Annons:
Etikettjobbet
Läst 1633 ggr
Tjeja
2015-04-01 11:24

gråta på jobbet

Blivit totalt missförstådd i ett sammanhang på jobbet. Vill bara gråta just nu. Jobbigt att vara tvungen att hålla masken. Felet är mitt. Bara att svälja o försöka göra bättre framöver så det inte blir missförstånd igen. Det gör bara så jävligt ont att någon tror man vill illa på något vis. Å nu ska man gå ut från toan o försöka se ut som vanligt som att man inte alls gråtit. FK…kill me now…. :-(

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
[Rhodugune]
2015-04-01 12:27
#1

Hoppas det känns bättre nu, så hemskt när det blir fel och andra tror att man måste ha gjort det med mening,  så klart du blev ledsen då och tog det hårt.

Tjeja
2015-04-01 13:13
#2

Tack Rhodugune för tröstande ord! Lite lättare nu men kommer snart möta den person som det berör mest nu under eftermiddagen . suck.. Då börjar det om igen.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

ChristineL
2015-04-01 13:20
#3

Jag har också gråtit på jobbet, det är inte farligt! Det bästa är ju att prata ut om vad som hände, berätta varför du reagerade som du gjorde.

Gur4m1
2015-04-01 14:36
#4

Har du frsökt prata med personen?

Blev själv helt feltolkad av en kund här om veckan och fick utskällning. Då ville jag gråta, eller sparka henne på smalbenet -_- Men min chef känner mig och uppskattar mig så på den sidan uppklarades påhittet, men det blir så mycket svårare när den berörde inte vill lyssna och när man försöker förklara varför saker skett- så är det "undanflykter" som den personen inte vill lyssna på.

Min erfarenhet annars är att om det skett ett missförstånd, man mår dåligt, pausa, backa, tänk, sen tar man det i hornen när man känner att man klarar av det- men så fort som mjligt så det inte blir större än vad det egentligen är. Sen får man vara öppen för att mottagaren kanske inte alls tycker det är okej direkt när du förklarar vad som hänt, den måste också få smälta  :) Det ordnar sig! :D

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Jetaime
2015-04-01 17:01
#5

Jag har också gråtit på jobb (olika jobb) ett par gånger (rättare sagt kanske, stortjutigt…).

Tjeja
2015-04-01 17:18
#6

Sådär. Slutat för dagen nu. Den berörda personen dök aldrig upp idag? Det som hände idag var att chefen tog in mig en sväng för att prata. Det visar sig handla om ett tillfälle förra veckan när en kollega till mig plötsligt hade gått in och tagit över det jag höll på med medan jag gick ett ärende till rummet brevid. När jag kommer tillbaka in i rummet 3 minuter senare sitter hon och ringer till en kund jag planerat att ringa näst, en kund som jag nyligen fått ta över efter en annan kollega som hade strulat till saker . Hon ger kunden info som är felaktig eftersom hon inte jobbat med uppgiften eller läst på innan och visste om de speciella omständigheterna som rådde. Hon hade bara hört av en annan kollega att det blivit något strul med kundens beställning och ringde genast upp. När hon var klar så frågade jag varför hon ringde min kund om något hon inte alls hade koll på utan att ens kolla med mig först? Tackade för att hon ville hjälpa men förklarade att jag önskar att hon kollar med mig först om uppgifter innan hon går in och gör saker. Så slipper man att det blir mer fel och strul. Bad henne att snälla säg till mig innan du gör något med mina kunder så jag vet vad som pågår och kan ge dig den infon du behöver innan du kontaktar dem… 

Hon tog tydligen väldigt illa vid sig. Till saken hör att jag är ny på jobbet och hon tillhör dem som jobbat där länge och är rutinerad. Enligt chefen störde detta nu hela arbetsgruppen och flera har ifrågasatt hur jag gör mitt jobb egentligen eftersom det nu blivit så mycket strul med denna kund och jag var så elak mot kollegan som bara vill hjälpa… 

 Tja hade jag fått reda ut det utifrån hela situationen hade det inte behövt bli dubbelstrul och kunden hade sluppit flera röriga och felaktiga besked.. Tyckte att jag försökte säga ifrån på ett respektfullt sätt men tydligen inte. Borde förstås bara varit tyst och försökt rett ut röran i det tysta utan att säga något till kollegan alls förstås.

 Nu är jag som en arbetare och en i teamet ifrågasatt istället… För stackars kollegan hade tydligen blivit väldigt ledsen. Vilket aldrig var meningen. Vill ju bara undvika att röra till det ännu mer för kunderna i onödan o kanske förlora någon kund p g a onödigt strul… :-( min meni g var aldrig att hävda mig eller försöka trycka ner någon! 

Vill bara ha kommunikation för att underlätta och göra ett så bra jobb tillsammans som möjligt ju. 😕

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
Maria
2015-04-01 17:56
#7

Det bästa vore väl om ni båda tillsammans med chefen kunde reda ut detta. Jättetrist när det blir så.

Jag har också med många andra gråtit på jobbet. Man tillbringar ju många timmar av sitt liv på ett arbete😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Gur4m1
2015-04-02 05:34
#8

#6 kan faktiskt förstå att kollegorna blev upprörda av ditt beteende, inte för att DU inte har orsak att reagera som du gjorde cokså- men utifrån att du är ny på arbetet och detta var en äldre kollega. Då ställer man sig inte och läxar upp denne. Det sätter ävn chfen i den situationen att denne faktiskt inte känner dig så väl, vre sig som kollega eller arebtare? Så det blir lite bakvänt allting, det blir lättare att ta kollegans ord för ord och det hela blir jätteknasigt.

Jag tror t.ex att du emnade allt det där du sa att du sa, men du blev väl även irriterad? Du kanske inte lyckades frmulera och framföra allt det du skriver att du emnade- i texten, och även hade tonen av irritation? Så det är nog något du behöver tänka på för framtiden, inte bli en tyst mus, men kanske ge dina kollegor chansen att lära känna och uppskatta dig innan du stöter dig med dem (tydligen var detta ett beteende de störde sig på, bara att acceptera).

Själv hade jag nog gjort samma sak som dig. Jag vet inte vad du jobbar med, men kollegans beteende hade stört mig, men är man ny på en arbetsplats bör man inte stöta sig med folk, även om man är duktig på sitt jobb och anser att vissa kollegor gör fel (Helt upp och ner, men så fungerar det på alla platser där jag arbetat).

Vet inte om jag skulle bemöda mig att försöka prata med denna kollega öga för öga, känns som att det kan gå bra, eller käpprätt åt skogen. Som någon nämnde, ett samtal, med chefen + kollegan vore kanske att föredra. Få en chans at förklara hur du menade, som kollegan inte uppfattade det som. Speciellt om nu ANDRA kollegor fått höra om händelsen och har åsikter om saken. 

Lycka till!

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Upp till toppen
Annons: