Annons:
Etikettdejting
Läst 3516 ggr
crayola
3/2/15, 7:41 PM

Dejt - första kyssen

Hej,

Efter ett 3-årigt samboskap är jag nu tillbaka på marknaden, dock utan att riktigt veta vad jag vill.  Jag träffade en kille genom en dejtingsite förra veckan och vi har träffats 5-6 gånger för promenader, middag, drinkar och film, dock utan att göra något intimt. Inget sex, inga kyssar. 

Hur länge väntar man? Jag vill kyssa honom, men vill inte stressa in i något.

Kommentarer?

Annons:
Rita-S
3/2/15, 7:41 PM
#1

jag tycker, om du vill kyssas så kyss för all del. Du väntar presis så länge du själv och han vill, så enkelt är det. Och om du vill hålla det på kyss-nivå en stund så säg för all del till att du vill ta det lugnt.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Hoseok
3/2/15, 7:42 PM
#2

Det bestämmer ni själva! Det finns inget rätt eller fel svar. Det finns inga "Hemliga koder" som filmer och media ibland försöker måla upp. (Typ att man måste vänta tre dejter innan man har sex eller något. Väldigt amerikanskt, haha)

Det är svårt att få in "första kyssen", tycker jag. Sen kommer det liksom naturligt. Jag tycker du ska ta chansen, om han verkligen verkar gilla dig.

MagArne
3/2/15, 7:57 PM
#3

Om du inte skrivit på dejtingsidan att du är ute efter "vänner" istället för "förhållande" så är det bara att kyssa honom. Jag känner då ingen som inte skulle vilja bli kysst :-)

Har du svårt att hitta tillfälle så ge honom en puss eller kyss efter du gett honom en kram och sagt hej då för dagen. Eller när ni ser på film eller TV. Sitt inte i andra änden av soffan utan se till att han håller om dig så är det bara att pussa på.

crayola
3/2/15, 8:01 PM
#4

Tack för svar. Antar att jag mest är rädd för att antingen ha sex och sen bli dumpad eller att inleda något alltför seriöst så snart efter mitt tidigare samboskap. 

Jag har ju fått "invitationer" i stil med kom till mig och ta en drink (sent på kvällen) eller att jag kunde sova där när vi hade middag och vin men fick nästan lite panik. Var tydlig med att jag inte är en sån person som bara träffar folk för sex och efter det har det liksom varit stilla på "hint-fronten". Ingen  fysisk kontakt förutom kramar när vi träffas eller säger hej då.

Vi träffas och har det kul, spenderar många timmar ihop men jag känner att jag vill ha mer, men jag är så dålig på det här. Tänk om jag försöker kyssa honom men får ett nej? Som det ser ut nu bygger vi mer upp en vänskap.

Vanja
3/2/15, 8:15 PM
#5

4# Prova att ge en sådan där hejdåkyss efter att ni har varit på dejt :) 
Då kommer ni efter det att skiljas åt så att det inte finns några krav på att ni efteråt måste stå ut med pinsam tystnad om någon av er inte gillar det. Och om ni båda gillar det så kommer ni se fram emot att ses nästa gång.

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

ChristineL
3/2/15, 8:16 PM
#6

Kyss på! Längre än så behöver det ju inte gå på en gång. Jag skulle bli lite fundersam när det gått så lång tid och inget hänt, jag har faktiskt dumpat en kille bland annat pga det.

Annons:
Sarah
3/2/15, 9:10 PM
#7

Tycker ni väntat länge nog :)

Katti
3/2/15, 9:26 PM
#8

Om ni har träffats så mycket tror jag alla gånger att det finns ett intresse från hans sida också! Som mer än kompis! Vad har du att förlora? Vänd bara upp huvudet när ni kramas och se vad som händer 😊.

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

crayola
3/3/15, 10:12 AM
#9

Tack för svar allihopa.

Jag kunde inte vänta längre så jag frågade om vi ska ses som vänner eller dejta. "Vill inte förstöra vår vänskap" fick jag till svar. så..jaja så är det med det. Ingen kyss för mig😛

ChristineL
3/3/15, 10:22 AM
#10

#9 - Nej, vad tråkigt! Men känns det från ditt håll att det ändå är okej med vänskap eller hade du verkligen velat mer?

crayola
3/3/15, 10:36 AM
#11

Det är ju det jag verkligen inte vet hur mycket jag än tänker och tänker…Vill jag ha han som mer än vän för att jag verkligen vill det eller för att komma över mitt ex? Är som om minsta lilla intresse över mig blir feltolkat.

Vi har det superfint som vänner så om det är vad han kan erbjuda så får jag acceptera det. Surt men sant. Jag ´vet ju han har sagt han inte ser efter förhållande sådär på rak arm efter att ha haft ett skitförhållande för 4 år, utan mer vänner och ta det därifrån, men man får väl hoppas:P

OlgaMaria
3/3/15, 11:22 AM
#12

Men du, det där var inget svar på frågan. Det enda han sa, var att han inte vill förlora dig. Han kanske tror att du vill vara vän, att du blir obekväm när han försöker bjuda in dig till något mer (du har ju faktiskt dissat hans inviter), så han undviker att svara "dejta" därför att han inte vill förstöra det ni har. Det enda han sa, var att han värdesätter det ni har och inte vill förstöra det.

Nu har ni tassat runt varandra och säkert missförstått varandra åt båda håll, så jag tycker du ska ta en dejt med honom och så småningom när allt är lugnt och fint berätta hur du känner, att du vill ta detta ett steg till, att du är intresserad av honom som mer än en vän. Förklara att du varit avvaktande därför att du är rädd för att gå för fort fram och sen bli sårad. Jag tror det är värt att du berättar hur du känner! :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

OlgaMaria
3/3/15, 11:26 AM
#13

Förresten så missade jag lite hur osäker du är över vad du vill, så du kanske bara ska träffa honom som vän ett tag ändå. Se om de rätta känslorna växer fram.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
crayola
3/3/15, 11:51 AM
#14

#12-13:

Det han sa var att han inte ville förstöra vår vänskap. Vi träffas på onsdag så får se vad som händer då. Jag hade kunnat tänka mig att pröva att dejta han på riktigt, det känns som om vi hade kunnat gå tillbaka till vänner om det inte hade fungerat. Men som sagt, vi har bara träffats i en vecka😎. Men tycker det hela är så märkligt. Jag umgås inte så intensivt ens med mina bästa vänner.

I mitt gamla förhållande tog det kanske 3 månader innan jag fattade att jag verkligen var kär, nu har jag mött en man som delar samma intressen, får mig att skratta och känna att jag kan vara mig själv med en gång. Vore dumt att mista den möjligheten, men vill ändå inte förstöra allt genom att säga jag är intresserad och sen blir det awkward mellan oss och vi aldrig träffas igen för att vi inte känner likadant.

Gaara
3/10/15, 12:34 AM
#15

Om inte annat så kan grym vänskap utvecklas till den bästa kärleken med tiden. :) Fortsätt träffas som vänner och se vart det leder. Antingen så har du funnit en livslång vänskap, eller så utvecklas det till kärlek med tiden. I värsta fall så tappas väl intresset och ni går skilda vägar.

Jag och min pojkvän klickade ordentligt, men vi började som vänner, kanske dock för att vi båda hade varsitt 5 år långt förhållande då för en attraktion fanns det från båda håll redan då. Vi blev snabbt bästa vänner och umgicks varje dag efter jobbet (Vi är dessutom kollegor så vi sågs på jobbet med) Sedan tog hans förhållande slut och en månad senare tog jag tag i att göra slut på mitt. 3 månader senare blev vi officiellt ett par och nu har vi varit tillsammans i 4 månader. Detta är mitt tredje förhållande och jag har aldrig upplevt något liknande. Vi är så sjukt lika angående intressen, mat, godis, skor och kläder, humor ja allt. I tidigare förhållanden har jag blivit kär i det ytliga, insett att insidan varit snäll och skapat ett förhållande på det trots att man inte delat samma intressen och framtidsdrömmar. Det har liksom inte alls funkat så bra som detta.

Hur som helst… Nu ska jag inte babbla på om mitt förhållande. XD Lycka till i alla fall. :)

Upp till toppen
Annons: