Annons:
Etikettförhållande
Läst 7581 ggr
[monkis23]
3/5/15, 6:20 AM

att hitta tillbaka till varandra..

Undrar hur vanligt det är att folk hittar tillbaka till sina ex efter att man gjort slut.

Mitt ex gjorde slut för ca 3 mån sedan och är fortfarande sexuellt attraherad av mig, tror ni det finns en chans för oss? Vi har inte träffat varandra sen det tog slut och om 3v ska jag ev åka till den staden han bor i för att göra ett prov till en utb och funderar på att fråga om han vill träffas för en fika, är det en bra idé?

Annons:
Annette
3/5/15, 6:27 AM
#1

Nej, det tror jag inte. Kåthet och kärlek är två olika saker. Se upp så du inte blir utnyttjad.

[monkis23]
3/5/15, 6:40 AM
#2

Asså grejen är den att i helgen hade vi en del sms-kontakt som blev mer flörtiga som gick över till att vi sexta typ.. Och i måndags skrev han att han inte trodde det var så bra att vi höll på såhär för att han fortfarande är sexuellt attraherad och han tror jag vill mer och därav ville inte såra mig. Så utnyttja mig skulle han aldrig göra.

Men jag skrev till honom att han hade rätt, att jag vill mer och att vi inte borde hålla på sådär och han svara med ok, då gör vi inte det.

Asså jag vet inte alls vart jag vill komma med detta, men det känns verkligen som att vi inte är "klara" med varandra.. =/

[rumelle]
3/5/15, 6:43 AM
#3

Jag tycker att det låter som en bra idé att träffas i stan och ta en fika. Men ni kanske ska akta er för att träffas hemma hos någon om ni inte riktigt vet var ni står i förhållande till varandra. Risken är ju att attraktionen tar över hand och att ni sedan gör något som blir fel och konstigt och som ni ångrar efteråt. Bättre att prata ut och komma fram till vad ni vill innan ni eventuellt börjar ses privat igen.

Sarah
3/5/15, 7:12 AM
#4

Vi hittade tillbaka till varandra efter jag gjorde slut. Det var mycket jobb och byggde inte bara på attraktion. Tog ca ett år av mest samtal.

[monkis23]
3/5/15, 7:50 AM
#5

#3 Precis, jag tänkte att det är bättre att träffas på ett neutralt ställe och när jag väl åker dit så är det 4mån sen vi sist träffade varandra. Jag vill ju inte bara ha sex med honom även om det är frestande..

#4 Jag är medveten om att det kan ta en lång tid och OM vi hittar tillbaka till varandra vill ju jag att det ska hålla. Därför tar jag småsteg.. Vad var anledningen till att du gjorde slut?

SuperLimm
3/5/15, 8:28 AM
#6

Jag tycker det låter som att han inte vill ha något förhållande igen utan bara är sexuellt attraherad av dig så det finns ju en stor risk att det slutar med att du blir sårad, även om det inte är hans mening.

Mvh Linn

Annons:
redytogo
3/5/15, 8:53 AM
#7

 Jag och mitt ex blev tillsammans igen 2 år efter vi gjort slut. Vi hade båda mognat en del och gjorde inte om samma misstag som innan det tog slut. Är tillsammans än idag 6 år senare och lyckliga :)

Men jag tycker ts att det låter som att ditt ex bara vill ha sex med dig men du vill mer och då funkar det ju inte tror jag.

ChristineL
3/5/15, 9:05 AM
#8

Det väsentliga tycker jag är, varför tog det slut? Och vad känner du själv? Tänk inte på honom, tänk på dig själv.

[monkis23]
3/5/15, 10:30 AM
#9

#6, #7 Kan vara så, men jag kommer som sagt inte inleda någon sexuell relation med honom.

Hoppas ju att vi hittar tillbaka till varandra med tiden.

#8 enligt honom hade känslorna förändrats. Jag älskar ju honom fortfarande och vill vara med honom. Om vi blir tillsammans igen så vill jag starta om på nytt och glömma det gamla.

älvornas dal
3/5/15, 11:30 AM
#10

#2 …. och han tror jag vill mer och därav ville inte såra mig.

Det låter som att ni vill olika saker och han verkar medveten om det. Du har känslor kvar med det verkar som att dem inte är besvarade. Jag tycker att risken är stor att du blir sårad, men vill du träffa honom så tycker jag att du ska göra det. Om inte annat så hjälper det kanske dig att få ett bra avslut och klarhet i var han står.

Sarah
3/5/15, 11:56 AM
#11

#5 I grund och botten flyttade vi ihop för tidigt och det slet på oss för mycket. De första åren i vår relation byggde för mycket på attraktion och vi lärde känna varandra för dåligt.

[monkis23]
3/5/15, 5:30 PM
#12

#10 Jo, vi vill ju olika saker och det är så jobbigt.. Just nu vet jag inte vad jag ska göra, om jag ska träffa honom eller inte.  Det enda jag vet är att han är/kommer alltid vara min största kärlek och jag kommer aldrig hitta en kille som får mig att må så som han gjorde..

#11 okej, men kul att ni hittade tillbaka till varandra igen :)

Aleya
3/5/15, 6:19 PM
#13

Jag har hittat tillbaka till ett av mina ex. Det tog dock 10 år. Vi umgicks i flera år som vänner. Och vi var alltid attraherade av varandra. Men tillslut stämde allt. Han ringde mig för att prata och vi pratade i flera timmar. Dock hade jag kille då. Sen gick det ett tag och killen som jag då hade försvann ur bilden. Och vi började träffas. :) Så man kan hitta tillbaka. Jag tycker dock att du ska vänta med att träffa ditt ex. Tills dina känslor svalnat. Kan berätta även om ett annat ex. När jag var tillsammans med han så var allt enligt mig perfekt. Han gjorde slut och jag mådde skit i nästan ett år. 8 år senare så träffas vi och ja låg… måste säga att det var ingen attraktion från min sida. Var bara ren skit. Men nu slipper jag fundera. :)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Katti
3/5/15, 11:33 PM
#14

När någon gör slut fast man själv inte vill känns det alltid som om det inte ska gå över, som om den personen är ens allt. Hjärtat slits ur kroppen och man mår dåligt. Riktigt dåligt… Men vet du, det går över! Det kan ta tid, men det går över! 

Jag tycker att bollen måste ligga hos honom nu. Han har klart och tydligt sagt till dig att han inte har de känslor för dig som du vill att han ska ha. Är han så fin som du säger så utnyttjar han dig inte i det läget, utan släpper dig nu för att han saknar de rätta känslorna och låter dig läka och slicka dina sår. Skulle han så småningom (enligt principen att man saknar inte kon förrän båset är tomt) komma på att de där känslorna trots allt finns så söker han upp dig. Han vet ju var du står - eller hur!

Men räkna inte med att det kommer hända. Ta honom på allvar när han säger att det är slut. Tänk på dig själv och gör sånt som får dig att må bra. Det är sånt som gör att minnet av honom kommer att blekna med tiden. Så småningom är du även redo att släppa in kärlek i ditt liv igen. Men det är en annan historia!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

[monkis23]
3/6/15, 4:34 AM
#15

#13 är du och det exet tillsammans nu eller tog det slut igen?

#14 Just nu känns det som att det aldrig kommer gå över.. Igår var jag i stan första gången sen det tog slut och ALLT verkligen påminde mig om honom, fick ångest och började gråta skiten ur mig.. Jag hatar att känna såhär!

Jo, bollen ligger ju hos honom nu och han vet som sagt vad jag känner. Vet att jag inte ska räkna med att vi hittar tillbaka till varandra men jag har svårt med det, då det är det ENDA jag vill.. :( Känns som att jag kommer leva som singel resten av mitt liv!

Aleya
3/6/15, 9:54 AM
#16

#13 han som det tog slut med för tio år sedan är jag tillsammans med nu ja. Vi har t o m ett distansförhållande då jag jobbar på annan ort på veckorna. Men vi har det bra ändå. :) Och lär bli inflytt av han och sådant till orten jag har fast jobb på. :) Det sista exet var bara en historia för att saker och ting förändras trots att man känt en stor attraktion.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

SuperLimm
3/6/15, 10:36 AM
#17

#15 Även om det är väldigt svårt så bör du inte ha någon kontakt med ditt ex överhuvudtaget. Du kommer inte må bättre av att ha kontakt med han ibland och få upp förhoppningarna igen. Det låter som att han inte har några känslor kvar för dig och då är det inte så stor chans att ni blir tillsammans igen inom en snar framtid. Ägna dig åt dig själv ett tag. Gör sånt du tycker är roligt, umgås med vänner du gillar som får dig att må bra. Ta hand om dig själv och lär dig trivas med dig själv istället :)

Mvh Linn

Bjallstal
3/6/15, 11:00 AM
#18

Jag och min soon to be sambo, hittade tillbaka till varandra efter nästan 1,5 år. Vi slutade aldrig vara sexuellt attraherade av varandra och låg med varandra så fort vi fick chansen. Kunde inte ens ta en kaffe på stan utan att gå iväg och ha sex bakom någon byggnad eller något. Det var en tuff period i mitt liv pga alla känslor som yrde rundor, försökte dejta seriöst under tiden, men gick sådär. Slutade med att jag vaknade en morgon och var så in i helvetes förbannad på honom. Skickade ett långt sms som typ gick ut på att han skulle dra åt helvete. Då klämde han ur sig att han fortfarande hade riktiga känslor för mig. Så vi bestämde att vi skulle träffas, gick en lång runda längs med havet i min hemstad och på den vägen bar det :)

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

[monkis23]
3/6/15, 6:22 PM
#19

#16 Åh, vad kul att ni har det bra :)

#17 Jag vet, har bestämt mig för att inte kontakta honom på ett tag, men vet inte om han kommer att kontakta mig dock =/ Ska ut imon kväll och fira en tjejkompis och hoppas på att det ska få mig på andra tankar :)

#18 Härligt! hur såg kontakten ut mellan er då ni gick isär? vem gjorde slut?

Bjallstal
3/6/15, 10:53 PM
#20

Antingen smsade vi flitigt, eller så hördes vi inte alls, gick dock Max ca 4 veckor emellan. Han pluggade på andra sidan Sverige typ 5 månader av det 1,5 året vi var isär. Annars bodde han i grannstaden fem mil norrut. Han gjorde slut, men vi båda visste inte riktigt vad vi kände. Vi var väldigt bra vänner och hade fantastiskt sex, men kände inte riktigt det lilla extra. Vi var även varandras första kärlek och förhållande(troligen även sista), så båda kände väl att vi ville ut och se om gräset var grönare på andra sidan. Vilket det absolut inte var haha Vi har i stort sätt aldrig bråkat eller haft några större problem i vår relation, varken nu eller tidigare

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Annons:
Bjallstal
3/6/15, 11:01 PM
#21

Ska tillägga att vi båda hade fantastiskt kul som singlar, och ångrar inte en sekund att vi hade ett break. Tvärtom säger vi båda att det var det bästa som hänt oss. Jag levde mitt singelliv fullt ut, det där 1,5 året och lärde mig så mycket om mig själv. Hade så otroligt kul och njöt verkligen av att kunna göra precis vad jag ville när jag ville. Hästen, vänner , killar och fest var det mitt liv fokuserade på så fort jag kom ifrån jobbet. Jag söp, svinade, låg och hade verkligen the time of my life. Min pojkvän med, han gjorde det samma på annan ort, och när vi träffades med jämna mellanrum skrattade vi, pratade massor och låg, sedan hördes vi inte på några veckor igen. Men för oss båda var det okej, eftersom vi då, inte hade förhoppningar om att bli tillsammans igen. Ta dig ut och njut av att lära känna dig själv, slå väck dina gamla begränsningar och testa dina vingar fullt ut. ! Är det meningen att det ska vara du och ditt ex så kommer ni kanske dit en dag, men du måste släppa honom och leva innan du överväger något sådant.

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

[monkis23]
3/7/15, 6:17 AM
#22

#21 Jo jag vet det, det är bara så svårt att göra det.. Saknar honom så mycket =/

Aleya
3/7/15, 8:26 AM
#23

#22 om ett tag kommer du inte göra det. Få kommer du snarare vara arg på han.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

FjantYoda
3/7/15, 9:21 PM
#24

Svarar väl här. 

Jag och min pojkvän (numera sambo) var tillsammans i ca 1 år, vi hade känt varann lång tid före och vi blev ovänner då vi var full och jag dessutom allmänt trött och sur. 

Iallafall, i början hade vi lite kontakt, och jag fick förhoppningar om att vi skulle bli tillsammans igen, han som gjorde slut, en dag plingade han på dörren, full som ett ägg och grät över att han ville vara med mig å bla bla bla, vi blev tillsammans igen, i typ 2 veckor, sen tog det slut igen, vet inte riktigt varför faktiskt. 

Sen var det smskontakt fram och tillbaks ett tag, å diverse velande fram och tillbaks från hans sida tills jag frågade om han helt ärligt trodde att det någonsin skulle bli vi igen, han sa nej, så jag valde att bryta kontakten, raderade numret, blockerade på fb, och verkligen höll mig ifrån han, umgicks med mina vänner och hade helt ärligt skitkul, jag jobbade heltid och resten av tiden så gjorde jag precis vad jag kände för och hade dessutom ett strul

Vet inte hur lång tid det tog, några få månader så kontaktade han mig igen och förklarade att han ville vara med mig o.s.v. jag sa att vi kunde ses och prata så vi for ut på middag och åkte sen till en avskild plats och pratade, ett par dagar senare så var vi väl tillsammans igen och vi flyttade senare ihop och har nu bott ihop i 2 år.

Om jag vore du så skulle jag för din egen skull bryta kontakten och satsa på att gå vidare, ställ in dig på att det aldrig kommer bli ni igen så blir det iallafall lite lättare än om man går och intalar sig själv att han visst kommer att komma tillbaks, vet inte hur många jag känner som verkligen dragit ut på det hela, hittat på ursäkter för att hålla kontakten, inte hämtat alla grejer omgående utan sparat några få grejer till senare tillfällen och ärligt talat bara plågat sig själva!

https://www.instagram.com/aros_yoda/

Upp till toppen
Annons: