Annons:
Etikettallmänt
Läst 3785 ggr
Calcifer
3/3/15, 4:41 PM

Någon ni kan prata med i telefon länge?

Har ni någon vän/släkting/partner ni kan prata med i telefon i princip hur länge som helst? Jag brukade ha en vän som jag kunde prata i 2-3 timmar med, men nyss hade jag mitt längsta samtal någonsin med min brors fru och det varade i 5 timmar och 45 minuter. Vi hade nog kunnat prata längre om hon inte hade hämtat sin äldsta son på dagis nyss.

Hur länge är det längsta ni pratat med någon på telefon med, och vem var det?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
[Túrwen]
3/3/15, 4:46 PM
#1

Mamma är nog den enda jag kan prata med mer än 30 minuter skulle väl vara min bror annars men jag har en slags telefonfobi och lyfter ogärna på luren. I en chatt kan jag prata i timmar men pinsam tystnad i luren klarar jag inte av.

Sugar Mist
3/3/15, 4:46 PM
#2

Har en kompis som jag brukade kunna ringa och bara prata av mig med, det var underbart, tror vi kunde prata någon timma i streck, tyvärr har jag och han glidit ifrån varandra rätt mycket numer.

Skypesamtal brukar kunna bli 3-5 timmar långa, ibland längre😂

-

Aleya
3/3/15, 4:47 PM
#3

Det måste ha varit då jag var yngre och med en pojkvän. Tror mitt rekord är på 8 timmar. Annars är jag och min kompis bra på att surra. 6 timmar är normalt.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[rumelle]
3/3/15, 4:49 PM
#4

Min man och jag kan prata i telefon länge. Men det har nog aldrig blivit mer än 2-3 timmar som längst då vi har fått tänka på kostnaderna också.

Calcifer
3/3/15, 5:04 PM
#5

Jag har också telefonfobi, men en del människor klarar jag av att prata med länge. Som då svägerskan. Men hon vet också att svarar jag inte är det för att jag orkar inte prata i telefon länge, för vi har nog aldrig pratat mindre än 3 timmar i telefon.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Zyperior
3/3/15, 5:08 PM
#6

Pratade 3 timmar med min dåvarande flickvän från Norge, från jobbtelefon. Chefen va mindre glad när räkningen kom. =)

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Annons:
JoannaLi
3/3/15, 5:12 PM
#7

När det gäller Skype så kan jag prata länge, för då är det gratis, och då är det okej om vi bara sitter tysta och är med varandra, då har jag ett par kompisar som det lätt kan dra iväg med i många timmar. 

Däremot har även jag telefonfobi, och har otroligt svårt att föra samtal som inte är korta och koncisa med folk - utom min morfar. Med morfar har jag ingen press alls att avsluta samtalet, men våra samtal brukar vara relativt korta ändå (vi är sjukt lika varann), men för mig är de samtalen aldrig ångestfylla, såsom alla andra är.

Lestrade
3/3/15, 6:34 PM
#8

Räknas skype? För då kan samtal pågå i några timmar. Jag är ingen telefonpratare, direkt.

fruktgumman
3/3/15, 7:02 PM
#9

Innan jag träffade min sambo så pratade vi i timmar i telefon varje dag men nu blir det ganska korta telefonsamtal.

Maria
3/3/15, 7:06 PM
#10

Innan jag träffade min man så hade jag en killkompis som jag var mycket tillsammans med och vi pratade i telefon i timtal.

Jag har inte haft kontakt med honom på 30 år😛 men han ringde förra sommaren och vi pratade i 1 1/2 timme och det kändes precis som förr. Det var riktigt kul att höra hur det gått för honom i livet.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Honestyisdead
3/3/15, 8:24 PM
#11

Kunde prata med både vänner och ex i timmar när jag var yngre. Nu blir det sällan mer än 30 min.

Lia
3/4/15, 12:06 AM
#12

När jag blev ihop med min kille för lite över fyra år sen ägde vi en bärbar telefon här hemma. Vi pratade då tills batteriet la av, fyra timmar senare, i princip varje dag. Nu sms:ar vi några gånger om dagen.

[Devya]
3/4/15, 5:26 AM
#13

Jag kan prata i över en timme med min bror, syster, mamma eller killen.

Om skype räknas så har jag en gång snackat i ca 12 timmar med en person. Det var en lång dag men otroligt roligt.

Annons:
VampireGirlElvira
3/4/15, 7:21 AM
#14

Mitt ex när jag var tillsammans med honom. Vi pratade i ungefär 4 1/2 timmar. O_o

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

teddykaniner
3/4/15, 10:43 AM
#15

Jag pratar ca 1h om dagen med killen (vanligtvis på Skype eller fb call pga kostnaderna) med vännerna brukar jag inte ringa utan vi smsar och träffas. Brukade ha en vän på en annan ort som alltid ville prata väldigt länge i telefon och det var jag inte van med då så kändes lite lustigt! :)

Med vänlig hälsning,
Jenny

Portie
3/4/15, 12:26 PM
#16

Pratar sällan i telefon, speciellt lång stunder. Men mamma och pappa kan jag väl prata med rätt länge. Mamma har svårt för att avsluta samtal så hon kommer alltid på något nytt att prata om istället för att lägga på så där kan det bli rätt länge.

Kan även prata med pojkvännen men det blir absolut max en timme och det är när vi inte hörts på några dagar.

Cindy S
3/4/15, 1:59 PM
#17

Jag har nog skypat i några timmar med en vän i Nederländerna. Vi var jättenära, men av någon anledning så tröttnade jag på henne och hade aldrig något att säga till henne. Jättetragiskt, och hon mår dåligt av det medan jag är ok men med skuldkänslor. Det är konstigt hur det kan bli. Jag brukade älska att prata om allt med henne, men nu talas vi vid en gång i månaden.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Gur4m1
3/4/15, 3:16 PM
#18

Ett av mina ex, min syster, mamma och min mormor och en min pojkvän, är de som jag kan ha samtal med nästan hur länge som helst. Det är alltid "slut p batteriet" eller "dags för tvättstugan" som avbryter oss.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

mikkan01
3/4/15, 8:24 PM
#19

Jag tycker inte alls om att prata i telefon, jag ringer och säger mitt och avslutar sen samtalet. Max 10 minuter brukar mina samtal vara. Har dock hänt när man varit yngre att man kunde sitta i timmar och prata. 😛

~mikkan

lisa90
3/5/15, 4:21 PM
#20

Med min bästa kompis som bor på andra sidan landet pratar jag oftast i cirka en timme, ett par killar jag dejtat har det också blivit så långa samtal. Dock blir jag "less" då, hur mycket jag än tycker om personen ifråga ;) Är inget jättefan av att prata i telefon.

Annons:
Intehärutandär
3/6/15, 11:33 AM
#21

Mormor! Vi pratar 2-3 timmar i taget.

[Daisy-Moa-Elsa]
3/6/15, 5:50 PM
#22

# 21 vad underbart

Cazzos
3/7/15, 8:42 PM
#23

De telefonsamtal som flyter på utan tystnad har varit max 3 timmar, med lite olika kompisar.
Däremot på Skype så brukar man ju bara lämna samtalet på, som varandras sällskap. Då har det blivit upp till 16 timmar 😂


Upp till toppen
Annons: