extremt hög smärttröskel, men det var det vidrigaste jag har varit med om. Jag tar hellre en förlossning än en sån pärs igen. Helt allvarligt! Det var mycket nära att jag svimmade när de skulle ner med sina instrument och greja i mitt öra, och svimmat har jag aldrig gjort i hela mitt liv.

Jag skulle vilja skriva så mycket mer, men är rädd att bli avstängd från iFokus då, så det får vara…

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Greta G
2017-11-05 00:17
#41

Blev smått förvirrad av att flera tycks ha upplevt att mammor i affärer tränger sig före och verkar sura om de inte lyckas tränga sig, har inga barn själv men har aldrig heller upplevt det fenomenet. De med barnvagnar ställer sig i kön som alla andra enligt mig.

Annons:
Ria74
2017-11-05 08:13
#42

Nu har jag haft barn i 4 år och ja jag har vabbat flera gånger. Försöker såklart lösa det så att kollegor inte drabbas men ibland har man inget val. Mitt barn är min största prioritet och ja kollegor kommer att få komma i andra hand och det har jag verkligen inte dåligt samvete över.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[Thiah]
2017-11-05 08:32
#43

#41 samma här.

Katti
2017-11-05 17:40
#44

När jag började på mitt första jobb efter att jag blivit mamma sa en kollega "Din son kommer vara sjuk ibland, och du kommer behöva vabba. Som du har märkt när andra är borta kan det bli jobbigt för oss andra här då. Det är inget du ska bry dig om. Det löser vi som är här".

Det är så klimatet ska vara på jobbet! Jag kan tillägga att denna f d kollega numer är en av mina bästa vänner 🙂.

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

[Thiah]
2017-11-05 18:28
#45

#44 mina kollegor vet hur det är med småbarn. När min son slog huvudet på dagis och behövde läkare skjutsade min ena kollega mig medan de andra täckte upp för henne under tiden. Då jobbar vi på en liten förskola.

Upp till toppen
Annons: