Annons:
Etikettallmänt
Läst 2462 ggr
Honestyisdead
2015-03-04 16:32

Gardasil - Kanske inte så bra

Verkar som många fått bieffekter av vaccinet. Dom stäms tydligen.

http://kurera.se/gardasilvaccinet-stamt/

Annons:
vallhund
2015-03-04 16:44
#1

Har du någon källa som inte öppet tillhör antivaccarna?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Aleya
2015-03-04 16:54
#2

http://www.nyteknik.se/nyheter/bioteknik_lakemedel/lakemedel/article3789436.ece fast om det är samma artikel som den du satte in #0 så är ju detta en artikel med några år på nacken.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Honestyisdead
2015-03-04 17:15
#3

Ja från 2013. Men jag märkte att folk inte kände till det. Sedan får man ju själv tro på vad man vill.

ChristineL
2015-03-04 17:44
#4

Tycker jag läst om det lite nu och då under ett par års tid. Jag har fått gardasil men verkar opåverkad.

annia1
2015-03-04 18:42
#5

Börja med det mest självklara. Alla läkemedel inkl receptfria kan ge biverkningar och det är känt sen länge att även gardasil kan ge biverkningar.

Sätt det sen i relation till hur många som fått gardasil. Nu när jag snabbsökte så tyvärr är siffrorna från 2010 så hade ca 70 miljoner doser getts. Räknar man med att alla fått sina tre doser så är det runt 25 miljoner människor. Men det är ju än fler idag.

Sen sätt det i relation till hur många som kan bli hjälpta av vaccinet. I samma artikel så står det att 275 000 Kvinnor i världen dör varje år av det.  I europa så dör ca 30 000 Kvinnor varje år.

Sen är det inte bara mot cancer som det sannolikt kommer visa effekt på utan även tex cellförändringar kommer minska.

Sen så är det inte bara livmoderhalscancer som det kommer hjälpa mot utan även peniscancer, vulvacancer och även ändtarmscancer.  Finns även flera andra tillstånd som det kan vara hjälp mot. Ja även pojkar kommer bli vaccinerade, vad jag vet så har de redan börjat vaccinera pojkar i australien.

Nu hittar jag inte artikeln där det står att dom sett att antal kondylomfall gått ner. Vilket är en indikation på att vaccinet faktiskt gör nytta.

.

Honestyisdead
2015-03-04 18:47
#6

#5 Det var intressant.

Annons:
Sarah
2015-03-04 19:04
#7

#5 du menar väl att 30000 Kvinnor dör av livmoderhalscancer? Nu ser det ut som du menar att de dör av vaccinet.

annia1
2015-03-04 19:59
#8

Sarah det stämmer. Jag som formulerade mig lite knasigt. 

Jag är några minuter för sen för att korrigera det.

.

Sarah
2015-03-04 20:00
Sarah
2015-03-04 20:03
#10

Det är svårt med nya vacciner.. . Nu har jag en vän som dog i livmoderhalscancer och en annan som blev frisk, sen känner jag otaliga med förändringar. Vissa biverkningar får man kanske acceptera och sen håller jag tummarna att vaccinet blivit bättre tills jag har en dotter som är i den åldern.

OlgaMaria
2015-03-04 20:43
#11

Sen att alla inte vet att att livmoderhalscancer beror på en virussjukdom som kan undvikas är ganska synd. Två oskulder kan inte smitta varann. Kanske vore bra om man drog ner på antalet sexpartners under livet. Kondom skyddar ofta men är inget säkert skydd.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

annia1
2015-03-04 21:06
#12

Sarah visst är det svårt med nya vacciner och när det gäller gardasil tror jag en stor anledning är att det kommer ta åtskilliga år till innan man ser hur effektivt det är.  

De flesta vuxna vet att alla läkemedel kan ge biverkningar och som vuxen accepterar man ju det för en själv när man tar nån medicin av nåt slag att risken finns där. Jag tror det som är största problemet för gemene man är att det handlar om barn. Hade det gällt vuxna som skulle vaccineras så hade det nog inte skrivits just nånting nånstans.

.

annia1
2015-03-04 21:08
#13

TheresiaW en utopi att människor minskar ner på antal sexpartners. Men det vore bra om flera använde kondom.

.

Annons:
OlgaMaria
2015-03-04 21:19
#14

#13 Ja det kanske det är, men jag tycker det är knäppt att det är något som vi inte alls pratar om. När det gäller Gardasil så ska man ju ta ställning för ens barns räkning, men man kan ju också prata med dem och förklara hur det går till med könssjukdomar och cancervirus, att det är en risk att ligga med folk och att man kanske inte måste ha så bråttom att få ligga med någon, och att spara det till någon som man verkligen vill ha ett stabilt förhållande med.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

xxmammaxx
2015-03-04 21:27
#15

Måste man ha haft en könsjukdom för att kunna få livmoderhalscanser?

OlgaMaria
2015-03-04 21:29
#16

#15 Livmoderhalscancer beror på ett virus som smittar sexuellt.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Honestyisdead
2015-03-04 21:33
#17

#15 som #16 skriver beror det på ett virus som man såvitt jag vet inte märker av.

xxmammaxx
2015-03-04 21:45
#18

Jaha okej.. Hade ja ingen aning om. Men om man ligger i riskzonen kan man få reda på mer vad exakt det kommit av? Mer specefik än du fick det av ett samlag?

[EvelinaL]
2015-03-04 21:55
#19

Jag har tagit gardasil och jag har inte haft några biverkningar. Det svåra med folk som raporterar biverkningar i sådan fall är att man aldrig kan vara säker på att det är just pga. vaccinet eller något annat. Jag tror det är bättre att ta vaccinet än att inte ta det, sedan finns det alltid biverkningar på allt men det är många som inte tänker på det. Man får helt enkelt överväga riskerna själv. Det är massa som inte vaccinerar sina barn för att de tror att de kommer få autism (vilkets har bevisats är falskt). Många barn får/har autism men det behöver inte betyda att det beror på ett vaccin de fick när de var 1 år. Som sagt får man överväga riskerna själv. Jag hade hällre viljat att mitt barn fick autism än dog i en sjukdom som vi lärde oss bota på medeltiden.

OlgaMaria
2015-03-04 22:09
#20

#18 Nej, vad skulle kunna vara mer specifik information?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
OlgaMaria
2015-03-04 22:12
#21

#19 Det är ju som att säga att du hellre vill att ditt barn ska ha autism hela livet än få mässlingen som antagligen är över inom någon månad.

Något som är extremt uppenbart är att allergier och autoimmuna sjukdomar ökat enormt sen 70-talet. Det finns säkert många förklaringar men jag tror att vacciner är en förklaring. Vaccin påfrestar immunförsvaret. Ett stressat och förvirrat immunförsvar utvecklar lätt allergier och autoimmuna sjukdomar.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

viktoria91
2015-03-04 22:23
#22

#19 Autism är ett otroligt brett spektra! Från väldigt lätt och högfungeranfe som knappt märks till svåra tvångsmässiga självskadebeteenden. Som jag brukar säga "survival of the fittest", sjukdomar finns för att sålla bort dem som inte har bra gener. Som med alla djur.

Sarah
2015-03-05 07:10
#23

Mässlingvaccin orsakar inte autism. Det är en seglivad myt.

neasfotografier
2015-03-05 09:02
#24

Jag har tagit Gardasil och inte märkt något. Tog alla mina doser innan jag blev sexuellt aktiv om det spelar någon roll 😛

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

Jetaime
2015-03-05 09:10
#25

Jag har inte vaccinerat mig. Jag är alltid ganska svårflörtad när det gäller "nya" vacciner.

xxmammaxx
2015-03-05 11:38
#26

#20 Tänkte mer om man kunde veta villken typ av basilusk d e typ..

Honestyisdead
2015-03-05 12:25
#27

#26 Nästan alla cellförändringar som riskerar att utvecklas till cancer beror på att man någon gång genom sex har smittats av vissa typer av HPV, humant papillomvirus. Viruset finns i mer än hundra olika typer som ger olika symptom.  Tex kondom som inte orsakar cancer.

Vaccinet ska skydda mot HPV 16 och 18 som är ett par av de som kan orsaka cancer.

Annons:
xxmammaxx
2015-03-05 12:32
#28

Aha okej..  Tänk va lite man kan igentligen..

Honestyisdead
2015-03-05 12:51
#29

#28 Googla på det så hittar du information om det.

IceTee
2015-03-06 00:55
#30

Kondom skyddar inte till 100%, du kan fortfarande få HPV viruset

eftersom någon nämnde mässlingen vill jag bara lägga till att man inte ska ta lätt på det! Mässling kan ge hemska följdsjukdomar så som bihåleinflammation, öroninflammation och lunginflammation. I sällsynta fall kan man även få hjärnhinneinflammation. Dessutom kan man inte bota mässlingen, bara minska besvären.

Medarbetare på Skor iFokus

Huygens
2015-06-16 15:10
#31

Minst 700 flickor i Danmark har fått svåra skador av Gardasil, HPV-vaccinet. Danska TV2 visar på en karta var dom större grupperna drabbade finns. Det verkar röra sej om nervskador, muskelkramper, synförsämringar och hjärtproblem.

Mörkertalet är troligen större, kanske är 3000 - 5000 sjuka eller skadade av vaccinationerna och effekterna verkar kunna komma en tid efter Gardasilvaccinationen. Det här är troligen värre i antal drabbade än vad svininfluensans narkolepsisjuka är.

Det intressanta är att läkarna redan i förväg räknade med dessa skador, men trodde att det bara skulle drabba ca 300 tjejer.

"Det er cirka 60 procent flere end vi havde regnet med. . . ., overlæge Jesper Mehlsen fra Synkopecenteret på Frederiksberg Hospital."

Helst av allt vill dansk sjukvård inte belastas med dessa sjuka tjejer. Väntetiden är därför 6 till 9 månader för att någon ska ta sej an dom vaccinationssjukdomsdrabbade.

.

Det är inte så lätt att hitta andra vetenskapskällor till Gardasilsjukan i Danmark. Det verkar delvis som om locket är på, även om man kan märka att det puttrar under locket på en del ställen.

En dansk tidning noterar att 200 Gardasilflickor i Colombia har fått sjukdomar av vaccinationen.

År 2013 tvingades Kalla Fakta be om ursäkt för sitt program om Gardasil. Forskare vid Karolinska Institutet fastslog att TV4s Kalla Fakta var ovetenskapligt.

.

Den danska vetenskapstidskriften Videnskab.DK satte 2013 ner foten. En dansk välrenomerad professor ställde sej bredvilligt bakom den mäktiga läkemedelsindustrin, professor Jan Pravsgaard Christensen från Københavns Universitets Institut for International Sundhed, Immunologi og Mikrobiologi.

Förlamningarna, nervkramper och liknande, kunde danska flickor lugnt bortse från, då det drabbade så få.

Professor: Kritiken mot HPV-vaccin är ovetenskaplig

.

Se där.

Ovetenskaplig.

Alltså är Gardasil nästan ofarligt.

Så se till att ta en stor dos vaccin om du tror på professorn.

"Men kritikken mod vaccinen er udokumenteret og kan skade befolkningen, mener professor. … Måske har kvinderne ikke bivirkninger"

Kanske har kvinnorna inga biverkningar. Då är dom ju friska som nötkärnor.

Odokumenterat och därför ovetenskapligt.

Så är det.

.

Samtidigt fanns det enstaka tidningsartiklar från 2013 som sa motsatsen. Gardasil kunde ge allvarliga sjukdomstillstånd. Ibland bara dagar efter vaccinationen. En artikel från danska BT.

Och i mars 2015 verkade bubblans spricka och det går att hitta artiklar om skador och sjukdomar från HPV-vaccinerna.

Många föräldrar verkar inte ha känt till hur skadlig Gardasil och Cervarix kan vara, kanske påverkade av att danska professorer sagt att det kan vara skadligt för befolkningen om ovetenskaplig påståenden får möjlighet att publiceras i media.

Det är ju ovetenskapligt och odokumenterat alla dom där nervskadorna, muskelkramperna, plågsam handikappande huvudvärk och andra biverkningar flickorna fått.

.

Självklart är professorerna helt neutrala. Dom bara tjänar lite pengar på Gardasil.

"Professor Jan Blaakær tjener penge på Gardasil, HPV-vaccinen…"

.

Man kan ju fundera litegrann när forskaren Diane Harper som var med och utvecklat Gardasil på företaget Merck, säger att hon inte tänker låta sina barn bli vaccinerade med Gardasil.

Gardasil was only an experiment.

.

Undra vem som beslutat att sjukdomar till följd av Gardasil och Cervarix ska förbli odokumenterade?

Upp till toppen
Annons: