Annons:
Etikettleva-tillsammans
Läst 2115 ggr
[littlecat]1
2015-03-15 10:18

Känner mig helt tjurig

Igår åkte jag enbart att handla för att köpa kvarg o banan som jag skulle äta till frukost idag. Min sambo var inte hemma då, men smsade honom o skrev de och om jag skulle köpa något annat. Sa att de var länge sen jag åt kvarg och att de skulle bli jätte gott att äta till frukost. Idag gör han frukost åt mig. Satte färdigt fil o müsli i en skål och gjorde en smörgås. Jag känner mig jätte tjurig, men jag blev mest irriterad. Jag vet att det är onödigt att bli irriterad när han ändå är snäll, men när jag dessutom sa igår vad jag var sugen på till frukost och hade handlat det blev jag bara sur och gick från köket och sa att han inte lyssnade på mig ändå. Jag känner mig jätte tjurig över såna här småsaker, men jag kan inte hjälpa det…

Annons:
ChristineL
2015-03-15 10:22
#1

Han kanske inte kom ihåg det? Vem är hundra vaken i skallen på morgonen?

Men, nej han har ju bevisat förut att han inte lyssnar på dig så jag är inte förvånad.

mieeow
2015-03-15 10:25
#2

Kanske säg till honom hur du känner? "Jag uppskattar verkligen att du gör frukost åt mig, det är väldigt snällt. Och jag känner mig tjurig som reagerar såhär, men jag var faktiskt väldigt sugen på kvarg och banan till frukost idag, vilket jag sa igår. Så tack så mycket för att du försöker, men jag äter nog hellre kvarg och banan idag. "

Eller något liknande?

Fridaaaa
2015-03-15 10:25
#3

Du sa bara att du var sugen inte att du ville ha just det. För mig är det skillnad.
Och sedan kan man inte komma ihåg allt. Är tanken som räknas

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
2015-03-15 10:41
#4

Hur i herrans namn kan man bli tjurig på någon som är snäll och serverar frukost.😮

Han kanske inte tänkte på kvargen på morgonen. Det är väl ändå tanken som räknas.

Hoppas att han har ett stort tålamod.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

fruktgumman
2015-03-15 11:27
#5

Min sambo har nog inte gjort frukost åt mig en enda gång på 17 år. Skulle han vara snäll och göra det men att det råkar bli "fel" sorts frukost så skulle jag aldrig kunna bli sur över det. Där tycker jag nog att du överreagerar.

[höstlöv]
2015-03-15 12:29
#6

Kan du inte bara äta kvargen imorgon då? Tycker det är jättesnällt när någon gör frukost och skulle aldrig kunna gnälla över en sån sak. Tror det var snällt och omtänksamt menat och tycker tanken bakom saker är det viktigaste. Jag hade nog kunnat leva utan kvarg en dag till och uppskattat min sambos omtanke den dagen istället :)

Annons:
Sarah
2015-03-15 12:44
#7

Du överreagerar något brutalt, men ni verkar ju ha många problem i relationen så då blir man grinigare.

Skogsraah
2015-03-15 14:06
#8

Tror inte att det handlar om frukosten för dig. Du har ju gjort många trådar med frågor om ert förhållande, att du inte tror att du är kär osv. Att han snackar skit om dig med din pappa. Går det så "långt" att man blir så irriterad/tjurig för en sådan sak har jag svårt att se hur det ska kunna bli bättre. Skulle ni inte ta en paus?

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Ria74
2015-03-15 14:21
#9

Kunde du inte bara tagit fram din kvarg och banan? 

Nu tror jag aldrig jag blivit serverad frukost av mannen, men hade han plockat fram något jag inte ville ha hade jag helt enkelt tackat för omtanken men plockat fram det jag ville ha istället.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

pyromanen
2015-03-15 17:41
#10

Jag skulle också ha blivit irriterat om jag sett fram emot att äta nåt visst, och vart "snuvad" på det. Här skulle dock alldrig min man komma på tanken att hälla upp utan att ens fråga vad jag ville ha (och jag skulle fråga han vad han var sugen på).

Gur4m1
2015-03-16 05:40
#11

Jag kanf örstå TS känsla. Har själv varit i relationer där mannen gör "söta saker" men absolut inte lyssnat på en, och iomed sin handling på sätt och vis, visar att han försöker, men är lite "slö" :P

För om en person om och om igen ignorerar vad dennes artner vill, säger och kommunicerar så skapas ju just denna frustration och rätt lilla pool av tålamod mot sin partner- som hos ts just nu. Man BLIR irriterad, frustrerad och tjurig mot sin partner för "småsaker", för de där småsakerna gissar jag, har blivit s många och samlats på hög.

Här tror jag det bästa är rak och ärlig kommuniation och att lätta på trycket hos sig själv genom att göra som man själv känner för, precis som ens partner tydligen gör.

TS din tjurighet är mer en reaktion som kommer från andra problem i er relation än att han inte gav dig just det du var sugen på. Du fsökte vara tydlig, du får försöka bli ÄNNU mer tydlig. Lycka till!

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[Devya]
2015-03-16 07:38
#12

Om min partner skulle bli sur för att jag gav honom fel sorts frukost då jag bara ville vara lite snäll så skulle han åka ut med huvudet före.

Mitt ex hade en gång lagat frukost åt mig. Ägg, rostat bröd, färskpressat apelsinjuice osv. Jag tyckte det smakade fruktansvärt äckligt men jag var så otroligt glad över hur gullig han hade varit. Om jag skulle reagerat på det här och sagt hur det var, skulle ni själva varit glada över det?

Sätt er själva in i situationen. Hur skulle ni reagera om er partner hade svarat med att vara väldigt tjurig och bortskämd? "Neej, det här ville jag ju inte ha. Jag sa ju igår vad jag ville äta på morgonen…" Det här är inget som är värt att dra upp. Sur får väl ts bli men om hon skulle försöka börja snacka med honom om att hon fick fel frukost, nej där går väl gränsen? Problemet ligger väl inte där utan någon helt annanstans.

Jag vet inte om ts ens vill ha den här killen för det låter inte så. Isåfall skulle man väl inte bli tjurig över en sådan här småsak? Jag vet inte, jag vet bara att jag definitivt inte skulle vara intresserad av en person om jag hakade upp mig på småsaker som det där.

Vanja
2015-03-16 10:27
#13

Du överreagerar. Man ska uppskatta de lilla, inte klaga över det. 

Edit: TS finns inte kvar.

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

Annons:
Gur4m1
2015-03-16 10:34
#14

#12 som du nämner där, det är ju mer än frukosten som spökar i den där relationen. Det blir större än det är för det har blivit toppen på ett isberg av saker de verkar krocka mellan varandra. Så nej, förmodligen passar de inte ihop eller så har de hastigt svängt av på en varsin skogsväg, en mott norrland och den andre mot Grekland, men jag vet inte ;)

När jag och mitt ex som sket i allt jag tyckte och tänkte, gjorde "söta saker" som att börja diska, men gjorde "fel" enligt mig, så blev det mer ett problem och något jobbigt som försämrade och försvårade min redan jobbiga vardag och relationen med honom- än om han abra skitit i "att förska va gullig" och istället försökt lyssna på vad jag FAKTISKT behövde. och tro mig jag är väldigt kommunikativ och rak i mitt sätt mot min partner. Men någon gång ger man upp och å blir man lätt bitter (eller i det här fallet, jävligt tjurig) mot sin partner istället…när "stackarn" ba försöker va snäll, jue! ;) Fy fan för oss jobbiga, bortskämda flickvänner som inte förstår att uppskatta en FIN kille som FÖRSÖKER va snäll och gulllig…

…nej tack, hellre en karl som lyssnar och ger mig det jag faktiskt behöver, speciellt när man har det tungt.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

ChristineL
2015-03-16 13:15
#15

#13 - Jodå, hon har skapat ett nytt konto under samma namn.

Aleya
2015-03-18 16:18
#16

Tror att du ts snarare är leds på förhållandet. Annars hade du knappast agerat på detta sättet och irriterat dig på allt din kille gör. Så kanske är snarare dags att tänka på refrängen och vara ensam istället för att gå och irritera dig på allt.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: