Annons:
Etikettfamilj
Läst 1615 ggr
[littlecat]1
2015-03-10 16:31

Familjen osv

Jag var för ett tag sen väldigt nere, ibland hamnar jag i såna svackor och blir typ deprimerad emellanåt. Just då orkade jag verkligen inte med någonting. Jag ville inte leva. Orkade inte prata med någon. Mamma försökte och ville hjälpa mig, bor dock på annan ort just nu så hon kunde mest ringa eller smsa för att jag inte kände för att prata. Sen kom min pappa hem till mig o min pojkvän och skulle "prata" eller något. Han har lite alkoholproblem, så för det första var han inte ens nykter och jag ville verkligen inte prata då, och för det andra är han den sista personen i hela världen jag skulle prata med om varför jag är nere. Han kallade mig massa saker, blandannat att jag var patetisk, att jag var töntig som höll på som jag gjorde, att jag inte klarade av att bo i en lägenhet själv (är 20 o har bott själv sen jag var 16 typ, bott på internatskola, egen lägenhet osv) många gånger upprepade han ordet patetisk som bara gjorde att jag blev mer irriterad och stänger in mig själv ännu mer. Fick nyss läsa sms mellan min pojkvän och min pappa där pappa skrev något om jag var på samma humör som igår (detta var kanske en månad sen) där min pojkvän svarade att han hoppades att jag fick en tankeställare. Det fick mig att bli så otroligt arg och ledsen. Hur fan kan han säga att han hoppas att jag fick mig en tankeställare? Jag var ju deprimerad och har en anledning men istället hoppas han på att jag fick mig en tankeställare? Hur kan man få sig en tankeställare av nån som bara säger att man är patetisk? Kanske bara behövde skriva av mig. Jag hatar min pappa, har alltid gjort. Han visar sig som en annan sida för min pojkvän. Och jag har berättat de för min pojkvän men han tror mig inte. Känner mig bara så less..

Annons:
Aleya
2015-03-10 16:38
#1

Du borde kanske börja att fundera på hur du vill att ditt liv ska vara. För just nu verkar allt vara en enda röra. Sök hjälp.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Honestyisdead
2015-03-10 16:40
#2

Ens partner ska vara en nära

 Att han pratar om dig bakom ryggen känns inte ok. Speciellt inte när du talat om hur du känner.

Vanja
2015-03-10 22:05
#3

Jag skulle aldrig acceptera om min partner pratade om mig bakom min rygg. Det borde du inte heller göra.
Fråga honom hur kan skulle känna om du snackade om honom med hans mamma, bakom hans rygg.

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

obstitant
2015-03-11 11:34
#4

Har du professionell hjälp för din depression? Det verkar som om du är ganska utlämnad åt en pojkvän som inte riktigt står på din sida.

Upp till toppen
Annons: