Annons:
Etikettvänskap
Läst 4143 ggr
[Missmini]
2015-03-23 21:22

Har inga vänner kvar

Jag har aldrig varit den som haft mycket vänner under skolgång osv. Alltid haft min barndomsvän under min livstid (var dock 1 års skillnad, 2skolår) men vi var bästa vänner, bodde grannar när vi var små osv. Under min skolgång var jag utanför från o med 7an ungefär. Hade inga vänner. Vi slogs ihop med en klass där alla tjejerna var jätte tighta, försökte komma in, men det gick aldrig. Var lite blyg, använde inte smink och var tjock! jag lärde mig att vara själv och var inte beroende av att ha någon att vara med. Det var tråkigt med vad skulle jag göra? Jag hade min barndomsvän på fritiden. På gymnasiet hade jag fler vänner iallafall i skolan, sen blev jag nära med en i min klass och vi umgicks på fritiden också. När jag gick ut gymnasiet tappade jag kontakten lite med min kompis där, men hade fortfarande kvar min barndomskompis. Jag och min barndomskompis festade mycket, träffade killar osv och tillslut träffade jag min pojkvän. Men grejen är den, att jag inte har kvar någon vän nu! Min barndomsvän och jag har ingen kontakt alls. Har som försökt men det går inte, vi kommer inte bli vänner igen. Min andra kompis har sitt egna, vi har inte heller kontakt o dessutom bor hon en bit härifrån. Jag har min pojkvän… Men jag vill ha vänner också. Jag kan inte bara umgås med min pojkvän hela tiden. Vill göra saker också. Med tjejer! Typ gå på fest, gå på stan, kolla kläder, göra tjejsaker! Det känns som att jag har bytt min barndomsvän mot min pojkvän och jag saknar henne, eller oss. Hon var den enda som verkligen förstod mig till 100%.. Jag ville aldrig byta ut henne. Då skulle jag valt henne i första hand istället för min pojkvän. För hon var min bästa vän…

Annons:
Gur4m1
2015-03-23 22:52
#1

Min bästa vän är min pojkvän, men jag har andra vänner jag umgås med också- men jag skulle välja honom som sällskap i de flesta lägen. Man mår bra av att ha variation i sitt umgänge. Hur mycket man än gillar sin partner så har man ju oftast något som man kanske inte delar intresse för-

Men du verkar vara en sådan person som kanske har svårt att bibehålla relationer med många, samtidigt? Jag har det problemet.

Du  får försöka hitta nya vänner och bekantskaper. Jag träffade nya vänner genom jobbet, föreningslivet och faktiskt, även genom kurser och studier. Man kan hitta nya vänner lite överallt :)

Sen blir det kaske inte som med vänner man känt sen man var liten. Jag har inte kvar vännerna från skolåldern, de finns kvar i mitt liv men de har ingen stor plats där. Jag kna svänga förbi coh ta ett fika och man kan prata minnen men de är inga jag umgås med längre, man har vuxit isär och livet har kommit emellan.

Försök hitta nya vänner genom dina intressen är mitt tips.
Finns ingenting meningsfullt i att ställa din pojkvän mot din vän/dina vänner. Man ska inte behöva välja mellan sin kärlek och sina vänner…MEN om man vill ha vänner, så måste man ägna dem lite uppmärksamhet och tanke också.

Jag och min närmaste väninna håller främst kontakt över facebook och äter lucnh på stan tillsammans någon gång i månaden. Det räcker långt för mig. Sen umgås jag med olika människor, både gemensamma bekanta till mig och killen, eller mina kollegor osv- på olika sätt. Som sagt, min pojkvän är min bästa vän så vi hittar på mycket tillsammans och jag skulle inte byta honom mot någon annan vän, då även han är viktig för mig, men jag kan inte enbart umgås med  honom.

Vet att det finns en "söker vänner-tråd" här på relationer.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

anonymabella
2015-03-28 17:51
#2

Hm, min bästa vän är min sambo. Men jag har även några tjejkompisar (5st BRA tjejkompisar) 

För mig är det lättare att ha FÅ men NÄRA OCH FINA vänner än flera bekanta, så mitt förslag är försöka hitta en vän som du umgås mycket mer, som du trivs med. Kanske har din kille kompisar som har flickvänner? Det är enklast om man har vänner som också är i relationer - enligt mig :)

nu säger jag dock emot mig själv lite grann, eftersom 3 av mina vänner är singel.

Upp till toppen
Annons: