Annons:
Etikettkänslor
Läst 1441 ggr
lovemysack
2015-03-02 20:46

Kärlek? Eller BARA vänskap?

Hej! Jag är en 15 årig tjej i mina bästa år. Jag har flera vänner, både killar och tjejer sen barndomen. Har då en 14 årig kille som jag inte riktigt vet status på… Är det vänskap eller mer? En ganska tyst och tillbakadragen kille, men helt underbar när man väl känner honom. Han vinkar å hejjar i korridorerna till mig. Snapar och skriver flera gånger om dagen. "Jag älskar dig", "bästa" osv osv… Jag VET inte om jag tycker han är dösnygg, men han ser bra ut! Och jag vet att han gillar mig och tycker jag är snygg osv, men att han tycker det är konstigt för min pappa tränar han i hockey. Vi har en ishall cirka 200 meter från mitt hus. Han är hockeybög och brukar hänga där med sina & mina andra killkompisar. Han brukar skriva och vilja att jag ska komma och åka med dom. Och om det är match som inte han ska vara med på så frågar han om jag vill komma och se på. Han är väldigt noga med att JAG ska sitta bredvid honom. Han busar med mig hela tiden. Springer på mig bakifrån och precis när jag ska ramla tar han tag i mig så att han "räddar" mig. Jag har hjälpt han ganska mycket i skolan osv… (Han har haft problem med vissa kompisar) och det är därför vi har den kontakten vi har. Småsak: Han ska köpa ny kepa och vill att jag ska välja till han… Idag satt jag med han på bussen å när jag kom hem hade jag fått en snap om vilken parfym jag hade, jag luktade tydligen så gott… Jag har fått både hockeyklubba och handskar av honom. Han knyter jämt skridskorna åt mig… Asså vad betyder detta?? Är det kärlek eller bara en jäkligt bra vänskap med en kille? Någon mer som har erfarenhet av detta? Eller samma problem? Dela gärna tankar… :)

Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

Annons:
Honestyisdead
2015-03-02 22:42
#1

Låter som han är intresserad av dig. Du får fråga  :)

lovemysack
2015-03-03 07:11
#2

#1 Vad händr om jag frågar och han inte gillar mig?

Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

Maria
2015-03-03 09:13
#3

Gillar dig gör han ju i allra högsta grad med alla de saker du beskriver.

Men om det är lite mer får du nog precis som Hera säger fråga honom om.

Han är säkerligen lika osäker som du och han är 14 år😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

JustMySelf
2015-03-05 00:03
#4

Det låter som att han gillar dig, så prata med honom om det! Jag gillar dock inte ordet hockeybög, du kan väl tänka igenom om du verkligen tycker det är ett bra ord? :)

Sarah
2015-03-05 11:57
#5

#4 reagerade också illa på det ordet.

ostälskare
2015-03-05 12:50
#6

Men om han är bög är han väl inte kär i dig

Annons:
lovemysack
2015-03-06 08:22
#7

Sorry, vi säger så här om snygga killar men hockefrissa som spelar hockey, men jaa det kanske var fel att skriva det. Det är ju endast vi tonåringar så vuxna tar säkert fel.

Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

PennyScarlett
2015-03-06 11:32
#8

Så tonåringar kan inte vara homosexuella? Försök att använda ett vårdat språk. Du skulle förmodligen aldrig skriva "basketneger", eller hur? Samma princip. Men visst låter det som att han är intresserad och du kommer inte förlora något på att fråga! :)

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

lovemysack
2015-03-06 11:59
#9

Vårdat språk?

Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

obstitant
2015-03-06 14:50
#10

#7 Vi sa exakt likadant när jag växte upp på 80-talet. Då trodde man det var ok att använda nedsättande språk om olika grupper av människor, men nuförtiden vet man väl förhoppningsvis bättre. Jag förstår att du inte menar nåt illa med ordvalet utan bara är tanklös, men det kan vara bra att tänka på att det faktiskt är ett ganska dumt ord.

Med det sagt, hur går det med killen? _Vill_ du att det ska hända nåt mer eller är du nöjd som det är?

Upp till toppen
Annons: