Annons:
Etikettallmänt
Läst 2448 ggr
Lia
2015-03-30 20:05

SCB - rättigheter?

Jag hittade egentligen ingen bra sajt att skriva detta på, men det handlar kanske lite om relationer? 

Jag håller på att bli tokig på dessa hemska idioter från SCB som ringer mig hela j*vla tiden! Jag spricker snart av frustration! Dessa j*vlar ringer mig stup i kvarten! Ibland en gång om dagen. De första 20 gångerna svarade jag inte, eftersom jag inte kan prata i telefon pga telefonskräck. Jag hoppades helt enkelt på att det skulle sluta. Men icke. Så min mamma svarade och frågade vad de ville. De ville prata med henne (som står för mitt abonnemang). Hon förklarade att detta inte är hennes telefon, de har ringt till fel person. De påstår då att de skulle stryka mitt nummer. Hon gav dem dock inte hennes nummer eftersom hon inte heller vill prata med dem.

Dagen efter får jag ett samtal igen trots att de skitstövlarna lovat att sluta terrorisera mig med sina samtal, som dessutom inte ens är till mig! Pojkvännen svarar igen, och åter igen lovar de att sluta ringa. När de sen ringer igen, såklart, skäller min kille ut telefonidioten, som då påstår att mitt nummer är struket, och att en kollega måste ringt denna tredje gång efter första tillsägelsen. Sen har jag inte hört mer sen i fredags.

Nu blev jag uppringd igen. För 10 minuter sen. Och jag får spader. De dumma j*vlarna fattar f*n inte vad man säger, de måste vara riktigt vrickade alltså! De stör mig om kvällar och dagar och hela tiden, trots att de inte ens vill nå MIG! Vad i hela världen kan få dem att sluta?! Finns det något man kan hota med? Finns det något man kan göra? Kan man anmäla dem? Det är skitjobbigt med en telefon som ringer hela tiden när det inte ens är till mig! Jag har inte heller någon vidare bra telefon, så jag kan inte spärra dem heller. Någon som har något bra tips?

Ursäkta den långa och väldigt otrevliga texten, men jag blir så himla trött!

Annons:
Honestyisdead
2015-03-30 20:13
#1

Blockera numret. Det gjorde jag.

ChristineL
2015-03-30 20:15
#2

Skaffa nix så slipper du telefonförsäljare och liknande.

Lia
2015-03-30 20:23
#3

#1 Jag skrev att jag inte kan blockera.

#2 Jag har haft nix förut men det blockerade i princip ingenting. Men det kanske fungerar på detta?

ChristineL
2015-03-30 20:27
#4

#3 - Nu har jag inte haft problem med scb, men jag blev av med en jäkla massa telefonförsäljare och marknadsföringsföretag.

Honestyisdead
2015-03-30 20:51
#5

#3 Sorry, missade det. Då får du nog testa nix.

[rumelle]
2015-03-31 19:12
#6

Jag har skapat en kontakt i telefonen som heter Svara Inte. Där lägger jag alla såna nummer. Sen har jag ställt in så att de går direkt till mobilsvar.

Annons:
Honestyisdead
2015-03-31 19:19
#7

#6 Det visste jag inte ens att det fanns!

[rumelle]
2015-03-31 19:21
#8

#7 Vet inte om det fanns på min förra mobil, det var ganska nyligen jag blev tipsad om att skapa en sån kontakt. Jag har ingen funktion för att blockera nummer men att låta dem gå direkt till mobilsvar är ju nästan samma sak. Försäljare lämnar ju ändå aldrig några meddelanden. 😛

Lia
2015-03-31 19:41
#9

#6 Bra idé! Ska se om det fungerar!

Upp till toppen
Annons: